۱۸۲۵
۷
۰

خواص صابون بره موم؛ یک صابون ارگانیک با خواص بی نظیر

خواص صابون بره موم؛ یک صابون ارگانیک با خواص بی نظیر

بره موم یکی از خاص ترین مواد دارویی جهان است که شاید به ندرت بتوان چنین ماده ای را در جهان پیدا کرد. این ماده که این روزها تحقیقات فراوانی بر روی آن می شود تا اثرات قطعی برای درمان سرطان، درمان کولیت و... از آن استخراج شود، یک ماده فوق العاده عالی برای درست کردن مواد شوینده و همچنین مواد ضدعفونی کننده طبیعی و خانگی است. به همین علت، از بره موم در تولید انواع صابون نیز استفاده می شود. صابون بره موم در دنیا به عنوان یک صابون پر خاصیت هم برای زیبایی پوست و هم برای برطرف کردن بسیاری از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این صابون یک صابون ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال است که می تواند برای مصارف گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی های بره موم باعث شده تا اضافه کردن عصاره بره موم به انواه مواد اولیه صابون، آن را در زمره بهترین صابون ها قرار دهد. اگر قصد خرید صابون خانگی دارید یا خودتان در خانه اقدام به درست کردن صابون می کنید، می توانید کمی هم عصاره بره موم به آن اضافه کنید تا از خواص بی نظیر این ماده حیات بخش بی بهره نمانید.

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

البته ما در این مطلب به روش درست کردن صابون بره موم اشاره نمی کنیم. در این مطلب قصد داریم تا به برخی از مهم ترین خواص صابون بره موم اشاره کنیم. بهتر است قبل از خرید صابون این خواص را مطالعه کنید تا بین انواع صابون مثل صابون عسل، صابون روغن زیتون، صابون گرده گل، صابون بره موم و... بهترین را انتخاب کنید.

 

 

صابون بره موم یک صابون ضدعفونی کننده ارگانیک

بهترین صابون شستشوی دست

شاید ما ایرانی ها از جمله بهترین فرهنگ ها در زمینه پاکیزگی و نظافت را در دنیا داشته باشیم. با این حال در شرایط فعلی که بیماری هایی مثل کرونا و آنفولانزا تا این حد به ما نزدیک شده و جان ما را در خطر انداخته اند، کل مردم دنیا به فکر مواد ضدعفونی کننده هستند. ضدعفونی کردن دست ها از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری های ویروسی و حتی دیگر بیماری ها مثل بیماری های گوارشی است. با این حال استفاده از مواد شیمیایی برای ضدعفونی کردن دست اگرچه الزامی است اما عوارضی نیز در پی دارد.

صابون بره موم یک صابون ویژه و خاص برای ضدعفونی کردن دست، برطرف کردن آلودگی ها و از بین بردن باکتری ها است. خواص آنتی باکتریالی بره موم باعث شده تا صابون حاوی عصاره بره موم بتواند به عنوان یکی برطرف کننده باکتری شناخته شود. همچنین رفع آلودگی ها از روی پوست به کمک این صابون امکان پذیر است.

اگرچه هنوز هیچ تحقیق علمی برای از بین رفتن ویروس کرونا با بره موم وجود ندارد؛ اما همانند دیگر صابون هایی که با استفاده 20 ثانیه ای، این ویروس را از روی پوست تا حدودی پاک می کند، صابون بره موم نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. علاوه بر این به دلیل خواص میکروب کشی بره موم، این صابون به احتمال زیاد می تواند بسیاری از میکروب ها را نیز از روی دستان شما پاک کند.

صابون بره موم مناسب برای جوان سازی و رفع مشکلات پوستی

در بسیاری از کشورها از صابون بره موم به عنوان یک صابون حرفه ای برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شود. خاصیت آنتی باکتریال بره موم و همچنین غنی بوده این ماده از آنتی اکسیدان های مفید برای پوست، باعث شده تا بره موم هم برای رفع جوش صورت و هم برای رطوبت بخشی به پوست مورد استفاده قرار گیرد. اگر پوست خشکی دارید، قطعا صابون بره موم می تواند یک گزینه فوق العاده عالی برای شستشوی دست و صورت شما باشد.

بره موم همچنین یک ضد التهاب فوق العاده عالی است. در نتیجه می تواند هم التهاب ناشی از آکنه را برطرف کند و هم برای رفع آسیب های پوستی ناشی از زخم مناسب است. به علاوه اینکه شستشوی اطراف زخم با صابون بره موم به علت خواص آنتی باکتریال این ماده، می تواند احتمال عفونت زخم یا عفونت پوست را کمتر کند. همچنین برای بازسازی پوست به ویژه پس از بهبود زخم، صابون بره موم فوق العاده عالی عمل می کند.

صابون ضد حساسیت بره موم

ویژگی مهم دیگر صابون بره موم، خاصیت این ماده برای رفع حساسیت های پوستی است. همانطور که می دانید حتی از بره موم به صورت خوراکی و موضعی برای درمان پسوریازیس استفاده می شود. صابون بره موم نیز برای این دسته از بیماران و همچنین بیمارانی که به هر دلیلی دچار حساسیت پوستی هستند مفید خواهد بود.

برای رفع حساسیت های پوستی باید سعی کنید حداقل هفته ای سه مرتبه از این صابون استفاده کنید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار رفع حساسیت با صابون را داشته باشید.

رفع خشکی پوست به کمک صابون بره موم

یکی از ویژگی های مهم و البته کاربری بره موم، خاصیت رطوبت بخشی به پوست است. این خاصیت باعث شده تا این صابون به عنوان یکی از صابون های آبرسان شناخته شود. البته اگر قصد دارید تنها چند ثانیه صابون را روی دستانتان نگه دارید و سپس آن را بشویید، قطعا خاصیتی از آن به دستتان وارد نمی شود. بهتر است برای رفع خشکی پوست، حتما صابون مدت زمانی بر روی پوست باقی بماند.

از این صابون بره موم برای رفع ترک پا، ترک های پوستی، شوره صورت و به ویژه شوره ریش آقایان و... استفاده می شود. دقت داشته باشید برای هر کدام از این کاربردها ممکن است یک دوره زمانی طولانی برای استفاده از صابون باید در نظر بگیرید تا کم کم نتایج دلخواه مشاهده شود.

اگر صابونی تهیه کنید که در تولید آن علاوه بر بره موم از شیر و گلیسیرین نیز استفاده شده باشد، در این زمینه به شما کمک می کند. اثرات صابون شیر و بره موم برای رفع خشکی پوست فوق العاده عالی است.

رفع جوش و آکنه با صابون بره موم

اگرچه در بالا نیز اشاره شد، اما به دلیل اهمیت خاصیت صابون بره موم برای رفع جوش و آکنه، به صورت مجزا نیز به این موضوع می پردازیم که صابون بره موم می تواند یک ضدآکنه فوق العاده عالی باشد. به ویژه اگر صابون بره موم و روغن زیتون اعلا تهیه کنید، اثرات فوق العاده ای برای رفع جوش از ان مشاهده خواهید کرد.

صابون بره موم همچنین می تواند التهاب جوش ها را از بین ببرد؛ جوش های چرکین را بخشکاند و جای جوش را تا حد قابل قبولی ترمیم نماید. این همه خاصیت در یک صابون برای رفع جوش واقعا بی نظیر است. بهتر است یک دوره از آن استفاده کنید.

دیگر روش های مقابله با جوش صورت را بخوانید:

عسل درمانی برای برطرف کردن جوش صورت

درمان جوش صورت با ژل رویال + کدام روش مصرف بهتر است؟

 

سخن آخر

صابون بره موم یکی از بهترین و البته خاص ترین صابون های تولید شده در جهان است. خوشبختانه در ایران نیز شرکت های معتبر اقدام به تولید صابون بره موم کرده اند و د دسترس همه قرار دارد. علاوه بر این، تولید صابون خانگی بره موم نیز مورد توجه برخی تولیدکنندگان داخلی است. با کمی پرس و جو می توانید بهترین صابون ها را پیدا کنید.

شما از بین تنوع صابون های ارگانیک، کدام را انتخاب می کنید؟

۷
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید