۲۹۸۷
۲
۰

خواص موم برای آرتروز؛ وقتی موم طبیعی به درمان آرتروز کمک می کند

خواص موم برای آرتروز؛ وقتی موم طبیعی به درمان آرتروز کمک می کند

موم یکی از بهترین تولیدات زنبور عسل است که خواص متعددی از آن تاکنون کشف و مواد دارویی زیادی از آن تولید شده است. یکی از مهمترین خواص مو برای انسان، خاصیت آن برای رفع درد و حتی التهاب است. موم زنبور عسل می تواند بسیاری از مشکلات استخوانی و مفاصل را برطرف کند که یکی از این خواص، بهبود آرتروز است. در بسیاری از روش های طبی، از موم برای درمان آرتروز و روماتیسم استفاده می شود که نشان دهنده اهمیت این ماده در این زمینه است.

طب شرقی به ویژه طب چین و طب کره جنوبی تاکید فراوانی بر استفاده از موم برای درمان مشکلات مفصلی دارند. موم طبیعی زنبور عسل می تواند زندگی راحت تری برای این دسته از بیماران فراهم کند و همین موضوع خود عاملی برای جذابیت استفاده از موم و فراورده های تولید شده با موم طبیعی زنبور عسل در کشورهایی با این نوع طب سنتی است.

در ایران نیز طب سنتی در این زمینه مطالعات و مطالب زیادی دارد. اگرچه هنوز مطالعات بالینی دقیقی در مورد خواص موم برای درمان آرتروز انجام نشده است؛ اما به نظر می رسد رشد استفاده از موم طبیعی برای درمان مشکلات مفصلی منجر به استفاده همگانی از این ماده طبیعی شود.

بیشتر در مورد خواص و کاربردهای موم زنبور عسل بخوانید:

 

 

آنچه باید در مورد موم عسل بدانیم

بهترین خواص موم که به فراموشی سپرده شده اند

5 کاربرد مهم موم زنبور عسل که باید بدانیم

از کاربرد موم عسل در گذشته چه می دانید؟

در این مطلب به این موارد اشاره می کنیم که چرا موم طبیعی می تواند برای بیماران مبتلا به آرتروز مفید باشد. قطعا اگر قصد استفاده از موم خام، کرم موم یا دیگر محصولات تولید شده توسط موم را داشته باشید، این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

موم طبیعی یک ماده ضد درد است

موم طبیعی به عنوان یک ماده ضد درد شناخته می شود. ترکیباتی درون موم وجود دارد که می تواند به کاهش درد استخوان کمک کند. شاید اولین و مهمترین دلیلی که در گذشته از موم برای رفع مشکلات و عوارض جانبی آرتروز استفاده می شد، همین موضوع بود. موم می توانست درد استخوان و درد مفاصل را در افرادی که از آن به صورت موضعی استفاده می کردند، کاهش دهد. گفته می شود موم می تواند درد را از ناحیه ای که به صورت موضعی با آن در ارتباط است بیرون بکشد!

برای استفاده از موم به منظور کاهش درد مفاصل می توان آن را ذوب کرده و روی یک پارچه تمیز زد و به صورت ضماد بر روی محل درد قرار داد. اگرچه خاصیت ضد درد موم طبیعی زنبورعسل ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد؛ اما به مرور زمان می تواند درد این نواحی را برطرف کند.

دقت کنید که برای استفاده از موم برای کاهش درد، اهمیت کیفیت موم بسیار بالاست. اگر موم دارای ناخالصی باشد ممکن است خواص لازم را برای برطرف کردن درد در نواحی مفصلی نداشته باشد.

درمان درد استخوان با استفاده از موم زنبور عسل

کاهش التهاب به کمک موم

همواره شنیده ایم که بره موم یک ماده ضد التهاب است. با این حال بد نیست بدانید که موم نیز می تواند به کاهش التهاب به ویژه التهاب در مفاصل کمک کند. بره موم البته خواص ویژه ای برای رفع التهاب دارد و حتی به صورت خوراکی نیز می تواند التهاب های درونی را برطرف کند. اما موم بیشتر برای رفع التهاب مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد تا دیگر انواع التهاب.

یکی از بزرگترین مشکلات آرتروز، التهاب مفاصل است. اگر آرتروز و روماتیسم با هم همزمان باشد که شرایط وخیم تری اتفاق می افتد. در نتیجه باید از مواد ضد التهاب استفاده شود. اگرچه برخی مواد که به کاهش حملات سیستم دفاعی بدن کمک می کنند می توانند در این زمینه مفید باشند؛ اما موم طبیعی زنبور نیز کمک بزرگی برای رفع التهاب از قسمت مفاصل خواهد بود. البته این رفع التهاب به نوعی مسکن است و نمی توان آن را درمانی برای التهاب دانست.

اگر التهاب در مفاصل شما به دلیل آتروز زیاد است، باید در کنار مصرف موم از دیگر مواد ضد التهاب مثل بره موم هم استفاده کنید تا به مرور زمان درمان شوید. در غیر این صورت مجبور هستید هر چند روز یکبار اقدام به استفاده از موم کنید تا التهاب های ایجاد شده را کاهش دهید.

کمک به رفع عوارض ایجاد شده به علت آرتروز

یکی از دلایل مهم استفاده از موم طبیعی در طب سنتی برای مقابله با آرتروز، خواص این ماده برای رفع عوارض جانبی ناشی از آرتروز است. موم می تواند به سراغ بسیاری از عوارض جانبی ایجاد شده توسط موم طبیعی زنبور عسل رفته و در مقابل آن ها قرار گیرد.

برای مثال، موم یکی ماده فوق العاده برای پوست است. از صابون ابرو گرفته تا بالم لب از موم طبیعی درست می شود. با این حال می توان از کرم حاوی موم طبیعی زنبور عسل برای رفع مشکلات پوستی در مفاصلی که دچار آرتروز شده اند استفاده کرد.

علاوه بر این، ماساژ دادن با موم و روغن های ضروری که به صورت کرم ماساژ حاوی موم طبیعی درآمده اند نیز می تواند گزینه خوبی باشد. این نوع ماساژ هم باعث رفع درد می شود که به دلیل موم طبیعی درون آن است و هم می تواند با ایجاد یکدستی در پوست، مشکلات حرکتی ایجاد شده توسط آرتروز را برطرف کند.

چطور برای درمان آرتروز از موم طبیعی استفاده کنیم؟

شاید بهترین روش، استفاده از کرم های حاوی موم است. خوشختانه انواع کرم های حاوی موم طبیعی در دنیا تولید و آزمایش های خود را پس داده است. حتی برخی برندها در کشورهای شرق آسیا و حتی اروپا و آمریکا، اقدام به تولید کرم حاوی موم طبیعی زنبور عسل ویژه ماساژ بیماران مرتبط با آرتروز کرده اند. در ایران نیز می توانید بیشتر به دنبال کرم های خانگی حاوی موم طبیعی باشید.

کرم هایی که در آن ها از موم، روغن های اساسی برای ماساژ و برخی مواد طبیعی ضد درد و ضد التهاب استفاده شده باشد، می تواند گزینه خوبی برای رفع آرتروز به ویژه درد و التهاب آرتروز باشد.

اگر می خواهید از موم طبیعی به تنهایی استفاده کنیدف بهترین حالت درست کردن ضمادی پارچه ای با استفاده از موم است. در این صورت موم ذوب شده را روی پارچه ریخته بگذارید کمی خنک شود و محل درد را ببندید تا اثرات لازم را برای مفاصل شما داشته باشد.

در مورد درمان آرتروز بیشتر بخوانید:

درمان آرتروز با زهر زنبور عسل

نقش ژل رویال در درمان آرتروز بانوان

سخن آخر

درمان آرتروز یا کاهش عوارض و درد آرتروز به کمک موم طبیعی امکان پذیر است. کرم حاوی آرتروز به ویژه کرم های خانگی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. البته بهتر است توجه داشته باشید که خواص بیان شده تنها مربوط به موم طبیعی است و موم مصنوعی به هیچ وجه خاصیت ندارد.

۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید