۲۶۷۴
۹
۱

برای درمان سرماخوردگی از عسل طبیعی استفاده کنید + 4 روش درمانی

برای درمان سرماخوردگی از عسل طبیعی استفاده کنید + 4 روش درمانی

 سرماخوردگی یکی از بیماری های شایع ویروسی در جهان است که به ویژه در فصول سرد سال بیشتر نمایان می شود. این بیماری در واقع سیستم تنفسی فوقانی یعنی گلو و بینی را دچار عفونت کرده و فرد را بین 5 تا 10 روز درگیر می کند. البته سرماخوردگی از جمله بیماری های ویروسی است که خطر خاصی برای انسان به همراه ندارد و حتی به اعتقاد برخی محققان می تواند بدن را واکسینه کند. با این حال درمان سرماخوردگی نیز موضوعی است که در برخی موارد بهتر است پیگیری شود.

از گذشته تا امروز یکی از مهمترین روش های درمانی سرماخوردگی، استفاده از عسل طبیعی بوده است. عسل طبیعی در بسیاری از تمدن های بشری به عنوان تنها راه حل سرماخوردگی شناخته می شده و امروزه نیز در بسیاری از فرهنگ ها استفاده از عسل برای درمان این بیماری موضوعی قطعی به حساب می آید. با این حال متاسفانه در بسیاری از کشورها، با وجود سابقه فراوان در استفاده از عسل طبیعی برای درمان سرماخوردگی، داروهای شیمیایی جایگزین شده اند.

چرا از خواص عسل طبیعی برای درمان آنفولانزا غافل هستید؟

در این مطلب به صورت خلاصه به درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی اشاره می کنیم. اطلاعات شما در این زمینه می تواند باعث درمان ساده تر و بی ضرر سرماخوردگی شود.

 

 

عسل درمانی برای درمان سرماخوردگی

استفاده از داروهای شیمیایی برای یک بیماری همچون سرماخوردگی که در بسیاری از موارد می تواند برای بدن ما انسان ها مفید باشد، یک خیانت بزرگ است. شما با استفاده از این داروهای شیمیایی بدن و سیستم ایمنی بدن را به فورمولاسیون آن عادت می دهید. در نتیجه اگر به آنفولانزا یا بیماری های سخت تر دچار شوید، دیگر نمی توانید با دوزهای پایین قرص هایی مثل استامینوفن و قرص سرماخوردگی، مشکلات ایجاد شده را تعدیل کنید.

عسل طبیعی اما این ویژگی را ندارد. به این علت که عسل های مختلف، فورمولاسیون متفاوتی دارند، بدن شما به این راحتی به عسل طبیعی عادت نمی کند. به همین علت تا سال ها می توانید از عسل به عنوان یک ماده درمانی استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید که عسل های تک گل که هر کدام خواص تخصصی برای درمان بیماری ها دارند نیز هر کدام به نحوی برای درمان سرماخوردگی مفید هستند. با این حال برخی عسل ها به صورت ویژه برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال عسل آویشن و عسل اکالیپتوس از جمله عسل های تک گلی هستند که به صورت اختصاصی می توانند بر روی درمان سرما خوردگی و برطرف کردن عفونت از سیستم تنفسی فوقانی مورد استفاده قرار گیرند.

بسته ویژه عسلنا برای مبارزه با کرونا:

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

آیا کرونا بر روی زنبور عسل تاثیر می گذارد؟

پیشگیری از کرونا با ژل رویال؛ آیا می توان در مورد درمان کرونا نظر قطعی داد؟

کدام عسل های تک گل برای درمان کرونا موثر هستند؟

چند دستور ساده برای عسل درمانی

اگر سرماخوردگی پیدا کرده اید اصلا نگران نباشید. به ویژه در زمان حال که ممکن است برخی افراد بیماری سرماخوردگی را با آنفولانزا و حتی کرونا اشتباه بگیرند، بهتر است قبل از اینکه بیشتر استرس گرفته و سیستم ایمنی بدن خود را ضعیف کنید، با عسل درمانی به جنگ سرماخوردگی بروید. در بسیاری از موارد حتی اگر بیماری شما آنفولانزا یا کرونا هم بوده باشد، عسل درمانی نتایج خوبی بر روی آن خواهد گذاشت.

شربت عسل درست کنید

یکی از قدیمی ترین دستورات برای مبارزه با سرماخوردگی، شربت عسل بوده است. برخی به اشتباه به شربت عسل، آبجوش و عسل نیز می گویند. برای درست کردن شربت عسل، ابتدا بگذارید آب به دمای جوش برسد و آن را درون یک لیوان بریزید. بگذارید چند دقیقه ای آب در هوای آزاد باقی بماند تا دمای آن کم شده و به زیر 50 درجه برسد. سپس عسل طبیعی را با آن مخلوط کنید. دقت داشته باشید که عسل طبیعی نباید با آب جوش مخلوط شود.

خواص شربت عسل را جدی بگیرید

اگر بتوانید به شربت عسل مقداری آبلیموی تازه اضافه کنید، تاثیر معجون خوشمزه شما برای درمان سرماخوردگی دو چندان می شود. این نوشیدنی را بهتر است روزی 2 الی 3 مرتبه در ایام سرماخوردگی میل کنید. معجزه می کند.

معجون عسل و دارچین را امتحان کنید

دستورات مختلفی از عسل و دارچین برای درمان سرماخوردگی وجود دارد. یکی از دستورات قدیمی این است که چند چوب دارچین را درون لیوانی با آب ولرم به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید تا خیس بخورد. سپس چوب دارچین را برداشته و عسل طبیعی به آن اضافه کنید و به خوبی آن را مخلوط کنید. این معجون اثرات فوق العاده ای برای درمان سرماخوردگی به همراه دارد. به طور کلی توصیه می شود معجون عسل و دارچین را قبل از خواب میل کنید.

یکی دیگر از معجون های عسل و دارچین، ترکیب پودر دارچین با عسل طبیعی است. 1 قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چای خوری پودر دارچین ترکب کرده و 2 بار در روز میل کنید. برای میل کردن هم می توانید آن را به صورت خالی یا به همراه آب گرم، آب میوه، چای و دمنوش ولرم شده و... میل کنید. اضافه کردن لیمو تازه نیز به این معجون خواص بهتری اضافه می کند.

عسل و سیر هم معجزه می کنند

یکی از ترکیبات فوق العاده برای درمان سرماخوردگی و برطرف کردن عفونت و باکتری، ترکیب عسل و سیر است. می توانید روزانه یک قاشق از ترکیب عسل و سیررنده شده را میل کنید. در این صورت هم سینه نرم می شود و هم درمان سرماخوردگی شما زودتر اتفاق می افتد.

عسل و سیر؛ یک ترکیب شفابخش برای انسان ها

عسل و زنجبیل را هم امتحان کنید

زنجبیل به عنوان یک ماده فوق العاده مفید برای درمان عفونت های دستگاه تنفسی شناخته می شود. بااین حال ترکیب عسل با زنجبیل فوق العاده عمل می کند. برای این منظور بهتر است پودر زنجبیل را با عسل و همچنین تکه های برش خورده لیمو در یک ظرف ریخته و چند ساعتی بگذارید این ترکیب بماند. بعد از چند ساعت، می توانید از ترکیب عسل و زنجبیل و لیمو برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید. این معجون فوق العاده موثر است؛ لطفا هرچه زودتر از آن استفاده کنید.

سخن آخر

درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی بدون ضرر و کاملا موثر است. البته اضافه کردن برخی مواد طبیعی دیگر نیز می تواند اثرگذاری این ماده را بیشتر کند. بسیار مهم است که به هر صورتی که از عسل طبیعی استفاده می کنید، آن را به صورت منظم و چند نوبت در روز مصرف کنید. در این صورت است که بعد از چند روز استفاده، نتایج شگفت انگیز آن را خواهید دید.

اگر شما هم تجربه متفاوتی از درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی داشته اید، حتما ان را با ما در میان بگذارید. تجربیات شما قطعا برای بسیاری از افراد مفید و کاربردی خواهد بود.

 

۹
۱
۱ دیدگاه
 
ir
سیما | ۴ سال پیش
ما همیشه از قدیم مامان بزرگمون بهمون عسل می داد وقتی سرما می خوردیم. واقعا هم تاثیر داشت. البته عسلای اون موقع کجا عسل های الان کجا . ولی بازم من خودم به بچه م عسل می دم سرما می خوره و خیلی خوبه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید