۴۳۴۶
۱۰
۰

درمان بی خوابی با عسل طبیعی؛ از امشب راحت تر بخوابید!

درمان بی خوابی با عسل طبیعی؛ از امشب راحت تر بخوابید!
عسل طبیعی هم برای درمان بی خوابی و هم برای افزایش کیفیت خواب فوق العاده عالی عمل کند.

بی خوابی یکی از مشکلاتی است که کم و بیش به سراغ همه ما انسان ها می آید. در مواقعی که استرس بالایی داریم، در زمانی که منتظر هستیم و در بسیاری از موقعیت های مختلف دیگر، بی خوابی امری محتمل برای ما است. علاوه بر این، برخی افراد به طور کلی در هر شرایطی بی خوابی به روال هر شب آن ها بدل می شود. اکثر افراد شب ها به راحتی می خوابند و در شرایط استثنایی بی خوابی به سرشان می زند که برخی از نمونه های آن را بیان کردیم؛ اما برخی افراد به دلایل مختلف اکثر شب ها بی خواب می شوند و اگر خوابشان ببرد شرایط استثنایی رقم خورده است! این افراد با بیماری بی خوابی insomnia درگیر هستند.

تلاش برای درمان بی خوابی فقط به زندگی امروز انسان ها که پر از چالش و فکر و دغدغه است مرتبط نمی شود؛ از گذشته تا امروز بی خوابی به عنوان یکی از بیماری هایی که ما انسان ها با آن درگیر بوده ایم مطرح بوده و اطبا و دانشمندان زیادی در این زمینه تحقیق کرده اند.

امروزه درمان بی خوابی به صورت آنی با استفاده از قرص های خواب آور شیمیایی ساده تر از گذشته شده است؛ اما این روش درمانی بسیار آسیب زا و خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز مشکلاتی در سیستم های مختلف بدن به ویژه سیستم ایمنی شود. اگرچه بسیاری از پزشکان چنین قرص ها، کپسول ها یا آمپول هایی را برای بی خوابی شبانه تجویز می کنند؛ اما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که مصرف این قرص ها به روال زندگی تان تبدیل شود. مشکل بزرگ اینجا است که اکثر این قرص ها اعتیادزا هستند و ترک آن ها بسیار سخت و با مشکلات فراوانی همراه است.

عسل طبیعی به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی موجود در جهان شناخته می شود که برای درمان بی خوابی معجزه می کند. عسل از گذشته برای برطرف کردن مشکل بی خوابی مورد استفاده بوده و به همین علت است که امروزه نیز توجه زیادی به آن می شود. در حال حاضر نیز درمان بی خوابی در طب سنتی با استفاده از عسل طبیعی انجام می شود. مصرف عسل طبیعی در زمان خاص خود، نوعی تکنیک برای بی خوابی و برطرف کردن آن است.

 

 

در این مطلب به صورت مختصر به درمان بی خوابی با عسل طبیعی پرداخته ایم. اگر شما هم شب ها به سختی می خوابید یا در زمان های خاص دچار استرس می شوید، بد نیست این مطلب را مطالعه کنید. خداحافظی با بی خوابی بسیار ساده است؛ فقط کافی است روش عسل درمانی آن را پیگیری کنید.

چرا عسل به درمان بی خوابی کمک می کند؟

به جای اینکه به دنیال قرص برای بی خوابی باشید، سری به آشپزخانه بزنید. عسل طبیعی باکیفیت که از اصل بودن ان اطمینان داشته باشید، از انواع دارو و قرص برای بی خوابی بهتر است. مصرف میزان کمی از عسل طبیعی اما به صورت منظم، به طور کلی مشکل بی خوابی شما را حل می کند. اما عسل چه ویژگی دارد که برای درمان بی خوابی مفید است؟

عسل طبیعی یک ماده انرژی زا و خواب آور است! این جمله در ظاهر کاملا متضاد به نظر می رسد. با این حال هر دو این خواص را در عسل طبیعی پیدا می کنیم؛ چطور؟ عسل طبیعی اگر در صبح مصرف شود یک ماده فوق العاده عالی برای انرژی زایی است. به ویژه اگر گرده گل نیز به آن افزوده گردد. همین ماده اگر در شب مورد استفاده قرار گیرد، به خواب بهتر کمک می کند. تجربه افرادی که مصرف شبانه عسل طبیعی داشته اند نشان می دهد که بی خوابی را درمان کرده اند و هم کیفیت خواب شان افزایش چشمگیری داشته است.

عسل آرامبخش طبیعی است

عسل یک ماده آرامبخش طبیعی است. به جای اینکه در داروخانه ها به دنبال قرص بی خوابی بگردید، بهتر است در طبیعت به دنبال عسل مرغوب باشید. عسل طبیعی می تواند عوامل ایجاد کننده بی خوابی را برطرف کرده و از این طریق به درمان مشکل شما هم به صورت انی و هم به صورت دائمی کمک کند.

اگر بی خوابی شما منشاء استرس و اضطراب داشته باشد یا به دلیل افسردگی با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، عسل معجزه ای فراموش نشدنی برای شما است. کافی است به صورت منظم از عسل طبیعی استفاده کنید تا خواص این ماده خوشمزه و پرخاصیت را در درمان بی خوابی ببینید.

درمان اضطراب با کمک عسل طبیعی؛ یک خاصیت فراموش شده از عسل

عسل طبیعی ویتامین های بدن را تامین می کند

یکی از دلایل اصلی اثرگذاری عسل بر روی بی خوابی، ترکیبات درون این ماده طبیعی است. عسل یک مولتی ویتامین فوق العاده عالی و البته طبیعی است. بسیاری از پزشکان برای درمان بی خوابی که به دلیل فقر ویتامین یا املاح معدنی ایجاد می شود، قرص مولتی ویتامین یا آهن و ... تجویز می کنند. این در حالی است که شما با مصرف ساده عسل طبیعی قبل از خواب، به راحتی ویتامین ها و کمبودهای املاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین و بر بی خوابی غلبه می کنید.

ویتامین های موجود در عسل طبیعی را بشناسیم

آمینو اسید موثر برای درمان بی خوابی در عسل

دلیل دیگری که عسل را به معجونی برای برطرف کردن مشکل بی خوابی تبدیل کرده، وجود نوعی آمینو اسید در عسل طبیعی است. عسل طبیعی هم درون خود آمینو اسید تریپتوفان دارد و هم باعث تحریک تولید بیشتر آن در بدن می شود. این نوع آمینو اسید هم به درمان بی خوابی کمک می کند، هم از خواب پریدن های همراه با تکانه های شدید را کم می کند و هم کیفیت خواب تان را افزایش می دهد.

البته مواردی در مورد تجربه خواب بهتر با عسل طبیعی نیز وجود دارد که در مطلبی مجزا به آن می پردازیم.

روش مصرف عسل برای درمان بی خوابی

خیلی ساده است. کافی است 45 دقیقه تا نیم ساعت قبل از خواب، یک قاشق چایخوری عسل طبیعی باکیفیت میل کنید. می توانید آن را با آب جوشیده ولرم شده نیز مخلوط کرده و به عنوان یک نوشیدنی میل کنید. اگر بعد از گذشت دو هفته مصرف مداوم یک قاشق چایخوری، هنوز مشکلتان برطرف نشده، می توانید هر شب 2 قاشق عسل میل کنید.

تاکید می کنیم که خاصیت عسل برای درمان و برطرف کردن مشکل بی خوابی، تنها مربوط به عسل طبیعی است. عسل های بی کیفیت تقلبی یا عسل های مصنوعی که به عسل های پختنی هم معروف هستند، هیچ اثری بر روی بی خوابی نداشته و ممکن است مشکل شما را تشدید کنند. پس بهتر است در انتخاب عسل بیشتر دقت داشته باشید.

سخن آخر

عسل طبیعی هم برای درمان بی خوابی و هم برای افزایش کیفیت خواب فوق العاده عالی عمل کند. کافی است به صورت منظم و ادامه دار قبل از خواب عسل طبیعی میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید. فراموش نکنیدکه مصرف عسل قبل از خواب به لاغری و تناسب اندام شما نیز کمک می کند.

۱۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید