۳۵۳۴
۵
۳

درمان یبوست را به این 5 عسل طبیعی بسپارید

درمان یبوست را به این 5 عسل طبیعی بسپارید

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد طبیعی برای رفع یبوست است. در گذشته از تمامی عسل ها حتی عسل چهل گیاه برای رفع یبوست استفاده می شده است. با این حال تحقیقات نشان داده که همه عسل ها به یک میزان برای درمان یبوست مفید نیستند. البته در طب سنتی اصیل نیز هر نوع عسلی برای رفع این مشکل تجویز نمی شده و حکما طب سنتی، با توجه به نوع یبوست، عسل مخصوصی را تجویز می کردند.

یکی از راهکارها و روش های مناسب برای درمان یبوست با عسل طبیعی، استفاده از شیر به همراه عسل است. شیر و عسل طبیعی خواص فراوانی دارد که یکی از مهمترین خواص آن، ملین بودن است و می تواند به درمان یبوست کمک کند. همچنین در برخی کتب قدیمی آمده است که مصرف شربت عسل و آبلیمو می تواند برای رفع یبوست مناسب باشد.

با این حال تجربه و تحقیق هر دو در کنار هم ثابت کرده اند که برخی عسل ها، خواص بیشتری برای رفع این مشکل از خود نشان می دهند. این عسل های تک گل اگرچه تنوع بالایی دارند؛ اما 5 مورد از این عسل ها از معروف ترین عسل های تک گلی هستند که در کنار تمامی خواص خود ملین نیز هستند.

در واقع می توان گفت که این عسل های تک گل، خاصیت پروبیوتیکی بیشتر و فیبر بیشتری را به خود اختصاص داده اند. به همین علت خاصیت ملین داشته و می توانند مشکل کار نکردن شکم یا بهتر بگوییم عدم فعالیت صحیح روده ها را برطرف کنند. در واقع عسل طبیعی با تقویت باکتری های مفید روده به بهتر انجام شدن عمل دفع مدفوع کمک می کند.

 

 

اما 5 عسلی که در ادامه می آیند از جمله پرخاصیت ترنی عسل ها برای سیستم گوارشی به ویژه روده هستند که خواص بی نظیری نیز برای درمان یبوست دارند. اگر می خواهید یبوست را با عسل درمانی رفع کنید، این عسل ها فوق العاده عمل می کنند.

عسل گزانگبین؛ عسل محبوب ایرانیان

یکی از محبوب ترین عسل های ایرانی، عسل گزانگبین است. این عسل تک گل که بیشتر در کویر ایران به دست می آید، خواص بی نظیر و منحصربفردی دارد. این عسل تک گل به دلیل خواص درونی خود می تواند به رفع یبوست کمک کند.

کافی است به صورت منظم و روزانه از عسل طبیعی گزانگبین که نوعی عسل گون محسوب می شود، استفاده کنید. این عسل با رنگ روشن طعم خوبی هم دارد و در نتیجه برای نوجوانان و جوانان نیز مناسب است.

آنچه باید در مورد عسل گون بدانید

7 خاصیت عسل گون که باید بدانید

عسل مریم گلی

یکی از عسل های تخصصی برای درمان انواع مشکلات گوارشی، از معده درد گرفته تا یبوست، عسل مریم گلی است. این عسل طبیعی که از عسل های ایرانی شناخته شده است، خاصیت ملین داشته و به همین علت با چند روز مصرف مداوم و منظم می توانید از شر یبوست خلاص شوید.

اگر می خواهید اثرگذاری عسل مریم گلی برای درمان یبوست بیشتر باشد، می توانید عسل را در شیر حل کرده و قبل از خواب میل کنید. این معجون ساده هم منجر به تجربه خواب راحت تر می شود و هم می تواند به مرور باعث رفع یوبست شما گردد. دقت داشته باشید که اگر می خواهید به نتیجه دلخواه برسید، حتما از عسل مریم گلی به صورت ادامه دار استفاده کنید. اگر دوره درمانی خود را تکمیل کنید، در آینده نیز مشکلی بابت یبوست نخواهید داشت.

کمی بیشتر در مورد گیاه و عسل مریم گلی بدانیم

7 خاصیت عسل مریم گلی برای درمان بیماری های مختلف

عسل یونجه

متاسفانه برخی وقتی اسم یونجه به میان  می آید، گمان می کنند این گیاه تنها برای چهارپایان مناسب است. غافل از اینکه یونجه خواص زیادی برای بدن انسان به همراه دارد. زنبور نیز با مصرف شهد گل یونجه، عسل طبیعی یونجه را تهیه می کند که ان نیز همانند یونجه مملو از خواص گوناگون است.

یکی از مهمترین خواص عسل یونجه، کمک به رفع یبوست است. هم فیبر موجود در یونجه و هم خاصیت پروبیوتیک موجود در ان باعث می شود که عملکرد روده تنظیم شده و مشکل یبوست رفع شود. به همین علت است که از گذشته عسل یونجه را یک ملین طبیعی می دانستند.

برای گرفتن نتیجه از مصرف عسل یونجه، هم باید آن را به صورت منظم و روزانه میل کنید و هم چند روز یا حتی چند هفته به صورت مستمر از این عسل طبیعی بخورید. مطمئن باشید بعد از گذشت چند روز نتایج خوبی کسب خواهید کرد.

آنچه باید در مورد عسل یونجه بدانید

خواص عسل یونجه را دست کم نگیرید

عسل شبدر

عسل شبدر یکی از عسل های معروف در دنیا است. این عسل همانند عسل یونجه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد و تحقیقات علمی زیادی بر روی آن انجام شده است، به عنوان یکی از محبوب ترین عسل های موجود در دنیا شناخته می شود. این عسل تک گل نیز ملین است و می تواند به درمان یبوست کمک کند.

در بسیاری از رسپی های درمانی آمده است که برای استفاده از این عسل طبیعی به منظور رفع مشکلات روده، می توانید آن را با ماست یا شیر میل کنید. اگرچه نمی توان این نوع دستورات را به طور کلی اجرایی کرد اما اگر مشکلی با طعم ماست و عسل ندارید، این معجون را هم امتحان کنید.

خواص عسل شبدر که باید بشناسید

عسل گشنیز

یکی دیگر از عسل های محبوب و پرفروش که برای درمان یبوست مورد استفاده قرار می گیرد، عسل گشنیز است. برای خوردن عسل گشنیز می توانید آن را با آبجوش ولرم شده مخلوط کرده و شربت عسل تهیه کنید. اگر بتوانید مقداری گرده گل نیز به این شربت اضافه کنید، میزان فیبر موجود در این شربت را چند برابر کرده و خواص آن را برای درمان یبوست افزایش داده اید.

عسل گشنیز تقریبا در سراسر ایران وجود دارد. با این حال با توجه به اینکه ممکن است در برخی مناطق عسل گشنیز به وفور پیدا نشود، می توانید از خدمات خرید اینترنتی عسل گشنیز استفاده کنید. سایت های معتبر زیادی در این زمینه فعال هستند.

عسل گشنیز را بیشتر بشناسیم

6 خاصیت مهم عسل گشنیز برای درمان بیماری ها

سخن آخر

درمان یبوست با عسل طبیعی یکی از راهکارهای قدیمی برای رفع این مشکل است. با این حال تحقیقات نشان داده اند که برخی عسل های تک گل، خواص بیشتری برای رفع این مشکل روده ای دارند. در این مطلب تلاش شد تا به 5 مورد از عسل های تک گل محبوب در این زمینه اشاره شود.

شما از چه مواد طبیعی برای رفع یبوست استفاده می کنید؟ آیا غیر از این 5 عسل، عسل طبیعی دیگری می شناسید که به درمان یبوست کمک کند؟

۵
۱
۳ دیدگاه
 
ir
احمد نادری | ۳ سال پیش
سابقه استفاده از عسل یونجه را داشتم خیلی خوب بوده ملین خوبیه بعد غذام همیشه یه قاشق میخورم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید