۱۴۲۸۱
۱۷
۴

با زهر زنبور عسل، این 7 بیماری را درمان کنید + چرا ادعای درمان کرونا با زهر زنبور می تواند صحیح باشد؟

زهر زنبور ماده ای موثر برای درمان بیماری های مختلف است
زهر زنبور ماده ای موثر برای درمان بیماری های مختلف است
خواص زهر زنبورعسل برای درمان بیماری ها بسیار زیاد است. بد نیست با 7 مورد از علمی ترین کاربردهای زهر زنبور عسل آشنا شوید

زهر زنبور عسل یک ماده درمانی فوق العاده است که از گذشته تا امروز مورد توجه انسان ها و اطبا قرار داشته است. خوشبختانه در سال های اخیر با ابداع روش های جدید زهرگیری از زنبور عسل، استفاده از این ماده درمانی بیشتر شده است. البته مصرف زهر زنبور عسل باید زیر نظر پزشک یا طبیب طب سنتی انجام شود؛ اما در هر صورت خواصی دارد که می تواند برای هر فردی مفید باشد

در حالی که همه مزایای گفته شده از زهر زنبور عسل مورد حمایت علم نیست، تحقیقات نشان داده اند که این ماده دارای چندین خاصیت دارویی قدرتمند است. آشنایی با این خواص می تواند به شما برای استفاده صحیح از این ماده کمک کند. با این حال باز هم توصیه می شود که از مصرف خودسرانه زهر زنبور عسل خودداری شود.

بیشتر در مورد خواص زهر زنبور بخوانید:

در این مطلب به 7 خاصیت اصلی زهر زنبور عسل که مجامع علمی تا حد زیادی آن را پذیرفته اند اشاره می کنیم. البته خواص بیشتری برای زهر زنبور عسل بیان می شود که در اینجا تنها به 6 موردی که بیشتر در علم نوین مورد استفاده و تحقیق قرار گرفته اشاره خواهیم کرد.

 

 

1. خواص ضد التهابی زهر زنبور عسل اثبات شده است

یکی از مستندترین فواید سم یا زهر زنبور عسل اثرات ضد التهابی قدرتمند آن است. نشان داده شده که بسیاری از اجزای موجود در زهر باعث کاهش التهاب می شود. در این زمینه ملیتین نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کند.

اگرچه ملیتین می تواند باعث ایجاد خارش، درد و التهاب در دوز زیاد شود، اما در مقادیر اندک از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده اند که ملیتین مسیرهای التهابی را سرکوب می کند و نشانگرهای التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α) و اینترلوکین 1 بتا (IL-1β) را کاهش می دهد.

2. زهر زنبور ممکن است علائم مرتبط با آرتریت را کاهش دهد

در تحقیقات نشان داده شده است که اثرات ضد التهابی زهر زنبور عسل به ویژه برای کسانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) هستند، معجزه می کند. آرتریت یک بیماری التهابی دردناک است که بر مفاصل فرد مبتلا اثر می گذارد و هنوز راهکار درمان در طب نوین ندارد.

یک مطالعه 8 هفته ای در 120 فرد مبتلا به RA نشان داد که طب سوزنی سم زنبور عسل، که هر روز 5 تا 15 مورد نیش زنبور عسل به قسمت های مشخص شده بدن وارد می شود، باعث تسکین علائم خواهد شد. این تسکین علائم مشابه با داروهای سنتی RA مانند Metotrexate و Celecoxib است که خبر از جایگزینی مناسب برای این داروها می دهد.

یک مطالعه دیگر در 100 نفر مبتلا به RA نشان داد که ترکیب زهردرمانی زنبورعسل با داروهای سنتی مانند Methotrexate، Sulfasalazine و Meloxicam در کاهش درد و تورم مفاصل نسبت به درمان تنها با داروهای سنتی فوق العاده عمل می کند.

این آزمایش ها و تحقیقات اگرچه امیدوارکننده است، اما برای تأیید این تأثیرات، مطالعات با کیفیت بیشتر مورد نیاز طب نوین خواهد بود. در طب نوین چنین اثراتی به زودی تایید نمی شود تا همه خطرات احتمالی آن مشخص گردد.

3. زهر زنبور عسل درمانی برای مشکلات پوستی

چندین شرکت مراقبت از پوست، اضافه کردن زهر زنبور به محصولاتی مانند سرم و مرطوب کننده ها را آغاز کرده اند. این ماده ممکن است سلامت پوست را از چند طریق ارتقاء دهد. از جمله این موارد می توان به کاهش التهاب، تأمین اثر ضد باکتری و کاهش چین و چروک اشاره کرد.

یک مطالعه 12 هفته ای در 22 زن داوطلب نشان داد که استفاده از سرم صورت حاوی زهر زنبور عسل به صورت روزانه دو بار، به طور قابل توجهی عمق چروک و تعداد چین و چروک را کاهش می دهد. این اثرگذاری با داروهای دیگر مقایسه شده است.

یک مطالعه 6 هفته ای دیگر نشان داد 77٪ از شرکت کنندگان دارای آکنه خفیف تا متوسط ​​که از سرم حاوی سم زنبور خالص به صورت روزانه دو بار استفاده کرده اند، در مقایسه با داروهای شیمیایی دیگر، بهبود بیشتری را تجربه کرده اند.

علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که زهر دارای اثرات ضد باکتری و ضد التهابی قدرتمندی در برابر باکتری های ایجاد کننده آکنه خواهد بود. اثراتی که دیگر مواد شیمیایی نمی توانند به خوبی از پس آن برآیند. در صورت اثرگذاری این مواد نیز احتمالا عوارض جانبی زیادی برای بدن انسان به همراه دارند.

4. کمک زهر زنبور عسل به سیستم ایمنی بدن انسان

تحقیقات نشان می دهد زهر زنبور عسل اثرات مفیدی بر سلول های ایمنی دارد که واسطه واکنش های آلرژیک و التهابی هستند. شواهد حاصل از مطالعات حیوانی نشان می دهد که سموم زنبور عسل ممکن است با کاهش التهاب و تقویت پاسخ ایمنی بدن به کاهش علائم بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، آنسفالومیلیت و آرتریت روماتوئید کمک کند.

مطالعات دیگر روی حیوانات نشان می دهد که درمان با سم زنبور عسل نیز ممکن است به درمان شرایط آلرژیک مانند آسم کمک کند. البته تاثیرگذاری زهر زنبور بر روی آسم کاملا در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی از تحقیقات نیز نتایج عکس آن را نشان می دهند.

تصور می شود که زهر زنبور عسل باعث افزایش تولید سلول های T تنظیمی یا Tregs می شود که پاسخ های آلرژن را مهار می کند و التهاب را کاهش می دهد. اگرچه این تصورات امیدوارکننده است، اما اثر زهر زنبور عسل در انسان های مبتلا به آلرژی ناشناخته است.

علاوه بر این، ایمونوتراپی زهر، که در آن زهر زنبور توسط یک متخصص بهداشت و درمان از طریق تزریق انجام می شود، برای معالجه افرادی که آلرژی شدید به نیش زنبور دارند مناسب است. تحقیقات نشان داده است که این روش درمانی بی خطر و مؤثر بوده و می تواند خطر ابتلا به واکنش های جدی در برابر نیش زنبور را کاهش دهد. در واقع از زهر به عنوان یک واکسن برای جلوگیری از آلرژی های مرتبط با زهر استفاده می شود.

5. اثرگذاری زهر بر روی بیماری های عصبی

برخی تحقیقات نشان می دهد که سموم زنبور عسل ممکن است به کاهش علائم مرتبط با بیماری های عصبی، از جمله بیماری پارکینسون، کمک کند. اگرچه مطالعات انسانی در این زمینه محدود است اما به نظر می رسد بتواند اثرگذاری خوبی بر روی چنین بیماری هایی داشته باشد.

6. کاهش کمردرد با مصرف زهر

یک مطالعه علمی که هنوز به طور کامل به مراحل اثبت نرسیده نشان می دهد که طب سوزنی زهر زنبور عسل به همراه داروهای سنتی، در 54 بیمار مبتلا به کمردرد مزمن، درد را کاهش داده و وضعیت عملکردی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. البته این اثرات تنها در مقایسه با داروهای شیمیایی موجود بررسی شده اند.

7. زهر ممکن است بتواند با بیماری لایم مبارزه کند

برخی تحقیقات حاکی از آن است که زهر زنبور و ملیتین جدا شده ممکن است دارای اثرات ضد میکروبی علیه Borrelia burgdorferi داشته باشد که همان باکتری هایی است که باعث ایجاد بیماری لایم می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا اثرات زهر بر روی بیماری لایم تاید شود.

قبل از شروع استفاده از زهر زنبور عسل، هشدارهای مربوطه به مصرف زهر زنبور را با دقت مطالعه کنید:

چرا ممکن است ادعاها در مورد درمان کرونا با زهر زنبور صحیح باشد؟

 کرونا این روزها شرایط سختی را برای جوامع مختلف به وجود آورده است. به همین علت، بسیاری از فعالان عرصه سلامت از پروفسورهای معروف دنیا گرفته تا انستیتوها و دانشگاه های علوم پزشکی در حال تحقیق و بررسی بر روی روش های درمان کرونا هستند. اگرچه از چند ماه قبل صحبت هایی در مورد درمان کرونا با بره موم، درمان کرونا با ژل رویال و دیگر مواد طبیعی به میان آمده بود؛ اما از همان ابتدا برخی معتقد بودند که احتمالا به دلیل اثرگذاری زهر زنبور عسل بر روی ویروس ایدز، می توان به این ماده برای درمان کووید 19 امیدوار بود.

در روزهای اخیر به واسطه انتشار کلیپی از استاد بزرگوار پروفسور عظیم اکبرزاده خیاوی، موج جدیدی از توجه به زهر زنبور عسل و خواص زهر زنبور برای انسان در کشورمان ایران اتفاق افتاده است. البته در دنیا نیز مطالعات زیادی در حال انجام است که احتمال دارد به تولید داروی کرونا یا واکسن کرونا با استفاده از زهر زنبور عسل باشد. در واقع می توان گفت که مطالعات در مورد خواص زهر زنبور عسل برای درمان کرونا از مدت ها پیش و در ابتدای شیوع کرونا در چین آغاز شده و ربطی به ایران ندارد. با این حال محرمانه بودن این تحقیقات و همچنین زمان بر بودن رسیدن به نتیجه قطعی، باعث شده کمتر در این زمینه اخبار منتشر شود.

آنچه که مشخص است، زهر زنبور عسل پتانسیل های لازم برای اثرگذاری بر روی ویروس های مختلف را دارد. هرچند زمان بر خواهد بود تا بشر متوجه شود که آیا به صورت قطعی زهر زنبور برای درمان کرونا مفید است یا خیر؛ اما شواهد نشان می دهد که قطعا زهر زنبور بی تاثیر بر روی کرونا نیست. در نتیجه شاید بد نباشد که پزشکان و محققان ایرانی این روش درمانی را نیز به سرعت مورد بررسی بیشتر قرار دهند. به امید اینکه درمان کرونا با زهر زنبور، توجه بیشتر به این ماده درمانی به ویژه برای درمان های خاصی مثل درمان سرطان، درمان ایدز و... را بیشتر کند.

۱۷
۲
۴ دیدگاه
 
ir
سمیه رجبی | ۳ سال پیش
سلام بنده ام اس داشتم به پیشنهاد یکی از دوستام از زهر درمانی استفاده کردم واقعا معجزه کرد
۰
۰
 
 
ir
اسفندیار | ۳ سال پیش
سلام اینجانب عسل گون ،عسل نیمه تغذیه دارم خریدارید باتشکر
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید