۳۱۱۸
۳
۰

نقش ژل رویال در پاکسازی پوست؛ چرا پاکسازی پوست مهم است؟

نقش ژل رویال در پاکسازی پوست؛ چرا پاکسازی پوست مهم است؟
پاکسازی پوست اهمیت زیادی دارد. اما مهمتر از همه این است که از مواد طبیعی برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید که ژل رویال یکی از این مواد طبیعی است.

پوست اولین قسمت از سطح بدن و در واقع اولین سد دفاعی است که در معرض آلودگی‌ها و بیماری‌ها قرار دارد. مهمترین وظیفه آن دفع سموم از طریق غدد چربی است. برای جلوگیری از آلودگی پوست، باید به طور منظم آن را پاکسازی کنیم. پاکسازی پوست کمک می کند تا پوستی شاداب و جذاب داشته باشیم و دیرتر به مشکلات پوستی دچار شویم. این پاکسازی اگر به صورت دقیق و منظم انجام شود، اثرات فوق العاده ای برای پوست به ارمغان می آورد.

پاکسازی پوست از روش های مختلفی امکان‌پذیر است. استفاده از داروها و محلول های مخصوص و یا بهره جویی از گیاهان دارویی و مواد طبیعی مفید است. مصرف مواد طبیعی و گیاهان دارویی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه ها برای بازسازی و پاکسازی به شمار می‌رود. ژل رویال یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاکسازی پوست به شمار می رود که در کنار عسل طبیعی در این زمینه از جمله بهترین ها است.

 یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست، ماساژ دادن آن به صورت منظم است. ماساژ نیز مانند روش‌های پاکسازی دیگر به کمک پوست آمده و طراوت و تازگی را برای آن به همراه دارد. البته اگر از مواد طبیعی مثل عسل یا ژل رویال قبل از ماساژ دادن صورت استفاده شده باشد، اثرات چشمگیری بر روی بهبود مشکلات پوستی و پاکسازی آن دارد.

بیشتر در مورد پوست و درمان مشکلات پوستی بخوانید:

 

 

در این مطلب قصد داریم ضمن صحبت در مورد اینکه چرا پاکسازی پوست مهم است و چه نتایجی برای پوست صورت به همراه دارد، به سراغ اهمیت استفاده از ژل رویال برای پاکسازی پوست صورت بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید از روش های طبیعی برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید که هم به صورت خانگی و هم در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

اثرات پاکسازی پوست

نتایجی که از انواع روش‌های پاکسازی به دست می‌آید این است که همه آنها به بازسازی پوست و بسته شدن منافذ کمک می کنند. همچنین روش های مختلف برای پاکسازی پوست صورت از بین برنده جوش‌های سرسیاه و سرسفید شده و لکه‌ها را نیز از بین می‌برند. علاوه بر این، رطوبت پوست را بالا برده و عمل آبرسانی را برای سطح پوست به انجام می‌رسانند.

 یکی دیگر از خواص پاکسازی این است که پوست افراد به مرور زمان و با بالا رفتن سن دچار افتادگی می‌شود و با این روش‌ها می توان از آن پیشگیری کرد. پاکسازی درصورتی که با ماساژ همراه باشد، باعث می‌شود خون در زیر پوست جریان پیدا کند و استرس را کاهش داده و به عضلات استراحت می‌دهد.

همچنین استفاده از روش های طبیعی و حتی شیمیایی پاکسازی پوست، کلاژن سازی را بالا برده و پیری و چروک صورت را به تاخیر می‌اندازد. در نتیجه چهره جذاب تر، جوان تر و زیباتری خواهید داشت.

یک تصور غلطی که در بین بعضی از افراد مشاهده می‌شود این است که آنها تصور می‌کنند تنها کسانی باید پوست خود را پاکسازی کنند که یا از لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده کرده و یا دارای جوش و آکنه در صورت خود هستند. این یک اشتباه است! به دلیل اینکه پوست دائما در معرض آلاینده‌ها و گرد و غبار قرار دارد و چنانچه‌ پاکسازی انجام نشود، منافذ مسدود شده و مشکلاتی را برای پوست ایجاد می‌کند.

در نتیجه استفاده از برخی مواد طبیعی برای پاکسازی پوست صورت تنها برای پاک کردن آرایش نیست. شیر پاک کن که عموما برای پاک کردن آرایش مورد استفاده قرار می گیرد، نه فقط برای پاک کردن مواد آرایشی از پوست بلکه برای پاک کردن آلودگی ها از پوست مورد استفاده است. البته این به شرطی است که از شیر پاک کن ساخته شده با مواد طبیعی استفاده شود. شیر پاک کن ژل رویال یکی از بهترین این گزینه ها است.

اهمیت پاکسازی برای پوست های مختلف

پاکسازی پوست صورت

به طور کلی پوست ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ چرب، خشک، نرمال، مختلط. هر کدام از این نوع پوست ها شرایط خاص خود را برای پاکسازی پوست صورت دارند. در نتیجه باید با دقت به نوع پوست، عملیات پاکسازی را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد.

  • پوست چرب: بسته به میزان چربی که تولید می‌کند، صاف و صیقلی است و به طور طبیعی درخشان و شفاف به نظر می‌رسند. به همین علت فاصله پاکسازی در این نوع پوست ها کوتاه تر است.
  • پوست‌ خشک: نازک و شکننده هستند و خیلی زود دچار ترک خوردگی می‌شوند. چروک در این نوع پوست‌ها زودتر مشاهد می‌شود زیرا روزنه‌های کمتری دارند. به همین علت باید از کرم‌های تقویت کننده و آبرسان‌ها به دفعات بیشتری استفاده شود. پوست‌های چروک از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و باید با دقت بیشتری پاکسازی صورت گیرد تا آسیبی به پوست وارد نشود.
  • پوست نرمال: نه خشک است و نه چرب. منافذ آن بزرگ نیست. و چین و چروک در آن کمتر دیده می شود و دارای لکه های قهوهای و قرمزی کمتری است. این پوست ها نیز بهتر است به صورت منظم برای پاکسازی اقدام کنند.
  • پوست مختلط: مانند پوست های نرمال هستند ولی تنها تفاوت آن این است که در قسمت های پیشانی و بینی و چانه غدد چربی بیشتر فعالیت دارند و منافذ در این قسمت ها بزرگتر است. این قسمت ها در پوست های مختلط باید منظم و زود به زود تحت پاکسازی قرار بگیرند.

به طور کلی توصیه می‌شود، حداقل ماهی یکبار پاکسازی کلی و اصولی انجام شود تا لایه های مرده برداشته شده و منافذ تمیز شود و اکسیژن لازم برای پوست تامین گردد. البته این در شرایط عادی است. وقتی از لوازم آرایشی به ویژه لوازم آرایشی شیمیایی مضر استفاده می کنید، بهتر است روزانه برای پاکسازی پوست خود با هر ماده طبیعی اقدام کنید. حتی همان شیر پاک کن طبیعی نیز می تواند به پاکسازی پوست صورت شما کمک کند.

روش پاکسازی کامل پوست

روش های خانگی پاکسازی پوست

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد. هر کدام از این روش ها می تواند باعث از بین رفتن آلودگی های روی پوست شود. کافی است به صورت دقیق و منظم این روش ها را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش عمومی برای پاکسازی پوست

در ابتدا از آب ولرم برای شستشوی صورت استفاده کرده و سطح پوست را مرطوب کنید و بعد از آن از صابون یا ماده شستشو دهنده مخصوص پوست خود استفاده نموده و سطح پوست را ماساژ دهید. این صابون می تواند صابون ژل رویال یا لوسیون شستشوی صورت ژل رویال باشد. در نهایت مجددا شستشو داده و از حوله برای خشک کردن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از حوله آن را روی صورت نکشید.

درصورتی‌که از لوازم آرایشی استفاده کرده‌اید، شیر پاک کن نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. محلول های پاک کننده آرایش نیز در این زمینه کارساز هستند.

بخور بابونه بدهید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش‌های پاکسازی، بخوردادن است. دو لیوان آب را داخل ظرفی ریخته تا به جوش آید. سپس یک حوله روی سر انداخته به طوری که دور تا دور ظرف با حوله پوشیده شود. صورت را به مدت 10 دقیقه زیر بخور قرارداده تا منافذ پوست باز شده و چربی ها و مواد زائد از پوست خارج شود.

در صورتی که از وجود جوش‌ها روی صورت خود رنج می‌برید، کافی است 2 قاشق گل بابونه را به آب جوش اضافه کنید و بخور بدهید و بعد از اتمام ‌کار گل های بابونه را از آب خارج کرده و روی صورت بگذارید. بعد از چند دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. حتما بعد از بخور از کرم‌های مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید و این کار را چندین بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه برسید.

یکی از بهترین مواد طبیعی برای بعد از بخور بابونه، ژل رویال است. اگر کرم ژل رویال دارید، حتما بعد از بخور از کرم ژل رویال استفاده کنید. همچنین می توانید ژل رویال خام را بر روی پوست خود بمالید تا هم به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و هم به عنوان یک محرک کلاژن سازی عمل کند. علاوه بر این، مواد مورد نیاز پوست توسط ژل رویال به پوستتان منتقل می شود.

از بخور زنجبیل استفاده کنید

بخور زنجبیل نیز یکی از روش هایی است که به شادابی پوست کمک کرده و همچنین برای پاکسازی ریه مفید است. روش استفاده به این صورت است که 2 قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته روی حرارت قراردهید تا به جوش آید. بعد از آن با استفاده از یک حوله به مدت 10 دقیقه بخور بدهید. می‌توانید بعد از بخوردادن جوش‌ها را خارج کرده و برای بسته شدن منافذ از ترکیب خیار و لیمو ترش استفاد نموده و بعد از آن صورت را با آب سرد بشوید.

از جوانه گندم و روغن نارگیل غافل نشوید

جوانه گندم از مواردی است که برای جوان سازی و پاکسازی پوست موثر است. برای این منظور یک قاشق چای‌خوری از پودر جوانه گندم را با مقداری ماست کم چرب ترکیب کرده و به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید. روغن نارگیل نیز یکی از مواردی طبیعی پاکسازی پوست بشمار می‌رود. این روغن باعث افزایش رطوبت پوست شده و به آن شادابی می‌بخشد.

نکته جالب توجه اینجاست که در اکثر کرم های خانگی برای پاکسازی پوست که از ژل رویال استفاده می شود، جوانه گندم و روغن نارگیل از جمله پایه های ثابت برای درست کردن کرم هستند. پس اگر می خواهید در کنار پاکسازی پوستتان به جوان سازی پوست خود نیز بپردازید، از کرم خانگی ژل رویال که حاوی روغن نارگیل و جوانه گندم است استفاده کنید.

عسل، بهترین ماده برای پاکسازی طبیعی پوست

عسل نیز از دیگر مواردی است که در پاکسازی، آبرسانی و شادابی پوست موثر است. صورت را با آب ولرم مرطوب نمایید، مقداری عسل را در کف دست بریزید و با کمی آب مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد آن را روی صورت ماساژ دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت را با آب ولرم شسته و باحوله خشک نمایید. مطمئن شوید که صورت کامل شسته شده باشد و اثری از آن روی پوست نماند.

بیشتر در مورد خواص عسل برای پوست بخوانید:

ترکیب عسل ژل رویال نیز یکی از بهترین مواد طبیعی است که برای پاکسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. کافی است این ترکیب معجزه گر را به صورت هفتگی بر روی پوست خود بزنید و به روش بیان شده در بالا آبکشی کنید. تمامی آلودگی ها از پوستتان رخت بر می بندد.

سخن آخر

پاکسازی پوست اهمیت زیادی دارد. اما مهمتر از همه این است که از مواد طبیعی برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید که ژل رویال یکی از این مواد طبیعی است. در این مطلب به نکات مختلفی برای پاکسازی پوست با مواد طبیعی مختلف اشاره شد که می تواند به شما برای داشتن پوستی سالم کمک کند.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید