۱۰۱۹
۷
۰

درمان دیابت، بهترین روش های امتحان شده برای درمان قطعی دیابت را اینجا بخوانید

درمان دیابت، بهترین روش های امتحان شده برای درمان قطعی دیابت را اینجا بخوانید

دیابت به عنوان یکی از بیماری های بسیار رایج در دنیای امروز، زندگی افراد زیادی را در دنیا فلج کرده است. این بیماری اگرچه در نگاه اول یک بیماری بسیار مزمن به نظر می رسد؛ اما می توان آن را با برخی راهکارهای ساده کنترل و درمان کرد. البته اگر شما نتوانید با تغییر در سبک زندگی خود به سمت سلامتی و رهایی از دیابت بروید، به مرور زمان درمان دیابت نیز سخت و سخت تر می شود.

نمی توان عامل انواع دیابت را سبک زندگی غلط دانست. بسیاری از افراد استعداد ابتلا به دیابت را به دلیل شرایط خانوادگی دارند. این موضوع را می توان در خانواده هایی یافت که افراد زیاید در این خانواده ها درگیر دیابت هستند. جالب است که به دلیل درگیر شدن بیشتر افراد جامعه با دیابت، روز به روز احتمال دیابتی شدن نسل های بعدی بیشتر هم می شود. در واقع افرادی که هیچ سابقه خانوادگی دیابت ندارند و با سبک زندگی غلط به این بیماری مبتلا می شوند؛ هم به خود ظلم می کنند و هم نسل های بعدی خود را درگیر دیابت خواهند کرد.

دیابت درمان ندارد. برای مقابله با این بیماری، پزشک معالج تنها با تجویز دارو یا تزریق، تلاش می کند تا جای ممکن این بیماری را کنترل کند. به همین علت است که دیابت را به عنوان بیماری هایی دسته بندی می کنند که فرد مجبور است تا پایان عمر با آن دست و پنجه نرم کند. البته این نظر طب نوین است. در طب سنتی چینی و طب سنتی ایرانی برخی راهکارها وجود دارد که تا جای ممکن اثرات دیابت را کاهش داده و به سمت درمان پیش می برد. درمان دیابت هم در بسیاری از مطالعات طب سنتی به اثبات رسیده است.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به معرفی بیماری دیابت، انواع بیماری و روش های درمان هر کدام از آن ها بپردازیم و در مورد پرهیزاتی که باید برای پیشگیری و درمان دیابت انجام دهید صحبت کنیم. ناگفته نماند که درمان دیابت زمانی محقق می شود که شما سبک زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید. در نتیجه اگر عزم خود را برای مبارزه با دیابت جزم کرده اید، بد نیست اطلاعات خود را نیز در مورد این بیماری افزایش دهید و به جنگ مستقیم با آن بروید. این مطلب هم می تواند به شما کمک کند.

 

 

دیابت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بیماری دیابت صحبت کنیم، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد انسولین کسب نماییم. چراکه دیابت رابطه مستقیمی با انسولین دارد. مهمترین روش کنترل دیابت در طب نوین نیز وارد شدن انسولین یا تحریک برای انسولین سازی با مواد مختلف است. تزریق انسولین نیز یکی از آخرین راهکارها برای کنترل دیابت محسوب می شود.

انسولین نام هورمونی است که در لوزالمعده تولید و از آن ترشح می شود. جزایر لانگرهاوس در بدن انسان، محل تولید این ماده حیاتی در بدن انسان هستند. وظیفه اصلی این هورمون تنظیم قند خون انسان است. در واقع هورمون انسولین کمک می کند تا میزان قند وارد شده به بدن انسان به اندازه کافی شکسته شده و به انرژی تبدیل شود. افزایش سطح گلوکز در بدن انسان، زیاد شدن هورمون ها، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب، همگی باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شوند. با این حال این موضوع زمانی صادق است که بدن ما توانایی تولید و ترشح انسولین را در بدن داشته باشد.

بیماری دیابت نوعی بیماری مزمن است که بر اثر عدم تولید انسولین کافی یا در برخی موارد به دلیل قطع ترشح انسولین در بدن ایجاد می شود. اگر انسولین نتواند مواد قندی وارد شده به بدن را تجزیه کند، در واقع شرایط برای تجمیع قند خون در بدن مهیا شده و همین موضوع بیماری دیابت را شکل می دهد. مشکل بزرگ اینجاست که اگر فردی به دیابت مبتلا شد، به دلیل آسیب های وارد شده به بدن، به سادگی با کاهش قند خون مواجه نمی شود و باید به صورت مداوم از قرص استفاده کند تا روند انسولین سازی را تحریک کند. البته اگر شرایط به گونه ای پیش برود که بدن به هیچ وجه انسولین تولید نکند دیگر قرص پاسخگو نیست و باید تزریق انسولین صورت گیرد.

یکی از مشکلات بیماری دیابت این است که این بیماری عوارض جانبی زیادی با خود به همراه دارد. در واقع فردی که به دیابت مبتلا می شود، در خطر ابتلا به دیگر بیماری ها نیز قرار می گیرد. از کبد چرب گرفته تا چاقی و دیگر بیماری هایی که همان ها نیز در تشدید دیابت نقش مهمی ایفا می کنند.

انواع دیابت را بشناسیم

اگر می خواهید یک تنه به جنگ دیابت بروید، ابتدا باید انواع این بیماری را شناسایی کنید. دسته بندی های مختلفی می توان برای بیماری دیابت در نظر گرفت. با این حال نوعی از دسته بندی دیابت که بیشتر شهرت دارد، بسته به نوع واکنش بدن نسبت به انسولین است. در این دسته بندی، دیابت به دو دسته دیابت نوع اول و دوم تقسیم می شود. البته نوع دیگری از دیابت که دیابت موقتی است نیز وجود دارد که در دوران بارداری برای تعداد محدودی از زنان باردار اتفاق می افتد و به آن دیابت بارداری می گویند. با انواع دیابت در ادامه بیشتر آشنا می شویم

دیابت نوع 1

دیابت نوع 1 حاد ترین نوع دیابت است. در این نوع از دیابت، انسولین دیگر در بدن انسان تولید نمی شود. این یعنی قند وارد شده به بدن توسط هیچ هورمونی شکسته نشده و همین موضوع باعث افزایش میزان قند خون می شود. به دلیل اینکه تولید انسولین متوقف می گردد، میزان قند خون در این افراد به شدت و ناگهانی رشد پیدا می کند. این یعنی در صورتی که فرد رسیدگی لازم را نداشته باشد، احتمال خطرناک شدن آنی بیماری نیز وجود دارد. متاسفانه هیچ دلیل واضحی برای بروز این بیماری مشخص نیست.

دیابت نوع 2

در دیابت نوع 2، انسولین تولید می شود اما بدن انسان نسبت به انسولین تولید شده در بدن مقاومت می کند. در این صورت ممکن است انسولین نتواند بر روی جذب قند از خون اثر بگذارد. در برخی افراد هم این میزان جذب، کاهش چشمگیری نسبت به حالت طبیعی پیدا می کند. در این شرایط فرد به دیابت نوع 2 مبتلا شده است. اکثر بیماران دیابتی در دنیا، به نوع دوم این بیماری گرفتار می شوند و برای درمان دیابت به پزشک یا متخصص طب سنتی مراجعه می نمایند.

دیابت بارداری

همان طور که گفته شد نوع نادری از دیابت که در کمتر از 5 درصد بانوان باردار به صورت موقتی ایجاد می شود، دیابت بارداری نام دارد. به دلیل شرایط خاص بارداری و احتمال داشتن ویارهای خوراکی، ممکن است کنترل این بیماری کمی سخت باشد. به ویژه به دلیل اثر گذاری داروهای شیمیایی بر روی جنین، کنترل و درمان دیابت بارداری بهتر است با کمک طب سنتی و طب اسلامی انجام شود. در این زمینه نیز در این مطلب به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

۷
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید