۱۸۳۵
۳
۰

7 روش خانگی برای درمان سرفه

7 روش خانگی برای درمان سرفه
درمان های خانگی در طب سنتی برای درمان سرفه فوق العاده موثر هستند. شما می توانید بدون نیاز به داروهای مضر، از داروهای گیاهی یا برخی درمان های طبیعی استفاده کنید.

درست مثل صحبت کردن سرفه کردن به شدت طبیعی است. یک سرفه می تواند کمک کند که گلوی خود را از بلغم و دیگر آزار دهنده ها تمیز نگه دارید. اگرچه سرفه کردن مداوم می تواند یکی از علائم برخی از بیماری ها باشد. مثل حساسیت، یک بیماری همه گیر شبیه به کروناویروس یا آلودگی باکتریایی. بعضی وقت ها یک سرفه اصلا ربطی به ریه شما ندارد. بیماری ریفلاکس گوارشی می تواند دلیل یک سرفه باشد. در نتیجه از سرفه های طبیعی نباید بترسید اما اگر سرفه ها ادامه دار شدند، باید سریعا علت را متوجه شده و برای رفع آن اقدام کنید.

سرفه های حاصل از سرماخوردگی ها، حساسیت ها و آلودگی های سینویس را با تعداد بی شماری دارو قابل درمان هستند. آلودگی های باکتریایی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. اگرچه، برای عده ای که تمایلی به مصرف دارو های شیمیایی ندارند، ما یک سری درمان های خانگی لیست کردیم که می تواند موثر باشد. درمان سرفه با روش های خانگی یا بهتر است بگوییم با روش طب سنتی، یکی از مرسوم ترین روش های درمان است. در ادامه با 7 ماده طبیعی برای درمان سرفه در خانه آشنا می شویم

1. عسل

عسل درمان سرفه

عسل یک درمان سریع برای گلو درد است. با توجه به یک منبع تحقیقاتی، عسل می تواند خیلی بهتر از داروهای بیشمار حاوی دکسترومتورفان سرفه را درمان کند، یک سرکوب گر سرفه طبیعی و البته حرفه ای و قدرتمند.

 

 

شما می توانید داروی خودتان را در خانه با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری عسل با چای گیاهی یا آب گرم درست کنید. عسل کار درمان را انجام می دهد، در حالی که لیمو از جمع شدن خلط جلوگیری می کند. در نتیجه می توانید ترکیب شربت عسل و آبلیمو را برای درمان گلو درد استفاده کنید. همچنین می توانید عسل را به تنهایی با یک قاشق بخورید یا آن را روی یک نان بمالید و به عنوان یک میان وعده استفاده کنید

درمان سرفه با عسل طبیعی؛ کدام عسل ها بهتر هستند؟

درمان سرفه را با بره موم امتحان کنید

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد: عسل طبیعی بهترین داروی سرفه و سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با شربت عسل و آبلیمو

برای درمان سرماخوردگی از عسل طبیعی استفاده کنید

2. پروبیتیک ها

پروبیوتیک ها باکتری های کوچکی هستند که برای سلامتی میزبان خود می توانند فوایدی داشته باشند. در حالی که آنها مستقیما سرفه را درمان نمی کنند، ولی میتوانند به بالانس شدن فلور دستگاه گوارش کمک کنند. فلور دستگاه گوارش نوعی باکتری ست که در روده های شما زندگی می کند.

این بالانس شدن می تواند از سیستم ایمنی بدن در سرتاسر بدن کمک کند. طبق شواهد و مدارک معتبر، باکتری Lactobacillus، نوعی باکتری موجود در لبنیات است که احتمالا می تواند سرماخوردگی، بیماری و به طور محسوس حساسیت هایی نظیر حساسیت به گرده را کاهش دهد

شیر غنی شده یک منبع عالی از Lactobacillus است. شما باید محتاط باشید؛ زیرا که لبنیات می توانند بلغم را وخیم تر کنند. شما می توانید مکمل های لبنیاتی را در بیشتر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید. تولید کننده هر مکمل ممکن است یک ماده لبنی متفاوتی استفاده کرده باشد. پروبیتیک ها معمولا در بعضی از ماست ها، سوپ میسو و خمیر مایه نان اضافه می شوند.

3. بروملین

آناناس برای درمان سرفه

شما معمولا به یک آناناس به چشم یک دارو برای سرفه نگاه نمی کنید. شاید به خاطر این باشد که شما تا به حال در مورد بروملین نشیده باشد. اینجا شواهد و مدارکی وجود دارند که بروملین که یک آنزیم است و فقط درون ساقه و میوه آناناس وجود دارد، می تواند سرفه سرکوب کند و مخاط گلو را نیز دفع کند. برای اینکه از تمام آناناس و بروملین استفاده کنید، یه تکه از میوه را بخورید یا 3.5 اونس از آب آن را 3 بار در روز بنوشید

یک سری ادعاهایی وجود دارند که، بروملین می تواند سینوس ها را بهبود ببخشد و می تواند به التیام مشکلات سینوسی حاصل از حساسیت کمک کند که می تواند در کاهش سرفه و خلط مفید باشد. اگرچه مدارک و شواهد کافی برای پشتیبانی از این نظر وجود ندارد، اما معمولا برای درمان التهاب و تورم استفاده می شود.

مکمل های حاوی برملین نباید توسط کودکان یا بزرگسالانی که از رقیق کننده های خونی استفاده می کنند، مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک هایی مثل amoxicillin استفاده می کنید، در مصرف این مکمل ها محتاط باشید؛ زیرا که می توانند میزان جذب آنتی بیوتیک ها را افزایش بدهند. همیشه قبل از مصرف یک مکمل جدید یا نا آشنا حتما با دکتر خود مشورت کنید.

4. نعنای تند

برگ های نعنای تند به خوبی به خاطر خواص سلامتی خود شناخته شده هستند. منتول داخل نعنای تند گلو را آرام می کند و به عنوان یک ضد التهاب عمل و به از بین رفتن خلط ها کمک می کند. شما می توانید از ویژگی های مثبت نعنای تند با نوشیدن چای آن یا اسنتشاق بخار آن از یک حمام بخار استفاده کنید.

برای درست کردن یک حمام بخار 3 تا 4 قطره روغن نعنای تند را داخل هر 150 میلی لیتر آب داغ درون قابلمه بریزید. یک حوله دور سر خود ببندید و درست بالای آب داغ نفس عمیق بکشید.

5. گل ختمی

مارشمالو از Althaea officinalis تولید می شود. یک گیاه چند ساله که در تابستان گل می دهد. برگ ها، ریشه و برگ این گیاه دارویی از گذشته دور برای درمان گلودرد و سرکوب سرفه استفاده شده است. هیچ تحقیقات کنترل شده ای برای اینکه این مطلب را ثابت کند وجود ندارد، اما این گیاه دارویی یک گیاه بی خطر در نظر گرفته می شود. لعاب موجود در گل ختمی گلو را میپوشاند و از تحریک آن جلوگیری میکند.

امروزه می توانید ریشه ختمی رو به عنوان چای بنوشید یا به صورت کپسول آنرا دریافت کنید. یک چای گرم می تاند برای درمان یک سرفه که با گلودرد همراه شده است مفید باشد. ریشه گل ختمی برای کودکان توصیه نمی شود.

6. آویشن

آویشن درمان سرفه

آویشن برای درمان برخی از بیماری های تنفسی استفاده می شده است. یک تحقیق معتبر نشان می دهد که اگر اسانس آویشن که از برگ های آن می گیرند با پیچک ترکیب شود، می تواند سرفه را بهبود ببخشد؛ درست مانند بیماری برونشیت کوتاه مدت. برگ های این گیاه از ترکیباتی به نام فلاونوئیدها برخوردار هستند که عضلات گلو که در سرفه کردن نقش دارند را آرام کرده و التهاب را بهبود می بخشد.

شما می توانید در خانه 2 قاشق غذا خوری از برگ های آسیاب شده این گیاه به آب در حال جوش اضافه کنید و لیوان را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه استراحت کند. شما دمنوش آویشن درست کرده اید که برای سرفه فوق العاده است. اضافه کردن عسل طبیعی به آن وقتی از دما افتاد، معجزه آن را بیشتر می کند. می توانید از عسل آویشن نیز برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید

چقدر در مورد عسل آویشن اطلاعات دارید؟

چرا عسل آویشن برای درمان آنفولانزا مفید است؟

4 خاصیت مهم عسل آویشن که باید بدانید

7. غرغره کردن آب نمک

در حالی که این درمان ساده به نظر می رسد، یک غرغره آب و نمک می تواند یک گلو خراشیده که باعث سرفه می شود را التیام بخشد. مخلوط کردن یک چهارم تا یک هشتم از قاشق غذاخوری نمک در 8 اونس آب می تواند باعث کاهش تحریک گلو شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که کودکان زیر 6 سال در قرقره کردن خیلی ماهر نیستند و بهتر است از درمان های دیگری برای این گروه استفاده کنید.

چگونه از سرفه کردن جلو گیری کنیم؟

برای اینکه بیشتر یاد بگیریم چگونه سرفه را درمان کنیم، ممکن است بخواهید بدانید در مرحله اول چطور از بروز آنها جلوگیری کنید. برای در امان ماندن از بیماری، مطمئن شوید که از مواد بالا استفاده می کنید. این مواد به ویژه عسل طبیعی ماده ای موثر برای پیشگیری از سرفه است. بقیه مراحلی که می توانید انجام دهید شامل موارد زیر می شوند:

  • از ارتباط با افراد بیمار اجتناب کنید. اگر می دانید که بیمار هستید از رفتن به سرکار، مدرسه خودداری کنید پس دیگران را آلوده نکنید.
  • وقتی عطسه می کنید بینی و دهان خود را بپوشانید
  • مقدار زیادی مایعات بنوشید برای اینکه هیدراته بمانید
  • به طور مرتب جاهای معمول خانه، محل کار و مدرسه خود را تمیز کنید. به خصوص میز های پیشخوان، اسباب بازی ها یا گوشی های موبایل.
  • مرتبا دست های خود را بشویید. مخصوصا بعد از سرفه کردن، غذا خوردن، حمام کردن یا مراقبت از یک شخص بیمار
  • برای اینکه شما کمتر دچار حملات حساسیت بشید، باید مواردی که برای شما ایجاد حساسیت میکنند را شناسایی کنید و در معرض آنها قرار نگیرید. آلرژی های معمول عبارت اند از درختان، گرده ها، گرد و غبار، پشم و موی حیوانات، کپک و حشرات. آمپول های ضد حساسیت میتوانند کمک کننده باشند و حساسیت شما نسبت به ماده محرک را کاهش دهند. گرده گل و عسل نیز ممکن است در زمینه رفع حساسیت به شما کمک کند. البته به شرطی که به این دو ماده به صورت عادی حساسیتنداشته باشید

چه زمانی بهتر است به پزشک مراجعه کنید؟

سرفه شدید

اگر سرفه کردن باعث کاهش توانایی شما برای تنفس باشد یا اگر سرفه خونی دارید، سریعا به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید. عفونت های دستگاه تنفسی می توانند همراه با تب و درد های بدنی باشند، در حالی که حساسیت ها این چنین نیستند.

اگر به همراه سرفه موارد زیر را هم تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید:

  • لرز
  • خشک شدن آب بدن
  • تب بالای 38 درجه سانتی گراد
  • بی حالی یا هر احساس دیگری در مورد خوب نبودن
  • سرفه هایی که بود بنزین دارند، بلغم سبز یا زرد رنگ
  • احساس ضعف

سخن آخر

درمان های خانگی در طب سنتی برای درمان سرفه فوق العاده موثر هستند. شما می توانید بدون نیاز به داروهای مضر، از داروهای گیاهی یا برخی درمان های طبیعی استفاده کنید. در این مطلب به 7 مورد از آن ها اشاره کردیم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

شما برای درمان سرفه از چه روشی استفاده می کنید؟

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید