۷۰۷
۴
۰

بره موم چطور به بیماران مبتلا به ایدز کمک می کند؟

بره موم چطور به بیماران مبتلا به ایدز کمک می کند؟

ایدز به عنوان یکی از بیماری های جدید در دنیا توانسته سالانه تعداد زیادی را به کام مرگ بکشاند. جدید بودن، ناشناخته بودن و عدم کشف روش های درمانی قطعی برای ایدز باعث شده تا این بیماری از هولناک ترین بیماری های عصر حاضر شناخته شود. این در حالی است که بیماری ایدز را نمی توان بیماری بیان کرد که فرد را حتما به کام مرگ می کشاند؛ اما عدم آگاهی کافی جامعه در مورد ان علت تفکرات غلط در مورد ایدز شده است.

درمان ایدز در حال حاضر به نوعی آرزو برای محققان بدل شده است. این بیماری خونی که تقریبا رد تمامی کشورهای دنیا رخنه کرده، می تواند خیلی سریع در بین جامعه پخش شده و حتی به نوعی اپیدمی تبدیل شود. با این حال با رعایت برخی اصول، ایدز را می توان کنترل کرد. هرچند در کشورهای آفریقایی و کمتر توسعه یافته به دلیل کمبود فرهنگ و اطلاعات کافی مردم، رشد این بیماری بیشتر است.

شاید بهتر باشد بیشتر به فکر پیشگیری از ایدز باشیم تا درمان؛ اما اگر به ایدز مبتلا شدیم، هیچ اتفاق بدی نیافتاده است. کافی است با برخی آموزش ها با این بیماری کنار بیاییم. سپس با استفاده از روش های مختلف، شروع به درمان ایدز کنیم.

روش های مختلفی برای درمان ایدز یا بهتر است بگوییم مقابله با ایدز وجود دارد. هرچند بعضی از این تحقیقات در حال نتیجه گیری برای رسیدن به هدف درمان ایدز هستند. برای مثال زهر زنبور عسل یکی از بهترین مواد کشف شده در دنیا برای درمان ایدز است. بسیاری از انستیتوهای معتبر جهان در این زمینه تحقیق کرده اند و نتایج فوق العاده ای در فاز آزمایشگاهی به دست آورده اند. خاصیت زهر زنبور برای درمان ایدز به عنوان یکی از خاص ترین خواص این ماده طبیعی شناخته شده است.

 

 

یکی دیگر از محصولات زنبورعسل که به نظر می رسد هم برای پیشگیری از ایدز و هم برای مقابله با ایدز کاربرد زیادی داشته باشد، بره موم است. بره موم را که بیشتر به عنوان یک ماده ضدسرطانی و ضد التهابی می شناسیم، در مورد بیماری ایدز نیز می تواند اثرات جالب توجهی داشته باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر به چرایی اثرگذاری بره موم بر روی ایدز و همچنین نوع اثر بره موم بر روی بیماری ایدز صحبت شود. به نظر می رسد با استفاده از این نکات بتوانید ساده تر و هوشمندانه تر به جنگ ایدز بروید.

چرا بره موم می تواند برای بیماران ایدز مفید باشد؟

درمان ایدز بره موم

همانطور که می دانید بیماری ایدز در واقع مخفف 3 کلمه انگلیسی به معنای سندرم نقص ایمنی اکتسابی است. این یعنی با بیماری مواجه هستیم که در آن سیستم ایمنی بدن دچار مشکلاتی می شود. همین مشکلات می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شود. در نتیجه ایدز نوعی بیماری دستگاه ایمنی بدن است.

بره موم نیز به عنوان یک ماده موثر برای تنظیم سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه هنوز مطالعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد که بره موم می تواند باعث تنظیم سیستم ایمنی به معنای درمان ایدز شود؛ اما حداقل این است که احتمال ابتلا به ایدز را تا حد قابل قبولی کاهش می دهد.

منشاء بیماری ایدز ویروس است. متاسفانه در حال حاضر منبع موثقی برای این موضوع که بره موم یک ویروس کش است نداریم؛ اما تحقیقات نشان داده بره موم بر روی بسیاری از بیماری های ویروسی اثرگذار بوده است. از ویروس های دستگاه تنفسی مثل آنفولانزا و کرونا گرفته تا ویروس های دیگر، تحت تاثیر مصرف بره موم قرار گرفته اند. البته این موضوع شاید بیشتر وابسته به اثرات بره موم روی سیستم ایمنی بدن باشد.

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

کاهش عوارض جانبی، مهمترین کاربرد بره موم برای بیماران مبتلا به ایدز

ویژگی دیگر بره موم برای بیماران مبتلا به ایدز، اثرات این ماده بر روی کاهش عوارض جانبی بیماری است. بره موم می تواند بسیاری از اثرات جانبی این بیماری را کنترل کند و کمک بزرگی برای رسیدن فرد به شرایط نرمال زندگی باشد.

تحقیقات مختلفی در این زمینه صورت گرفته است. بهترین و موثرترین کاربرد بره موم، بهبود اشتها در بیماران مبتلا به ایدز بوده که توانسته نقش مهمی در عادی سازی زندگی این افراد ایفا کند. بره موم می تواند به خوبی از پس رفع این مشکلا نسبتا حاد در بیماران اچ آی وی مثبت برآید.

همچنین تحقیقاتی که در دهه 90 میلادی بر روی بیماران مبتلا به ایدز به عمل آمده است نشان می دهد که مصرف بره موم به صورت منظم و اصولی، سطح سلامت عمومی افرادی که به ایدز دچار شده اند را بهبود می بخشد. به همین علت این افراد روحیه بهتر و زندگی عادی تری را تجربه می کنند.

برای درمان ایدز با بره موم، روش مصرف چگونه است؟

ابتدا باید این نکته را یادآوری کنیم که بره موم به تنهایی نمی تواند باعث درمان ایدز شود. با این حال بره موم می تواند به افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به ایدز کمک کند. همچنین در جلوگیری از پیشرفت بیماری نیز اثرات قابل توجهی دارد. البته ناگفته نماند که نمونه هایی از بهبود بیماری ایدز در تحقیقات جهانی استفاده از بره موم وجود دارد که هنوز قطعیتی برای آن نیست

نکته قابل توجهی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که اگر بخواهید همین خواص بیان شده بره موم را به دست آورید، باید از بره موم به صورت منظم استفاده کنید. مصرف بی نظم و کوتاه مدت بره موم هیچ تاثیری بر روی درمان ایدز یا کاهش عوارض جانبی این بیماری ندارد.

بره موم خام نیز نمی تواند گزینه خوبی برای درمان ایدز یا مقابله با این بیماری باشد. حتما باید از بره موم فراوری شده استفاده کنید. انواع بره موم فراوری شده به صورت قرص بره موم، کپسول بره موم، عصاره بره موم و ترکیب عسل بره موم موجود است که می تواند گزینه خوبی برای مصرف باشد.

برخی تحقیقات بیان می کنند که برای مقابله با ایدز باید روزانه حداقل 3 گرم بره موم مصرف شود. البته این موضوعی نیست که اثبات دقیق علمی داشته باشد؛ اما بعید نیست که این میزان را بتوان به عنوان معیاری برای مقابله با ایدز به حساب آورد.

سخن آخر

درمان ایدز با بره موم شاید امکان پذیر نباشد اما استفاده از این ماده ارگانیک می تواند بسیاری از عوارض جانبی ایدز را رفع کرده و روند رشد بیماری را متوقف کند. دقت داشته باشید که برای مصرف بره موم حتما با متخصصین طب سنتی مشورت کنید.

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید