۱۱۰۱۹۶
۵۲
۱

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با شربت عسل و آبلیمو

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با شربت عسل و آبلیمو

هیچ دلیل واضحی برای اینکه با بروز یک سرماخوردگی کوچک به داروخانه مراجعه کنید و اقدام به خرید دارو نمایید نیست. در واقع این داروها ممکن است مشکلی کوچک را در بدن شما درمان کنند؛ اما در دراز مدت عوارض جانبی آن ها مشکلات جدید در بدنتان ایجاد خواهند کرد. شاید بهتر باشد استفاده از داروهای شیمیایی مضر را به وقت های خاص موکول کنیم و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزای ساده، از روش های خانگی برای درمان بیماری بهره ببریم. عسل و لیمو یکی از بهترین این درمان ها است. به ویژه برای برخی بیماری های جدید مثل کرونا و به ویژه اومیکرون، شربت عسل و آبلیمو می تواند همانند یک معجون بی نظیر کار کند.

می توانید در اولین علائم یک ویروس ساده و در چندین مورد دیگر، به خواص شگفت انگیزی که طبیعت به محصولاتی همچون لیمو، عسل، و... اختصاص داده است اعتماد کنید. افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف عموماً مستعد ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند. به ویژه با فرارسیدن فصل سرد سال و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، اهمیت بالا بردن سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد طبیعی بسیار ضروری است.

یکی از بهترین داروها هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و هم برای درمان این بیماری ها، شربت عسل و آبلیمو است. این دو ماده در کنار هم خواص فوق العاده ای دارند که یکی از مهمترین آن ها درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد است. کافی است شربت خوشمزه عسل طبیعی و آبلیمو به ویژه با آبلیمو تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از ابتلا به بیماری های ویروسی در امان باشید.

در این مطلب به صورت مختصر در مورد خواص لیمو و عسل به صورت مجزا صحبت می کنیم و به خواص ترکیب این دو ماده طبیعی و باکیفیت با هم می پردازیم.  

 

 

لیموترش؛ اسیدی برای شستن بیماری ها!

لیموترش برای سرماخوردگی

یکی از بهترین مرکباتی که میتوان از آن در درمان بسیاری از بیماری ها نام برد، لیموترش است. این میوه هم خاصیت درمانی و هم خاصیت زیبایی دارد و همیشه توسط پزشکان و دانشمندان توصیه به مصرف شده است.

خواص لیموترش بسیار زیادند و نیاز به مطالبی تخصصی دارند. با این حال به این دلیل که می خواهیم خواص شربت عسل و لیمو را بررسی کنیم، به صورت خلاصه می توان به مهمترین خواص لیموترش اشاره کرد:

  • لیمو خاصیت میکروب زدایی دارد
  • لیمو به درمان بیماری یبوست کمک می کند
  • بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن است
  • لیمو ترش میوه ای ضد سرطان است که هم پوست و هم آب آن مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است
  • یکی از منابع سرشار از ویتامین C بوده که می توانیم با مصرف لیموترش میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین کنیم. ویتامین C موجود در لیموترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به همین علت یکی از داروهای ضد سرماخوردگی و آنفولانزا است.
  • طعم ترش آن به خاطر اسیدی بودن لیمو است. هنگامی که غذای چرب میل می کنید استفاده از لیمو می تواند چربی های اشباع شده در بدنتان را از بین ببرد.
  • یکی دیگر از کاربرد های مهمی که لیمو دارد این است که خانم هایی که باردار هستند می توانند در طول زمان بارداری در هنگام حالت تهوع و یا استفراغ از لیمو استفاده کنند.

تمامی خواص بیان شده برای لیمو، عموما در لیمو تازه قرار دارد. یعنی اگر در فصولی از سال که لیموترش وجود دارد می توانید از ان استفاده کنید، بهترین خواص را به بدن خود منتقل کرده اید. با این حال در فصول سرد سال که میزان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا می کند، لیمو کمتر پیدا می شود؛ در نتیجه می توانید از آبلیمو طبیعی که از قبل تهیه کرده اید استفاده کنید.

هشدار: آبلیمو فقط از نوع طبیعیش است که خواص لازم را برای سلامت ما به همراه دارد. آبلیموهای کارخانه ای که عموما با اسید تهیه می شوند و میزان آبلیمو درون آن ها کم است! نمی توانند هیچ خاصیتی برای درمان بیماری های میکروبی و ویروسی داشته باشند. فراموش نکنید که وقتی بیان می شود که آیا لیموترش برای سرماخوردگی خوب است یا نه و جواب مثبت می شنوید، منظور آبلیمو 100 درصد طبیعی است.

نکته مهم دیگر این است که در نوع لیمو برای رسیدن به خواص مختلف به ویژه خاصیت آن برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا تفاوت چندانی وجود ندارد. چه لیموترش های سبز رنگ بومی شیراز و جهرم، چه لیموهای خاص جزیره خارک، چه لیموترش های زرد خارجی و هر نوع لیموی دیگر همگی می توانند خواص عمومی خود را برای بدن به همراه داشته باشند. آب تمامی این لیموها نیز همان خواص را دارند، البته به شرطی که از طبیعی بودن آن ها مطمئن باشید

عسل طبیعی، معجونی از سلامتی

عسل طبیعی برای سرماخوردگی

عسل مایعی شیرین و غلیظ است که توسط زنبورها از شهد گل ها گرفته می شود. از عسل می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای قند استفاده کرد. با این حال خود عسل نیز نوعی داروی طبیعی و بدون عوارض جانبی است که برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

طعم و مزه عسل بستگی به گل هایی دارد که از آن شهد برداشت می شود. عسل خواص درمانی بسیار فراوانی دارد. با این حال باید در هنگام خرید عسل طبیعی دقت لازم را به کار ببندید. متاسفانه عسل های تغذیه ای، عسل های تقلبی و عسل های پختنی یا همان مصنوعی، به وفور در بازا وجود دارد که خاصیت چندانی برای بدن انسان به همراه ندارند.

عسل طبیعی نیز ممکن به دو صورت عسل خام و عسل گرمادیده یا پاستوریزه روانه بازار شود. عسل طبیعی با کیفیت فیلتر نشده و پاستوریزه نشده، حاوی مواد مفید بیشتری نسبت به عسل فرآوری شده و فیلتر شده است. به همین علت توصیه می شود برای درمان سرماخوردگی حتما از عسل خام استفاده کنید تا تمامی خواص عسل به ویژه خواص آنتی اکسیدانی عسل طبیعی به شما برسد.

به تازگی محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کرده اند که به نتایجی مبنی بر اثربخش بودن عسل طبیعی برای درمان سرفه و گلودرد دست یافته اند. اگرچه طب سنتی ایرانی، طب اسلامی و طب چینی از سال ها پیش به استفاده از عسل برای درمان سرماخوردگی و عوارض جانبی آن مثل سرفه اشاره داشته است. با این حال جای خوشحالی است که طب نوین نیز به این موضوع مهم دست پیدا کرده و به صورت رسمی اعلام می شود.

بیشتر در مورد عسل طبیعی بخوانید:

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

شما هنوز هم با خواص شگفت انگیز عسل آشنا نیستید؟

عسل تک گل چیست؟ آنچه باید در مورد انواع عسل بدانید

لطفا عسل طبیعی نخرید!

شما کدام رنگ عسل را بیشتر می پسندید؟

مگر عسل طبیعی هم شکرک می زند؟

محققان به تازگی دریافته اند که عسل طبیعی به تنهایی می تواند اثرات بی نظیری برای درمان بیماری های میکروبی و ویروسی داشته باشد. حتی در شرایط کرونایی نیز تحقیقات گسترده ای برای استفاده از عسل به منظور تولید داروی درمان کرونا انجام شد. با این حال نکته حائز اهمیت این است که عسل طبیعی یک پیشگیری کننده از کرونا است. به نظر می رسد با توجه به شباهت سویه اومیکرون به سرماخوردگی، مصرف عسل طبیعی بتواند به عنوان درمان اومیکرون نیز محسوب شود. 

فراموش نکنید که تمامی خواص عسل یا شربت عسل برای سرماخوردگی تنها زمانی محقق می شود که زا عسل طبیعی خام برای این منظور استفاده کنید. عسل های پاستوریزه یا عسل های تغذیه ای که به ان عسل تقلبی نیز گفته می شود خاصیت چندانی در این زمینه ندارند. همچنین عسل های مصنوعی که شبیه به مربا تهیه می شوند و زنبور عسل نقشی در تولید آن ندارد و به وفور در هایپرمارکت ها یافت می شود، خاصیت درمانی برای اثرگذاری روی سرماخوردگی ندارد. قطعا این خاصیت برای کرونا، آنفولانزا و اومیکرون هم وجود ندارد.

خواص لیمو و عسل

با شروع فصل پاییز و زمستان آنفولانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که ترکیب این دو ماده یعنی عسل طبیعی و لیمو به صورت اضافه شده در آب، می تواند به لیست طولانی بیماری های شایع مانند مشکلات گوارشی، آکنه و افزایش وزن نیز کمک کند.

مواد تشکیل دهنده موجود در این شربت طبیعی دارای خواص ضد درد و آنتی بیوتیک است که به تسکین علائم آنفولانزا کمک می کند. همچنین ترکیب ویتامین ها می تواند به تقویت بدن شما کمک نماید. این شربت طبیعی یک داروی سنتی و خانگی عالی برای درمان مشکلات تنفسی است که قرن ها از آن به عنوان معالجه  و جلوگیری از شیوع این بیماری استفاده شده است.

مصرف شربت عسل و آبلیمو کمک می کند تا بسیاری از مشکلات ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا برطرف شود. هرچند هنوز تحقیقات کاملی در مورد اثرگذاری این شربت خوشمزه و مفید برای درمان کرونا وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد، با تقویت سیستم ایمنی بدن، حتی شربت عسل و آبلیمو بتواند به عنوان ماده پیشگیری از کرونا نیز مطرح باشد. به ویژه به نظر می رسد شربت عسل و آبلیمو برای اومیکرون نیز بی نظیر باشید. اثرات خاص آن بر روی سویه امیکرون باعث شد تا با افزایش سویه امیکرون، فروش عسل طبیعی در دنیا نیز افزایش پیدا کند!

لیمو خاصیت اسیدی دارد. اسید سیتریک موجود در لیمو باعث از بین رفتن خستگی و کسالت موجود در بدن می شود. به خاطر قدرت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده بدن، به شما در کاهش التهاب و مبارزه با عفونت کمک می کند. حالا وقتی یک آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان فوق العاده عالی به نام عسل طبیعی در کنار لیمو قرار بگیرد، قطعا با معجونی بی نظیر مواجه هستیم. وجود مونوساکاریدها یا همان قندها در عسل طبیعی، به سرعت جذب بدن شده و باعث به وجود آمدن انرژی در بدن می شود. آزاد شدن انرژی در بدن باعث رفع خستگی و کسالت می کند.

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای مصرف این شربت  هر روز در اوایل صبح با معده خالی است. اما همچنین می توانید آن را در اولین نشانه آنفولانزا میل کنید. با دیدن علائم اولیه آنفولانزا، به هیچ وجه تعلل نکنید و شربت عسل و آبلیمو را تهیه کنید. مطمئنا هرچه زمان از دست برود، وخامت بیماری شما بیشتر خواهد شد. سعی کنید این راه حل را برای کل خانواده خود بخصوص در پاییز و زمستان پیگیری کنید.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی

وقتی گفته می شود باید برای سرماخوردگی شربت عسل تهیه کنیم، همه نوعی شربت عسل ساده به همراه آبلیمو به ذهنشان می رسد. درست است که شربت عسل و آبلیمو از سه جزء ساده تشکیل شده است اما طرز تهیه آن مهم است و باید به نکاتی توجه شود.

برای تهیه معجون عسل آبلیمو عسل ویژه سرماخوردگی این مراحل را طی کنید:

  • ابتدا بگذارید آب جوش بیاید و کاملا قل بخورد. سعی کنید از کتری برقی برای این منظور استفاده نکنید تا آب خیلی سریع جوش نیاید! با این حال اگر کتری برقی برایتان ساده تر است، ایرادی ندارد
  • آب جوش را درون لیوان ریخته بگذارید چند دقیقه ای بماند تا از دما بیافتد. از دما افتادن آب جوش یعنی بتوانید آن را مز مزه کنید
  • سپس 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 قاشق مربا خوری آبلیمو تازه یا از قبل گرفته شده را به آب ولرم اضافه کنید و مخلوط نمایید
  • معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی آماده نوشیدن است

دقت داشته باشید که در کنار صحیح بودن طرز تهیه معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی، باید به میزان مصرف نیز توجه داشته باشید. مصرف کوتاه مدت شربت عسل و آبلیمو کاربرد چندانی برای درمان سرماخوردگی ندارد. باید از همان شروع حس سرماخوردگی تا زمان بهبودی کامل از شربت عسل استفاده کنید. این موضوع برای درمان اومیکرون با شربت عسل نیز صادق است.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا هر نوع عسلی برای تهیه شربت عسل مناسب است؟ قطعا خیر! فقط عسل طبیعی می تواند برای تهیه شربت عسل و لیمو ویژه درمان سرماخوردگی و کرونا و آنفولانزا مفید باشد. عسل های تغذیه ای، عسل های مصنوعی و... هیچ فایده ای ندارند و نباید در تهیه این نوع معجون استفاده شوند.

از بین انواع عسل اما برخی عسل ها خاصیت بیشتری برای سرماخوردگی و آنفولانزا دارند! کدام عسل ها؟

بهترین نوع عسل برای تهیه شربت عسل و آبلیمو

اگرچه تمامی عسل های طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی مفید هستند، اما برخی از عسل ها به دلیل منشاء گیاهی خود، خواص بیشتری را برای مقابله با این بیماری از خود نشان می دهند. در نتیجه وقتی قصد استفاده از عسل طبیعی برای تهیه شربت عسل داریم، بهتر است به سراغ عسل های طبیعی برویم که اثرگذاری مناسبی برای درمان سرماخوردگی دارند، ضد ویروس اند، التهاب ریه را کاهش می دهند، معجزه برای گرفتگی صدا هستند و می توانند با اومیکرون و کرونا و آنفولانزا مقابله کنند.

  • عسل آویشن
    گیاه آویشن یکی از گیاهان فوق العاده عالی برای درمان سرماخوردگی و علائم سرماخوردگی است. عسل آویشن نز همین خواص را دارد و گاهی بهتر از خود آویشن عمل می کند. یکی از عسل های عالی برای تهیه معجون عسل و لیمو، قطعا عسل آویشن خواهد بود. عسل آویشن عموما گران تر از بقیه عسل ها است اما برای درمان بیماری اثرات بی نظیری می گذارد

    بیشتر در مورد عسل آویشن بخوانید: چقدر در مورد عسل آویشن اطلاعات دارید؟

  • عسل اکالیپتوس
    احتمالا بخور اکالیپتوس را تجربه کرده اید. خواصی فوق العاده برای درمان گلو درد و سرماخوردگی و آبریزش بینی دارد. عسل اکالیپتوس نیز خواص ضد ویروس و ضد میکروب فوق العاده ای دارد. تحقیقاتی بر روی اثرگذاری آن در کرونا و اومیکرون هم شده است. پس شاید بد نباشد برای تهیه شربت عسل نیز از عسل اوکالیپتوش استفاده کنید
  • عسل اقاقیا
    یکی از عسل های کمتر شناخته شده در ایران، عسل اقاقیا است. این عسل که خوشبختانه در ایران نیز تولید می شود، خواص خوبی برای درمان بیماری های ویروسی و تنفسی دارد. پس برای تهیه این معجون می توانید  این عسل نیز استفاده کنید

معجون پلاس برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و اومیکرون؛ شربت عسل آبلیمو به همراه زنجبیل و دارچین

معجون عسل زنجبیل دارچین لیمو

شربت عسل و لیمو به تنهایی می تواند برای درمان سرماخوردگی، اومیکرون و آنفولانزا مفید باشد؛ اما گاهی نیاز است اثرگذاری معجون عسل و لیمو را افزایش دهیم. برای این منظور راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها اضافه شدن دارچین و زنجبیل به این معجون درمانی برای سرماخوردگی و آنفولانزا است.

خواص زنجبیل و دارچین برای درمان بیماری های مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست. همچنین معجون شربت عسل با دارچین و معجون شربت عسل با زنجبیل نیز خواص گسترده ای برای درمان بیماری های مختلف دارند که تنها یکی از آن ها اثرگذاری بر روی سرماخوردگی و آنفولانزا است. حالا اگر می خواهیم یک معجون فوق العاده عالی برای درمان آنفولانزا تهیه کنیم، یکی از بهترین گزینه ها ترکیب زنجبیل، دارچین و آبلیمو تازه با شربت عسل طبیعی است.

البته تاکید می کنیم که برای تهیه شربت عسل، از آب جوش استفاده نکنید. بگذارید آب از دما بیافتد و به دمای زیر 40 درجه برسد. پس از آن عسل و دیگر ترکیبات را به آب اضافه کنید. مطمئن باشید این معجون اثرات فوق العاده ای بر روی درمان بیماری های شما خواهد داشت که تنها یکی از آن ها، پیشگیری و درمان آنفولانزا و رفع سرماخوردگی است.

هشدار: اگر زود گرمی تان می شود یا احساس گلودرد دارید، ممکن است این معجون گزینه خوبی برای درمان شما نباشد. پس با احتیاط از ان استفاده کنید.

سخن آخر

شربت عسل و آبلیمو تازه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری از سرماخوردگی و کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است. اگرچه در شرایط فعلی زدن واکسن آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان به بسیاری از گروه ها توصیه شده است؛ اما می توان از شربت عسل طبیعی و آبلیمو نیز به عنوان یک واکسن طبیعی آنفولانزا یاد کرد. البته این به معنای نفی نیاز برخی گروه های در خطر ابتلا به کرونا به واکسن انفولانزا نیست. با این حال می توان از عسل طبیعی و آبلیمو نیز در کنار این واکسن استفاده کرد. تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری هایی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا، وظیفه مشترک واکسن آنفولانزا و شربت عسل طبیعی و آبلیمو است!

اگر تجربه ای از درمان سرماخوردگی با شربت عسل و آبلیمو داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین روش برای مقابله با آنفولانزا چیست؟

۵۲
۵
۱ دیدگاه
 
ir
مسلم | ۲ سال پیش
معجزه شربت عسل بالیمو رومن دیدم تجربه کردم همیشه در اول ماه پاییز من رنج سرماخوردگی می کشیدم از وقتی استفاده کردم هیچ خبری آنفولانزا در من نیست
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید