۱۱۰۷
۳
۰

تجربه خواب بهتر با مصرف عسل طبیعی

تجربه خواب بهتر با مصرف عسل طبیعی
اگر می خواهید خواب بهتری را تجربه کنید، قبل از خواب عسل مصرف کنید. البته بهتر است قبل از مصرف عسل حتما به برخی نکات توجه داشته باشید

اگر شما هم از آن دست افراد هستید که برای خرید عسل تنها بهانه ای که به ذهنتان می رسد، خوردن کره و عسل یا خامه با عسل است، بهتر است به خواص عسل برای خواب نیز نگاهی بیاندازید. اگرچه عسل یک ماده درمانی است و برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما ممکن است شما بیماری خاصی برای مصرف عسل نداشته باشید. با این حال قطعا تجربه خواب بهتر خواسته ای است که شاید در شرایط کنونی و با اضطراب های موجود در جامعه، کمتر کسی خواستار آن نباشد.

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد برای تجربه خواب بهتر است. این ماده به دلیل ترکیباتی که درون خود دارد، کیفیت خواب را افزایش می دهد. علاوه بر این، مصرف عسل قبل از خواب برای لاغری معجزه می کند. با این حال این تمام دلایلی نیست که توصیه می کنیم از عسل قبل از خواب استفاده کنید.

بیشتر در مورد عسل طبیعی بدانید:

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به نکاتی برای تجربه خواب بهتر با مصرف عسل قبل از خواب اشاره شود. توصیه می کنیم اگر شما هم به دنبال افزایش کیفیت خواب هستید و می خواهید خواب بهتری را داشته باشید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

چرا قبل از خواب عسل بخوریم؟

مصرف عسل قبل از خواب ارتباطی با شرایط کنونی و زمان حال ندارد، بسیاری از سلاطین و پادشاهان از گذشته مصرف عسل را قبل از خواب انجام می دانند. این موضوع دلایل زیادی داشت؛ اما انچه که مهم بود ،عدم ترک مصرف عسل قبل از خواب بود. گویی همچون یک داروی حیاتی، بسیاری از سلاطین و پادشاهان به ویژه ملکه کشورهای مهم، حتما قبل از خواب، عسل و شربت عسل یا معجون شیر عسل میل می کردند. بسیاری از اطبا در دوران قدیم معتقد بودند که مصرف عسل قبل از خواب ممکن است به سلامتی بیشتر و زیبایی افزون تر کمک کند. موضوعی که هم پادشاهان و هم ملکه ها از آن استقبال می کردند.

حالا با پیشرفت تکنولوژی و علم و دسترسی ساده تر به عسل طبیعی، مصرف عسل قبل از خواب توصیه ای است که بسیاری از متخصصان طب سنتی به اکثر افراد می کنند. البته طبیعی است که هر فردی نمی تواند از عسل قبل از خواب میل کند؛ اما بسیاری از افراد برای این نوع مصرف عسل مجاز هستند.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا بهتر است قبل از خواب عسل مصرف کنیم؟ در ادامه به صورت خلاصه به 2 خاصیت عسل که به بالارفتن کیفیت خواب کمک می کند اشاره خواهیم کرد.

برای تجربه خواب راحت تر عسل مصرف کنید

خواب راحت یکی از آرزوهایی است که این روزها بسیاری از افراد درگیر آن هستند. برخی از افراد وقتی سرشان را روی بالشت می گذارند به خواب عمیق فرو می روند. این در حالی است که عده زیادی باید مدت زمانی را در شبکه های اجتماعی سر کنند، در رخت خواب از این دست به آن دست شوند و کلی قصه برای خودشان تعریف کنند تا خوابشان ببرد.

یکی از راهکارهایی که کمک می کند خواب بهتری را تجربه کنید، مصرف عسل طبیعی قبل از خواب است. استفاده از عسل طبیعی قبل از خواب هم به صورت کوتاه مدت باعث راحت تر خوابیدن می شود و هم در دراز مدت کمک می کند تا حتی اگر چند شب عسلی هم مصرف نکردید، خواب راحتی را تجربه کنید.

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. به نظر می رسد علت این خاصیت عسل طبیعی، تامین مواد مورد نیاز بدن به ویژه مغز استو بدن انسان باید به صورت طبیعی خیلی راحت به خواب فرو برود؛ اگر این اتفاق نمی افتد احتمالا به دلیل پریشانی یا کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین در بدن است. عسل طبیعی با برطرف کردن این مشکل راهکاری برای تجربه یک خواب راحت است.

برای داشتن آرامش حین خواب شیر و عسل میل کنید

جدای از اینکه خواب راحت آرزوی همه ماست، تجربه خواب آرامش بخش نیز موضوع مهمی است. برخی از ما شاید به خوبی خوابمان ببرد، اما به دلیل مشغله های ذهنی خواب های پریشان زیادی می بینیم. کابوس ها نه تنها باعث کاهش کیفیت خواب می شوند، بلکه خستگی را به تن آدم نگه می دارند. همین می شود که بعد از خواب، گویی اصلا استراحت نکرده ایم و بدنمان همچنان سرشار از استرس است.

شیر و عسل قبل از خواب بخورید اگر می خواهید از شر کابوس ها راحت شوید. معجون شیر و عسل به شما کمک می کند تا خواب راحت و آسوده ای داشته باشید. البته اگر شیر در دسترس ندارید، مصرف شربت عسل به تنهایی نیز می تواند به خواب آرام و لذت بخش کمک کند. عسل طبیعی یک ارامش بخش طبیعی است. اگرچه مصرف عسل به ویژه همراه با شیر می تواند به صورت آنی هم به خواب آرامش بخش کمک کند؛ اما خاصیت اصلی آن را در دراز مدت خواهید دید. سعی کنید به صورت برنامه ریزی شده از عسل طبیعی استفاده کنید

نکاتی برای مصرف عسل قبل از خواب که باید بدانید

اولین نکته این است که خواص عسل برای داشتن خواب راحت و آسوده، مربوط به عسل طبیعی است. دقت داشته باشید عسل های مصنوعی و عسل های تغذیه ای قطعا نمی توانند خاصیت لازم را برای تجربه خواب راحت و آسوده داشته باشند. پس در هنگام خرید عسل دقت لازم را به کار ببندید

نکته دیگر این است که مصرف عسل برای داشتن خواب بهتر قطعا برای همه خوب نیست. اگر دیابت دارید یا قندخون شما در مرز است یا اینکه در اطرافیانتان افراد دیابتی دارید، بهتر است حتما برای مصرف عسل و اطلاع از میزان مجاز مصرف با متخصص طب سنتی یا پزشک مشورت کنید.

نکته پایانی که در این مطلب باید به آن اشاره کنیم این است که مصرف عسل برای افزایش کیفیت خواب تنها به شرطی جوابگو خواهد بود که به صورت مداوم یعنی هر شب قبل از خواب عسل میل کنید. این کار را حداقل به مدت چند ماه ادامه دهید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

سخن آخر

اگر می خواهید خواب بهتری را تجربه کنید، قبل از خواب عسل مصرف کنید. البته بهتر است قبل از مصرف عسل حتما به برخی نکات توجه داشته باشید که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم. عسل طبیعی با خواص درونی خود معجزه ای برای افرادی است که می خواهند از شر کابوس های همیشگی راحت شوند. همچنین این ماده طبیعی اگر باکیفیت باشد، باعث افزایش کیفیت خواب می شود. کاری که بهترین داروهای شیمیایی هم نمی توانند به سادگی آن را انجام دهند.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید