۲۷۵۴
۲
۰

خواص عسل جعفری؛ 6 خاصیت مهم عسل جعفری که باید بشناسید

خواص عسل جعفری؛ 6 خاصیت مهم عسل جعفری که باید بشناسید
خواص عسل جعفری بسیار زیاد است؛ اما برخی از این خواص به صورت تخصصی بر روی بیماری ها اثر می گذارند و اهمیت بیشتری دارند.

عسل جعفری از آن دست عسل های تک گل است که خواص فوق العاده ای برای بدن ما انسان ها به همراه دارد. همانطور که گیاه جعفری به عنوان یکی از پرخاصیت ترین گیاه ها در بسیاری از غذاهای ما ایرانی ها جایگاه خاصی پیداکرده است، عسل تولید شده از شهد گل های جعفری نیز می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد. به ویژه به این علت که عسل جعفری نوعی عسل درمانی محسوب می شود و خواصی کاملا تخصصی برای درمان بیماری ها دارد.

در مجله عسلنا به صورت خلاصه با گیاه جعفری، خواص این گیاه و برخی ویژگی های عسل جعفری آشنا شدیم. اگر این مطلب را مطالعه نکرده اید، می توانید از طریق لینک زیر آن را مطالعه نمایید.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به صورت دقیق به برخی از مهمترین خواص عسل جعفری بپردازیم. البته باید در نظر داشته باشید که عسل جعفری خواص عمومی زیادی همانند دیگر عسل ها دارد؛ اما برخی خواص اختصاصی نیز برای این عسل طبیعی وجود دارد که بهتر است مورد توجه قرار گیرد. این خواص را در ادامه با هم مرور می کنیم.

تقویت مغز و اعصاب

یکی از خاصیت های ویژه عسل جعفری، خاصیت این عسل خوشمزه طبیعی برای تقویت مغز و اعصاب است. خوشبختانه مصرف این نوع از عسل کمک می کند تا افراد اعصاب آرامتری داشته و کمتر دچار به هم ریختگی اعصاب شوند. این اتفاق با تقویت بنیه مغز اتفاق می افتد و اثرات دیگری نیز دارد. مصرف عسل جعفری ممکن است به درمان وسواس، ذهن شکاک و بی خوابی های شبانه ناشی از ضعف مغز کمک کند. به همین علت است که به بیمارانی که با ضعف اعصاب یا مشکلات ذهنی مواجه هستند، توصیه می شود مصرف روزانه عسل جعفری را در برنامه غذایی خود قرار دهند. به نظر می رسد مصرف مداوم و طبق برنامه این نوع عسل طبیعی، کمک بزرگی برای درمان مشکلات مغز و اعصاب و حتی برخی مشکلات روحی باشد.

 

 

مقوی معده و روده

از جمله خواص عسل جعفری می توان به خاصیت آن برای تقویت معده اشاره کرد. از عسل جعفری به ویژه برای زخم معده استفاده می شود و اثرات فوق العاده ای برای آن دارد. با این حال بسیاری از متخصصان طب سنتی برای درمان انواع دردهای معده، عسل جعفری را تجویز می کنند. به طور کلی مصرف ناشتا شربت عسل جعفری، گزینه خوبی برای غلبه بر بیماری های معده است. این عسل می تواند به برطرف کردن نفخ و سوء هاضمه نیز کمک کند.

ویژگی دیگر عسل جعفری، خواص آن برای درمان مشکلات روده است. البته عسل جعفری نمی تواند به التهاب روده کمک کند و برای این منطور بهتر است به سراغ برخی مواد طبیعی دیگر مثل بره موم یا برخی عسل های تک گل تخصصی برای کاهش التهاب روده بروید. با این حال برای درمان انواع درد روده عسل جعفری گزینه مناسبی است.

کمک به درمان کبد چرب

عسل جعفری به طور کلی دوستدار کبد است. با مصرف منظم عسل جعفری می توانید به راحتی به درمان بیماری های کبد کمک کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که اگر مشکلات کبد بیش از اندازه عود کرده باشد و به سیروز کبد یا سرطان کبد منجر شده باشد، حتما باید برای مصرف عسل جعفری با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ویژگی اصلی عسل جعفری کمک این ماده به درمان کبد چرب گرید 2 است. البته گرید 1 نیز با مصرف این نوع عسل قابل درمان می شود. البته همانطور که می دانید راهکار اصلی برای درمان کبد چرب، اصلاح سبک زندگی است که عسل جعفری تنها می تواند در این مسیر کمک کننده باشد.

بسته ویژه عسلنا برای درمان کبد چرب:

 

قاعده آور و مناسب برای بازشدن پروید

یکی از مشکلات بانوان که در عصر جدید به دلیل مشکلات تغذیه ای و مشکلات ناشی از عدم تحرک روزانه بیشتر هم شده است، باز نشدن خون قاعدگی است. وقتی زمان پریود فرا می رسد اما خون به صورت کامل از بدن خارج نمی شود یا هر چند ساعت یکبار لکه های خونی مشاهده می شود، یعنی نیاز به ماده ای به منظور باز شدن قاعدگی داریم. عسل رازیانه یکی از تخصصی ترین عسل های طبیعی در این زمینه است؛ اما عسل جعفری نیز به عنوان یکی از عسل های موثر برای قاعدگی محسوب می شود. عسل رازیانه قاعده آور بوده و می تواند مشکلات پریود نشدن را برطرف کند.

هشدار: مصرف عسل جعفری برای بانوان باردار باید با احتیاط و مجوز پزشک انجام شود. خطر سقط جنین یا آسیب به جنین وجود دارد

انرژی زا و تقویت کننده

عسل به طور کلی انرژی زا است. با این حال برخی عسل های طبیعی ویژگی خاصی در این زمینه دارند. عسل جعفری نیز از جمله عسل های تک گل است که یک معجون فوق العاده عالی برای افزایش سطح انرژی روزانه محسوب می شود. اگر می خواهید از خواص انرژی زایی عسل جعفری استفاده کنید، می توانید یک برنامه منظم روزانه برای مصرف این عسل داشته باشید. بهتر است صبح در هنگام میل کردن صبحانه از عسل جعفری میل کنید. شربت عسل جعفری به همراه گرده گل می تواند یک نوشابه انرژی زا طبیعی فوق العاده عالی برای شما باشد. البته فراموش نکنید که این شربت را باید هر روز میل کنید تا به مرور زمان سطح انرژی شما افزایش پیدا کند

بهبود مشکلات طحال

ویژگی ششم عسل جعفری که از ویژگی های خاص این نوع عسل طبیعی است و در کمتر عسل تک گلی می توان این خواص را پیدا کرد، خاصیت عسل جعفری برای مشکلات طحال است. خوشبختانه نمونه های بالینی زیادی با مصرف عسل جعفری به سمت بهبودی پیش رفته اند. با این حال فراموش نکنید که مشکلات طحال حتما باید زیر نظر پزشک یا متخصص طب سنتی درمان شوند و مصرف عسل جعفری تنها می تواند بخشی از روند درمان باشد.

سخن آخر

خواص عسل جعفری بسیار زیاد است؛ اما برخی از این خواص به صورت تخصصی بر روی بیماری ها اثر می گذارند و اهمیت بیشتری دارند. در کنار نگاه به خواص عمومی عسل جعفری، بد نیست از خواص اختصاصی این عسل تک گل نیز مطلع شوید. قطعا این موضوع به خرید بهتر عسل طبیعی کمک خواهد کرد و به جای خرید عسل های همیشگی، می توانید از طعم و خواص عسل جعفری استفاده کنید.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید