۴۶۱۵
۵
۰

تقویت حافظه را به این 7 عسل طبیعی بسپارید

تقویت حافظه را به این 7 عسل طبیعی بسپارید
عسل های زیادی هستند که برای تقویت حافظه انسان اثرات فوق العاده ای دارند.

تقویت حافظه یکی از مهمترین کارهایی است که همه ما باید به ان از دوران جوانی و میان سالی توجه داشته باشیم تا در دوران کهنسالی دچار مشکل نشویم. آلزایمر این روزها متاسفانه عده زیادی از مردم دنیا را به خود گرفتار کرده و راهکار درمانی مشخص و دقیقی نیز برای آن وجود ندارد. هرچند بشر توانسته آزمایش های موفقی برای درمان آلزایمر با مواد طبیعی مثل درمان آلزایمر با ژل رویال را تجربه کند؛ اما بهتر است قبل از ابتلا به این بیماری، به فکر پیشگیری باشیم.

وقتی از تقویت حافظه صحبت می کنیم منظورمان تنها برای پیشگیری از آلزایمر یا نقص حافظه در پیری نیست. در واقع تقویت حافظه در جوانی و حتی نوجوانی نیز می تواند به ما برای پیشرفت بیشتر کمک کند. تقویت حافظه قطعا کمک خواهد کرد تا حفظیات دوران تحصیل را بیشتر به خاطر بسپاریم و در کسب و کار خود نیز موفق تر باشیم.

هرچند تمامی راهکارها برای تقویت حافظه مربوط به خوردن و نوشیدن نیست و به برخی رفتارها نیز وابسته است؛ اما به نظر می رسد خوردن برخی مواد نیز می تواند به تقویت حافظه کمک کند. عسل طبیعی یکی از این مواد طبیعی است. در بین انواع عسل طبیعی که تمامی آن ها برای حافظه مفید هستند، برخی خاصیت ویژه ای برای تقویت حافظه دارند.

در این مطلب به 7 عسل تک گل طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل اشاره می کنیم که هر کدام از آن ها خواص فوق العاده ای برای بدن انسان به همراه دارند. با این حال خاصیت مشترک بین این 7 عسل طبیعی، تقویت حافظه است. اگر قصد خرید عسل به منظور افزایش حافظه و پیشگیری از بیماری هایی مثل آلزایمر دارید، این مطلب می تواند به شما قبل از خرید کمک کند تا عسلی خوشمزه و پرخاصیت بخرید.

 

 

عسل سیاه دانه

به طور کلی سیاه دانه از گذشته تا امروز به عنوان ماده ای مقوی برای حافظه شناخته شده است. پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما از گذشته دور از سیاه دانه برای پیشگیری و درمان بیماری های ذهنی به ویژه اختلالات حافظه استفاده می کرده اند. در طب سنتی و طب اسلامی نیز خواص فوق العاده ای برای سیاه دانه ذکر شده که باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد.

عسل سیاه دانه نیز خاصیت سیاه دانه را برای تقویت حافظه دارد. کافی است به صورت منظم و روزانه از عسل سیاهدانه استفاده کنید تا در یک دوره زمانی، شاهد افزایش قدرت حافظه خود باشید. به ویژه در ایام امتحانات می توان از عسل سیاه دانه برای گرفتن نمرات بهتر استفاده کرد. عسل طبیعی سیاهدانه همچنین برای پیشگیری و حتی درمان آلزایمر نیز می تواند موثر باشد.

عسل بهارنارنج

عسل بهارنارنج که در سال های اخیر به عنوان یکی از پرفروش ترین عسل های تک گل در ایران شناخته شده است نیز برای تقویت حافظه معجزه می کند. این نوع عسل تک گل که هم در شمال کشور و هم در مناطقی از جنوب کشور برداشت می شود، گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند حافظه خود را تقویت کنند. عسل بهارنارنج بسیار خوشمزه است و سرشار از ویتامین سی بوده و خواص فراوان دیگری نیز دارد.

عسل گون یا گزانگبین

عسل گون به جرئت شناخته شده ترین عسل تک گل در ایران است. این عسل نیز همانند دیگر عسل های تک گل خواص متعددی را به خود اختصاص داده که یکی از آن ها افزایش قدرت حافظه انسان است. عسل گون اثرات خوبی بر روی درمان آلزایمر نیز دارد؛ هرچند این اثرات هنوز به اثبات علمی نیاز دارد. به طور کلی مصرف عسل گون در ایران نسبت به دیگر عسل ها بیشتر است و همین موضوع کمک می کند تا افراد با مصرف این نوع عسل، حافظه قوی تری داشته باشند. البته این به شرط نظم در مصرف عسل خواهد بود.

عسل یونجه

متاسفانه عسل یونجه عسلی نیست که همه افراد با آن آشنایی داشته باشند. نه تنها عسل یونجه بلکه خود گیاه یونجه نیز خواص متعددی برای ما انسان ها دارد. یکی از خواص عسل یونجه، کمک به افزایش قدرت حافظه و یادگیری انسان ها است. مصرف منظم و روزانه این عسل طبیعی کمک بزرگی برای پیشگیری از آلزایمر محسوب می شود.

عسل شبدر

اگر به دنبال عسلی می گردید که خواص آن برای تقویت حافظه اثبات علمی داشته باشد، عسل شبدر یکی از بهترین گزینه ها است. این عسل بین المللی که تقریبا در تمام دنیا تولید می شود، می تواند برای قوی تر کردن حافظه کمک کننده باشد. خوشبختانه مطالعات بالینی بر روی این عسل نیز انجام شده که به صورت ضمنی گواهی بر خاصیت آن برای تقویت حافظه انسان است.

عسل کنار یا عسل سدر

برخی عسل کنار را تنها به خاصیت آن برای تقویت قوای جنسی می شناسند. این در حالی است که عسل کنار ویژگی های منحصربفرد دیگری هم دارد. با خرید عسل کنار و مصرف روزانه آن می توانید به تقویت حافظه خود کمک کنید. به ویژه به دلیل طبع متعادل عسل کنار نسبت به دیگر عسل ها، افرادی که طبع گرمی دارند و می خواهند به تقویت حافظه خود نیز کمک کنند، عسل کنار گزینه مناسبی نسبت به دیگر عسل ها است. البته بهتر است از خوردن کف عسل کنار که تنها در عسل های تازه برداشت شده وجود دارد، خودداری کنید.

عسل جعفری

عسل هفتم در لیست بهترین عسل ها برای تقویت حافظه را به عسل جعفری اختصاص داده ایم. این عسل طبیعی اثرگذاری فوق العاده عالی برای درمان آلزایمر دارد و می تواند از بروز این بیماری نیز پیشگیری کند. اثرات آن بر روی تقویت حافظه نیز عالی است. کافی است از این عسل نیز به صورت منظم و روزانه استفاده کنید تا اثرگذاری آن را بر روی حافظه خود و قدرت آن مشاهده کنید.

سخن آخر

عسل های زیادی هستند که برای تقویت حافظه انسان اثرات فوق العاده ای دارند. با این حال 7 عسلی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، از بهترین عسل های تقویت کننده حافظه محسوب می شوند. فراموش نکنید که در هنگام خرید عسل طبیعی علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی عسل برای حافظه، حتما به دیگر خواص آن نیز توجه کنید تا در بین این 7 عسل، بهترین را انتخاب نمایید

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید