۱۶۴۵
۶
۱

درمان آلزایمر با زهر زنبور عسل

درمان آلزایمر با زهر زنبور عسل

آلزایمر یکی از بیماری هایی است که بشر هنوز نتوانسته راهکاری قطعی برای پیشگیری و درمان ان پیدا کند. اگرچه بسیاری از بیماری ها در قرن های گذشته وجود داشته اند که الان کمتر اسم آن را می شنویم، بیماری مثل فراموشی یا آلزایمر، روز به روز بیشتر می شود. راهکارهای مقطعی طب نوین نیز نمی تواند جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرد. با این حال نمی توانیم از روش های فوق العاده عالی طب سنتی ایرانی، طب سنتی چینی و آمریکای جنوبی برای مقابله با این بیماری سخن نگوییم.

راهکارهای زیادی برای درمان آلزایمر در طب سنتی وجود دارد. طب شرقی به ویژه طب چین و طب کره از بهترین علوم پزشکی سنتی دنیا هستند که توانسته اند اثرات فوق العاده ای را بر روی بیماری آلزایمر به ثبت برسانند. در طب سنتی ایرانی نیز روش های متعددی برای پیشگیری، کنترل، بهبود و درمان آلزایمر وجود دارد که نتایج فوق العاده ای داشته است.

یکی از روش های طب سنتی چه از نوع ایرانی و چه از نوع شرقی، توجه به زنبور عسل و فراورده های آن برای پیشگیری از آلزایمر و سپس درمان آن است. فراورده های زیادی از زنبور عسل می توانند جلوی پیشرفت آلزایمر را گرفته و آن را تثبیت کنند. همچنین ممکن است اثراتی برای درمان الزایمر هم داشته باشند. خواص بره موم برای درمان آلزایمر و همچنین کاربرد ژل رویال برای بهبود بیماران آلزایمری به صورت علمی به اثبات رسیده است.

یکی از فراورده های کمتر شناخته شده زنبور عسل، زهر زنبور است. زهر زنبور اثرات فوق العاده ای دارد. از درمان سرطان سینه گرفته تا درمان ایدز، از شناخته شده ترین خواص زهر زنبور محسوب می شوند. یکی از مهمترین خواص زهر زنبور عسل، کاربرد آن برای درمان آلزایمر است. تحقیقات علمی در این زمینه همچنان ادامه دارد؛ اما به نظر می رسد مشاهدات بالینی حاکی از اثرگذاری فوق العاده این ماده بر روی بیماران آلزایمری است. طب سنتی شرقی و طب سنتی ایرانی نیز در این زمینه تجارب فراوانی دارند که به نظر می رسد، بهبود آلزایمر را در بسیاری از افراد قطعی می کند.

 

 

بیشتر در مورد زهر زنبور عسل بخوانید:

زمان آشتی با زهر زنبور عسل فرا رسیده است

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

درمان ام اس با زهر زنبور عسل

نقش زهر زنبور عسل در درمان آرتریت

پارامترهای تاثیرگذار بر روی قیمت زهر زنبور عسل

در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی پیرامون خواص زهر زنبور عسل برای درمان آلزایمر می پردازیم. آشنایی با این خواص می تواند به شما برای استفاده از این ماده حیات بخش برای درمان کمک کند.

کوتاه در مورد آلزایمر

آلزایمر چیست

آلزایمر یک بیماری مربوط به سیستم مغز و اعصاب انسان است. این بیماری می تواند با شروع در بخشی از مغز به نقاط دیگر رفته و بسیاری از خاطرات، دانسته ها و مواردی از این دست را که در حافظه کوتاه مدت یا بلندمدت فرد بوده اند را پا کند. به بیماری آلزایمر زوال عقل نیز گفته می شود کهنشان دهنده مزمن بودن این بیماری است.

بیماری آلزایمر ناگهان اتفاق نمی افتد. بلکه ابتدا علائمی از این بیماری رخ می دهد و سپس فرد به سمت بدتر شدن علائم بیماری پیش می رود. علاوه بر پاک شدن حافظه، ممکن است عوارض جانبی مثل از دست دادن قدرت تکلم نیز به سراغ فرد بیاید تا جایی که به کلی توانایی تکلم از فرد سلب شود.

این بیماری دلیل قطعی ندارد و به همین علت است که هنوز راهکار خاصی برای درمان آلزایمر ارائه نشده است. متاسفانه خطر ابتلا افرادی که در  خانواده خود سابقه ابتلا به آلزایمر را داشته اند بیشتر است. این یعنی چنین افرادی باید از سال های جوانی به فکر پیشگیری از آلزایمر باشند تا در دوران پیری آن را تجربه نکنند.

همانطور که گفته شد، راهکارهای درمانی قطعی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد. اما می توانیم با استفاده از برخی راهکارهای ارائه شده در طب سنتی، به جنگ این بیماری برویم. یکی از بهترین روش ها برای مقابله با آلزایمر، کنترل آن و درمان این بیماری، استفاده از زهر زنبور عسل است

بیشتر در مورد درمان آلزایمر بخوانید:

چرا برای درمان آلزایمر از ژل رویال استفاده نمی کنید؟

یافته های علمی درباره پیشگیری و درمان آلزایمر با ژل رویال چه می گویند؟

بره موم، ماده ای موثر برای درمان آلزایمر

ویدئو: کدام عسل ها برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر مفید هستند؟

چرا زهر زنبور عسل به درمان آلزایمر کمک می کند؟

درمان آلزایمر با زهر زنبور در طب سنتی

محققان زیادی تاکنون در زمینه اثرات زهر زنبور عسل بر روی آلزایمر تحقیق و بررسی انجام داده اند. این تحقیقات نشان می دهد که خواص زهر زنبور برای اثر گذاری بر روی ژل رویال دور از ذهن نیست. اگر این تحقیقات را در کنار یافته های طب سنتی برای درمان آلزایمر و پیشگیری از آن بگذاریم، نتایج جالب توجهی به دست می آید.

یکی از اولین تحقیقات صورت گرفته در مورد اثرات زهر زنبور بر روی بیماری آلزایمر به اوایل دهه 90 میلادی باز می گردد. جایی که تحقیقات گسترده ای توسط تعدادی از محققان بر روی پیوندهای آپامین انجام شد که می توانست بر روی هیپوکامپ آلزایمر اثر بگذارد. همین تحقیق مقدمه ای شد برای تحقیقات گسترده تر بر روی شناخت آپامین موجود در زهر زنبور عسل و اثرات آن بر روی آلزایمر انسان.

تحقیقات بیشتری در بسیاری از انستیتوهای دنیا از جمله ایران، چین، کره جنوبی، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و... انجام شده و هنوز در حال انجام است. آنچه باعث شده محققان را برای اثرگذاری زهر زنبور بر روی آلزایمر امیدوار کند، خواص آپامین موجود بر روی مشکلات مغزی بیماران آلزایمر است. حتی اگر زهر زنبور نتواند این بیماری را درمان کند، حداقل سرعت رشد آن را کند یا متوقف می کند.

آپامین نوعی امینو اسید است، به میزان کمی در زهر زنبور وجود دارد. تحقیقات نشان داده شده که زهر خشک شده زنبور حاوی تقریبا 3 درصد آپامین است. برای تحقیقات بیشتر بر روی اثرگذاری آپامین بر روی بیماری آلزایمر، باید این ماده از زهر جدا شده و به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر برخی انستیتوها و حتی آزمایشگاه ها قادر به جداسازی آپامین زهر زنبور هستند.

نکته مهم و حیاتی در مورد استفاده از زهر زنبور عسل برای درمان آلزایمر این است که این نوع روش، یک روش تخصصی است و نباید به صورت خودسرانه استفاده شود. حتما باید زیر یک متخصص طب سنتی یا آپی تراپی اقدام به مصرف زهر چه به صورت خوراکی و چه به صورت تزریقی نمایید. خوشبختانه روش های متعددی برای استفاده از زهر وجود دارد؛ اما هیچ گاه بدون مشورت پزشک از این ماده سمی استفاده نکنید.

سخن آخر

آپامین موجود در زهر زنبور عسل یک ماده حیات بخش برای بیماران آلزایمری است که حتی ممکن است فرد بیمار را درمان کند. درمان آلزایمر با زهر زنبور عسل از جمله مواردی است که سال هاست محققان زیاد برای آن تلاش کرده اند و به نظر می رسد در سال های آتی شاهد نتایج خوبی در این زیمنه باشیم. همانطور که درمان سرطان سینه با زهردرمانی به وسیبه زهر زنبور عسل به اثبات رسید، امید است علاوه بر استفاده طب سنتی از زهردرمانی، طب نوین نیز از این ظرفیت استفاده کند.

۶
۰
۱ دیدگاه
 
ir
کبیری | ۳ سال پیش
من سابقه استفاده از زهر زنبور عسل را داشتم واسه بیماریم معجزه میکنه فقط جاهای معتبر مراجعه کنید
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید