۸۵۰
۲
۰

۱۶ راهکار ساده برای افزایش باروری | قسمت دوم

۱۶ راهکار ساده برای افزایش باروری | قسمت دوم

      راه برای افزایش باروری 16

افزایش توان باروری زوج های جوان یکی از مهمترین دغدغه های پزشکان و محققان است. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع برخی بیماری ها، تغییر در سبک زندگی و مصرف مواد خوراکی مضر، میزان باروری در آقایان و بانوان کم شده است. همین موضوع باعث شده تا محققان تلاش کنند راهکارهای مختلفی را برای تقویت باروری به کار ببندند. اقداماتی که به درمان ناباروری در زنان و مردان کمک می کند.

در مطلب قبل به 8 ماده خوراکی مناسب برای تقویت باروری اشاره کردیم. اگر هنوز این مطلب را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما ار طریق لینک زیر این مطلب را نیز مطالعه کنید.

در این مطلب تلاش شده تا به معرفی 8 نکته دیگر بپردازیم که می تواند برای باروری به زوج ها کمک کند. اگر مشکل ناباروری دارید، می توانید توصیه های اضافه شده در این مطلب را نیز به 8 توصیه قبلی اضافه کنید.

 

 

9- مولتی ویتامین مصرف کنید

اگر مولتی ویتامین مصرف کنید با تجربه ناباروری به علت تخمک گذاری کمتر مواجه می شوید. در حقیقت، به طور میانگین، اگر خانم هفته ای سه بار یا بیشتر مولتی ویتامین مصرف کنند می توانند ۲۰ درصد از ابتلا به ناباروری اجتناب کنند.

ریز مغذی هایی در ویتامین ها کشف شد که نقش اساسی در باروری دارند. برای خانم‌هایی که در تلاش برای بارداری هستند مولتی ویتامینی که  حاوی فولات است میتواند بسیار مفید و‌ سودمند باشد. با دکتر خود درباره مکمل های حاوی هر نوع ویتامینی مشورت کنید. این میتواند به شما کمک کند که به بارداری نزدیک تر شوید.

گرده گل، یک مولتی ویتامین طبیعی

10- فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر آن میزان باروری را نیز افزایش می دهد. افزایش متعادل فعالیت بدنی تاثیرات مثبتی روی میزان باروری خانم ها و اقایان دارد؛ به خصوص افراد دارای اضافه وزن.

تعادل کلید اصلی این روند است. ورزش بیش از حد و با شدت زیاد در واقع در برخی خانم ها با کاهش باروری رابطه دارد. ورزش شدید می تواند تعادل انرژی بدن را تغییر دهد و به صورت منفی روی سیستم تولید مثل شما اثر بگذارد.  اگر برنامه دارید که فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، آن را به مرور زیاد کنید و مطمئن شوید که تیم مراقبت سلامتی شما هوشیار هستند.

11- زمانی را برای استراحت و آرامش مشخص کنید

اگر تلاش دارید باردار شوید، پس احتمالا استرس هم دارید. به میزانی که سطح استرس شما افزایش پیدا کند، شانس بارداری شما کاهش میابد. این مربوط تغییرات هورمونی ست که شما وقتی دچار استرس می شوید در بدنتان ایجاد می شوند.

تحقیقات درباره ارتباط استرس و باروری پیچیده است؛ اما شواهدی وجود دارد دال بر این است که استرس می تواند باروری را سرکوب کند. حمایت و مشاوره می تواند میزان تنش و افسردگی را کاهش دهد و شانس باردار شدن شما را بالاببرد. فراموش نکنید که برای خودتان وقت بگذارید.

12- مصرف کافئین را کم کنید

ارتباط بین کافئین و بارداری خیلی قطعی نیست. یک تحقیق قدیمی در سال ۱۹۹۷ اظهار داشت که خانم هایی که بیشتر از ۵۰۰ میلیگرم کافئین در رو مصرف می کنند، زمان بیشتری را صرف تلاش برای باردار شدن می کنند. هرچند، تحقیقات دیگر ارتباط قویی بین مصرف کافئین و افزایش ریسک ناباروری پیدا نکردند.

با این حال  پیشنهاد می شود که مصرف کافئین خود را به یک یا دو فنجان قهوه در روز محدود کنید تا در محدوده امن قرار بگیرید.

13-رسیدن به وزن مناسب را هدف قرار دهید

وزن یکی از فاکتورهای اصلی مربوط به بارداری برای خانم ها و آقایان است. در حقیقت کمبود وزن یا اضافه وزن با افزایش باروری رابطه ی مستقیم دارد. این موضوع به این دلیل است که ذخیره چربی بدن شما روی عملکرد قاعدگی تاثیر می گذارد.

چاقی مستقیما با کاهش تخمک گذاری و قاعدگی نامنظم و همچنین اختلال در رشد تخمک رابطه دارد. برای بهتر کردن شانس بارداریتان، با پزشک تغذیه مشورت کنید تا اگر اضافه وزن دارید بتوانید وزن کم کنید و اگر کمبود وزن دارید وزن اضافه کنید. پزشک متخصص تغذیه یا متخصص طب سنتی می تواند شما را برای انتخاب روش صحیح و مناسب کمک کنند‌.

بیشتر در مورد روش های درمان چاقی و لاغر شدن بخوانید:

خواص عسل و سیر برای لاغری؛ معجونی از دل طبیعت که رفع کننده چاقی است

نقش ژل رویال در درمان چاقی

آیا مصرف بره موم برای لاغری مفید است؟

عسل بخورید، لاغر شوید

رژیم لاغری سالم و علمی را با گرده گل تجربه کنید

5 دلیل برای معجزه عسل طبیعی در رژیم لاغری

14- میزان آهن بدنتان را چک کنید

وقت آن است که آهن بدنتان را تقویت کنید. استفاده از مکمل های غذایی آهن دار و مکمل هایی که آهن آن ها از پایه غذاهای گیاهی است، می تواند ریسک ابتلا به ناباروری را کاهش دهد. یک تحقیق در اواخر سال ۲۰۱۹ کشف کرد که آهن حیوانی تاثیری روی باروری ندارد ولی آهن گیاهی فوایدی برای باروری خانم هایی که فقر آهن دارند، داشته است. به شواهد بیشتری لازم است تا مکمل های آهن به تمام خانم ها پیشنهاد شود. بخصوص حتی اگر سطح آهن متعادلی دارند.

به طور کلی مطمئن شدن از میزان آهن بدنتان از طریق پزشکتان قدم بسیار خوبی است. جذب آهن گیاهی برای بدن بسیار سخت است. پس سعی کنید آنها را با غذای حاوی ویتامین سی بالا مصرف کنید تا جذب آنها افزایش یابد. گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی حاوی آهن است که می تواند حتی جای قرص آهن را بگیرد.

دانه های ارزشمند برای درمان کم خونی؛ گرده گل را به سبدغذایی خود اضافه کنید

15- از مصرف الکل پرهیز کنید

مصرف الکل می تواند روی باروری اثر منفی بگذارد. هر میزان از مصرف الکل ممکن است میزان شانس شما به بارداری را کاهش دهد. تحقیقی در سال ۲۰۱۵ کشف کرد که مصرف بیشتر از ۱۴ نوشیدنی الکلی در هفته طول زمان تلاش برای رسیدن به بارداری را افزایش می دهد. یک تحقیقی قدیمی تر در سال ۲۰۰۴ با همکاری ۷۳۹۳  نفر خانم متوجه شد که مصرف بالای الکل با ناباروری رابطه مستقیم دارد.

هرچند، شواهد از میزان مصرف متعادل الکل پیچیده ست. یک تحقیق قدیمی تر نشان داد که میان مصرف متعادل الکل و ناباروری رابطه وجود ندارد، در حالی که دیگر تحقیقات بر این باورند که میانه روی در مصرف الکل نیز بر باروری تاثیر می گذارد. در نهایت پرهیز از مصرف الکل توصیه می شود.

16- مکمل های طبیعی مصرف کنید

مکمل های طبیعی مشخصی وجود دارند که با افزایش باروری رابطه مستقیم دارند. بخصوص در مطالعه برروی حیوانات. همیشه‌ در خصوص مصرف این مکمل ها با دکترتان مشورت کنید به این خاطر که تحقیقات دقیقی روی انسان ها صورت نگرفته است. 

نمونه هایی از مکمل های گیاهی را در زیر اورده ایم:

ماکا

گیاه ماکا که در کشور پروی مرکزی رشد می کند. در تحقیقات بر روی گونه های حیوانی ثابت شده است که با باروری رابطه دارد اما نتیجه ی ان برروی انسان ها دقیق نیست. بعضی گزارشات از مصرف این گیاه نشان می دهند که این گیاه کیفیت اسپرم را بهتر میکند. درحالی دیگر گزارشات این نتیجه را رد می کنند.

گرده گل زنبور عسل

گرده زنبور عسل در بهبود ایمنی بدن، باروری و تقویت قوای بدن تاثیر مثبت دارد. در تحقیق بر روی نمونه های حیوانی یافتند که این ماده کیفیت اسپرم و باروری را افزایش می دهد هرچند هنوز تحقیق برروی نمونه های انسانی نیاز است.

موم زنبور عسل

مطالعه ای برروی خانم های دارای آندومتریوز دریافت که مصرف موم زنبور عسل دوبار در روز ۴۰ درصد شانس بارداری در خانم ها را بعد ۹ ماه افزایش میدهد‌. همچنان تحقیقات بیشتری لازم است.

ژل رویال زنبور عسل

ژل رویال تولید شده توسط زنبورها حاوی آمینو اسیدها، لیپیدها، شکر، ویتامین ها، اسید چرب و کلسیم است. تحقیقات روی گونه های حیوانی یافتند که میتواند سطح سلامتی دستگاه تولید مثل را بهتر کند.

ژل رویال به دلالی مختلفی به عنوان یکی از خاص ترین توصیه های بیان شده در بین این 16 توصیه است. ژل رویال اثرات فوق العاده عالی بر روی باروری آقایان دارد. کیفیت اسپرم و میزان تحرک اسپرم ها با مصرف ژل رویال افرایش پیدا می کند. همچنین تنظیم هورمون ها، درمان تخمدان پلی کیستیک و افزایش تخمک گذاری باعث شده تا ژل رویال برای درمان ناباروری بانوان نیز موثر باشد.

استفاده از ژل رویال برای درمان ناباروری در طب سنتی به وفور استفاده می شود. جالب است بدانید که بسیاری از پزشکان زنان و متخصصان درمان ناباروری نیز ژل رویال تجویز می کنند. این یعنی اثرات فوق العاده ژل رویال را کاملا درک کرده اند.

درمان ناباروری با ژل رویال:

برای درمان ناباروری در مردان، ژل رویال را به این صورت مصرف کنید

درمان ناباروری در مردان به کمک ژل رویال

چطور برای درمان ناباروری از ژل رویال استفاده کنیم؟

درمان ناباروری زنان با مصرف ماده شگفت انگیز ژل رویال

 

سخن آخر

با 8 توصیه دیگر برای تقویت باروری و درمان ناباروری آشنا شدیم. این 8 توصیه هر کدام می تواند به نوبه خود برای افزایش شانس بارداری مفید باشد. پس سعی کنید برای رفع بیماری خود از این روش ها استفاده کنید. فراموش نکنید که تغذیه ی خوب برای سلامت بدن و سیستم تولید مثل و کمک به باردار شدن شما حیاتی ست. داشتن تغذیه مناسب و تغییرات مثبت در سبک زندگی می تواند قدرت باروری را تقویت و بدن شما را برای بارداری اماده کند. به علاوه ی اینکه در همه حال رعایت این امر برای شما مفید است.  اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، مهم است که تغذیه و سبک زندگی سالمی داشته باشید. اما نگذارید که استرس و نگرانی شما را پژمرده کند.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید