۱۵۰۲
۱
۰

خواص بره موم برای سلامت مو

خواص بره موم برای سلامت مو

برای کسانی که با ریزش و کم پشتی موها دست و پنجه نرم می کنند، خیلی وقت ها پاسخ در جایی دیگر پیدا می شود. شاید بهتر باشد به جای تغییر در روال های عادی، به سراغ برخی مواد طبیعی برویم که تاکنون از آن ها استفاده نکرده ایم. موادی که اگرچه خواص اثبات شده ای برای مو دارند؛ اما برخی از ما حتی اسم آن را هم نشنیده ایم. یکی از بهترین مواد طبیعی برای محافظت از موها، بره موم است.

بره موم ماده ای مانند رزین است که توسط زنبورهای عسل از رزین های درخت و شیره ساخته می شود . این ماده معمولاً قهوه ای تیره است و بافتی چسبناک دارد؛ به همین دلیل است که اغلب به آن چسب زنبورعسل می گویند. زنبورها از بره موم در سراسر کندوی خود برای پر کردن شکاف ها و ترک های دیواره ها استفاده می کنند.از بره موم برای خط کشی حفره های لانه و حتی کاستن دهانه کندو استفاده می شود. گاهی اوقات زنبورها شکاف کوچکتر را ترجیح می دهند زیرا دفاع از آن آسان تر است. از آنجا که بره موم به طور طبیعی ضد باکتری است، از رشد قارچ و باکتری در کندوی عسل جلوگیری می کند.

بره موم فواید زیادی نیز برای افراد دارد. این ماده از ۳۰ سال  قبل از میلاد به عنوان ماده ویژه برای  سلامتی و زیبایی مورد توجه قرار گرفته است؛ به این دلیل که بره موم به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی است. از نظر پزشکی، بره موم برای بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات مزمن التهابی، اگزما، آلرژی، مراقبت از زخم، تبخال و سرطان استفاده می شود.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از بره موم به عنوان مکمل روزانه استفاده می کنند. در صنعت زیبایی، بره موم یک ماده با ارزش است که در بسیاری از محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده می شود.

 

 

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

مزایای بره موم برای سلامت مو زیاد است؛ از جمله تحریک رشد مو و ترمیم مو. در این مطلب تلاش شده تا به برخی از مهمترین خواص بره موم برای مو اشاره شود. برای استفاده از این خواص هم می توانید از شامپو بره موم و هم انواع محصولات شوینده یا مراقبت از مو استفاده کنید.

3 خاصیت بره موم برای مو

از بره موم مدتهاست که برای مراقبت از پوست، مواد آرایشی و پزشکی استفاده می شود. اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که فواید بره موم برای موها، به ویژه رفع  کم پشتی موها نیز وجود دارد. شاید همین مطالعه باعث شده تا در سال های اخیر، تولید انواع شامپو بره موم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. البته اکثر این شامپوها به توصیه طب سنتی شرقی تولید و روانه بازار شده اند؛ اما تحقیقات علمی نیز باعث رونق استفاده از بره موم برای موهاست.

بره موم از ریزش مو جلوگیری می کند

ریزش مو بره موم

یکی از اصلی ترین فواید بره موم برای مو این است که از ریزش مو جلوگیری می کند. ریزش و نازک شدن موها مشکل بزرگی برای بسیاری از خانم ها و آقایان است. مشخص شده است که برخی از انواع ریزش مو، نتیجه التهاب است. این امر محققان را بر آن داشته تا بره موم را به عنوان یک راه حل مورد بررسی قرار دهند؛ زیرا بره موم دارای خواص ضد التهابی است.

دانشمندان در مورد موش ها تحقیق کردند و دریافتند موش هایی که تحت درمان بره موم قرار گرفتند رشد موی سر سریع تر از موش هایی داشته اند که این آزمایش را انجام نداده اند. به این دلیل که، بره موم رشد سلول هایی را که مسئول رشد مو هستند، تقویت می کند.

رشد مجدد مو به کمک بره موم

پس از درمان بره موم، محققان دریافتند سلول هایی که باعث رشد مو می شوند، افزایش یافته اند. بنابراین، دانشمندان نتیجه می گیرند که درمان بره موم می تواند به طاسی کمک کند. مطالعه دوم که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد همچنین نشان داد که بره موم باعث افزایش طول مو و در نتیجه افزایش درصد فولیکول های مو می شود.

رفع شوره سر با بره موم

استفاده از عصاره بره موم یا محصولات شوینده و لوسیون های مخصوص مو که حاوی بره موم هستند می توانند به رفع شوره سر کمک کنند. همچنین اگر موی سر به دلیل اگزما حساس شده باشد، مصرف شامپو بره موم به صورت بلند مدت، می تواند این مشکل را رفع کند.

نحوه استفاده از بره موم برای مو

اگر می خواهید درمان بره موم را در خانه انجام دهید می توانید ۱۰-۵ قطره از عصاره بره موم بدون الکل را به شامپو خود اضافه کنید. حتما دقت داشته باشید که بره موم هیچ گونه الکلی نداشته باشد.

علاوه بر این، می توانید با خوردن بره موم به صورت کپسول، از مزایای آن نیز بهره مند شوید. این یکی از ویژگی های جالب بره موم است که حتی خوردن کپسول بره موم نیز می تواند به بهبود مشکلات مو کمک کرده و سلامت مو را ارتقاء دهد.

ماسک بره موم نیز یکی از بهترین محصولات تولید شده با این ماده طبیعی برای رفع مشکلات مو است. با این حال به نظر می رسد هنوز شرکت های ایرانی در این زمینه فعالیت قوی نداشته اند و ماسک های خارجی حاوی بره موم نیز به ندرت در ایران یافت می شود.

دقت داشته باشید که برای استفاده از محصولات حاوی بره موم باید این محصولات از شامپو بره موم گرفته تا انواع لوسیون را روی سر نگه دارید. حداقل چند دقیقه مواد را روی موهای خود بگذارید تا بره موم بر موهای شما اثرات خود را بگذارد.

محصولات بره موم می تواند توسط افرادی که نگران کم پشت شدن مو هستند استفاده شود. بره موم همچنین می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد. اگر دچار هر گونه مشکل پوستی و مویی هستید می توانید با مشورت متخصص طب سنتی و پزشک زیبایی مطلع از خواص بره موم، از این ماده طبیعی یا محصولات حاوی آن استفاده کنید.

سخن آخر

خواص بره موم برای مو بسیار زیاد است. در این مطلب تنها به صورت خلاصه به 3 مورد از مهمترین خواص بره موم برای مو اشاره شد که می تواند برای شما کاربردی باشد. استفاده از انواع محصولات حاوی بره موم در این زمینه می تواند به شما کمک کند. حتی مصرف خوراکی کپسول بره موم و قرص بره موم نیز در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید