۱۰۳۲۷۷
۲۶
۲

ترکیبات معجزه آسا عسلی برای درمان گرفتگی صدا

ترکیبات معجزه آسا عسلی برای درمان گرفتگی صدا

برای همه ما اتفاق افتاده است که با گرفتگی صدا بخصوص در فصل پاییز و زمستان مواجه شده باشیم. گرفتگی صدا بر اثر التهاباتی است که در گلو ایجاده می‌شود. در بیشتر مواقع گرفتگی صدا زودگذر است. با این حال ممکن است در برخی مواقع این گرفتگی روی صدا بماند و تا مدت ها درگیر آن باشیم. در نتیجه بهتر است خیلی زود برای رسیدگی به این مشکل، دست به کار شویم.

درمان گرفتگی صدا با ترکیب مواد طبیعی و عسل می‌تواند بسیار موثر باشد. گرفتگی صدا در بیشتر مواقع به خاطر ایجاد سرماخوردگی، عفونت گلو و فریاد زدن زیاد است و منجر به آسیب رسیدن به تارهای صوتی می‌شود. سیگار کشیدن، استنشاق تنباکو، آلودگی هوا، سرفه های طولانی مدت، بیماری‌هایی مانند سل و سیفلیس باعث ایجاد گرفتگی صدا می‌گردد. گرفتگی صدا به طور معمول 2 هفته طول می‌کشد. ما می‌توانیم با درمان‌های رایج خانگی که با مصرف عسل همراه است به رفع گرفتگی صدا کمک کنیم.

در این مطلب تلاش کرده ایم به برخی معجون های عسلی برای درمان گرفتگی صدا و برطرف کردن این مشکل رایج بپردازیم. این معجون ها و ترکیبات عسلی در واقع جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی رایجی هستند که به منظور درمان گرفتگی صدا تجویز می شوند. سعی کنید در شرایط فعلی به دلیل فراگیری زیاد ویروس آنفولانزا و ویروس کووید 19 بیشتر از ایت معجون ها استفاده کنید

درمان گرفتگی صدا را به عسل طبیعی و ترکیبات آن بسپارید

عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و قادر است آلودگی‌ها را از گلو پاک نماید. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل به برطرف کردن مشکلات احتمالی در سیستم تنفسی کمک می کند.

 

 

یکی از راه‌های درمان گرفتگی صدا مصرف عسل به تنهایی است. پیشنهاد می‌شود چندین بار در طول روز عسل مصرف شود. مصرف عسل به همراه چای در درمان گرفتگی صدا موثر است. با این حال می توانید عسل طبیعی را درون یک لیوان آب جوشیده ولرم شده بریزید و میل کنید. قطعا اثرات فوق العاده ای برای رفع گرفتگی صدا مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر عسل طبیعی به تنهایی، ترکیب عسل با دیگر مواد نیز می تواند برای رفع گرفتگی صدا موثر باشد. در ادامه به برخی از این ترکیبات اشاره کرده ایم.

برطرف شدن گرفتگی صدا با عسل و لیمو

آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل مانع رشد میکروب‌ها شده و از خشک شدن گلو جلوگیری می‌کند. البته مصرف آب لیموی غلیظ سرعت درمان گرفتگی صدا را بالا می‌برد. اضافه شدن آبلیمو به عسل طبیعی می تواند خواص بیشتری برای رفع گرفتگی صدا داشته باشد. می توانید شربت عسل طبیعی درست کرده و به آن آبلیمو اضافه کنید. شربت آبلیمو عسل علاوه بر خواص زیادی که برای گلو دارد، می تواند به رفع بیماری های دیگر نیز کمک کند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که معده حساسی دارید و نمی‌توانید به میزان زیادی آب لیمو مصرف کنید توصیه می‌شود آن را با عسل بیشتری مصرف کنید؛ زیرا این ترکیب در بهبود گرفتگی صدا بسیار موثر است.

درمان گرفتگی صدا با عسل و سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داشته به همین علت به درمان گرفتگی صدا کمک می‌کند. ترکیب عسل، فلفل کاین و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان آب می‌تواند در درمان گرفتگی صدا مفید باشد. از این ترکیب دو بار در روز مصرف نمایید تا زمانی که مشکل گرفتگی صدایتان برطرف شود.

رفع گرفتگی صدا با عسل و آب پیاز

آب پیاز قرمز خاصیت ضد التهابی قوی دارد و در درمان گرفتگی صدا مفید است. آب پیاز را با چند قطره آب لیمو و عسل ترکیب نمایید. در طول روز چند قاشق غذاخوری از این ترکیب را مصرف کنید. اگر معده حساسی دارید ممکن است پیاز باعث نفخ در بدن شما شود. در این صورت بهتر است از این ترکیب استفاده نکنید.

درمان گرفتگی صدا با عسل و سیر

سیر نیز یکی از مواد طبیعی است که در درمان گرفتگی صدا تاثیرگذار است. یک حبه سیر را خرد کرده و با سرکه، عسل و آب مخلوط نمایید و هر 6 ساعت یکبار 2 قاشق چای خوری از این محلول را میل نمایید. البته دقت داشته باشید که سیر یک داروی گیاهی است و برای هر فردی مفید نیست. در نتیجه باید با متخصص طب سنتی در این زمینه مشورت کنید.

مصرف آب میوه تازه و دمنوش های گیاهی با عسل

دمنوش با عسل

یکی از علل گرفتگی صدا خشکی هوا است که باعث به وجود آمدن خشکی گلو می‌شود. هر زمان دچار گرفتگی صدا شدید باید به طور مرتب گلو را مرطوب کنید. برای این‌ کار باید آب میوه طبیعی و دمنوش‌های گیاهی را با عسل مخلوط کرده و مصرف نمایید.

دمنوش تان را با عسل بخورید:

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش خوشمزه و پرخاصیت

خواص دمنوش بابونه و عسل

دمنوش‌هایی عسلی برای مقابله با کرونا

خواص چای سبز و عسل طبیعی

 

درمان گرفتگی صدا با فلفل و عسل

در برخی منابع آمده که دو قاشق سوپ‌خوری عسل را با کمی فلفل سیاه و یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و در طول روز چندین بار میل نمایید. از این روش برای مصرف فلفل قرمز نیز استفاده می‌شود. البته این روش برای همه مناسب نیست.

با این حال اگر طبع گرمی دارید یا به فلفل حساس هستید، به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. روش های زیادی برای رفع گرفتگی صدا وجود دارد که بهتر است از آن ها استفاده کنید. همچنین اگر گرفتگی صدا شما به دلیل بیماری هایی مثل آنوفلانزا، کرونا یا بیماری های مختلف دستگاه تنفسی تحتانی است، بهتر است به هیچ وجه خودسرانه از این روش های بهره گیری نکنید.

بهبود گرفتگی صدا با عسل و عرق شاهسپرم

گیاه شاهسپرم از خانواده ریحان است. عرق شاهسپرم و عسل را به مقدار مساوی مخلوط کنید و روزی 3 بار مصرف نمایید. این معجون نیز برای رفع گرفتگی صدا فوق العاده عالی عمل می کند.

رفع گرفتگی صدا با زنجبیل و عسل

گرفتگی صدا با عسل و زنجبیل

یک قاشق سوپ‌خوری زنجبیل را با یک فنجان آب به مدت 10 دقیقه جوشانده و سپس آن را صاف کنید. مایع به دست آمده را با عسل ترکیب کرده و این دمنوش را روزی 3 بار را مصرف کنید. این معجون یعنی معجون زنجبیل و عسل خوص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد که درمان گرفتگی صدا تنها یکی از این خواص است.

درمان گرفتگی صدا با انجیر و عسل

در این روش می‌توان انجیر خشک را با مقداری آب بپزید تا آب انجیر به حالت ژله در بیاید. محلول بدست آمده را صاف کنید و با عسل مخلوط کرده تا قوام پیدا کند و سپس آن را میل کنید. این روش برای درمان صدای خشن و نرم کردن سینه موثر است.

درمان گرفتگی صدا با شلغم و عسل

شلغم و عسل برای درمان گرفتگی صدا و درمان آنفولانزا سرماخوردگی

شلغم به دلیل آنکه خاصیت ضد میکروبی دارد در درمان سرماخوردگی و از بین بردن عفونت موثر است. حتی بسیاری از افراد شلغم را به تنهایی نوعی انتی بیوتیک برای درمان بیماری های ویروسی می دانند. اضافه شدن عسل طبیعی به شلغم می تواند باعث افزایش خواص ضدمیکروبی و ضد ویروسی شلغم شود.

روش های مختلفی برای درست کردن شلغم و عسل وجود دارد. یکی از روش های این است که شلغم را تکه کنید، روی آن عسل بمالید و آن را داخل آب گرم قرارداده و روزی سه بار از آن‏ مصرف کنید.

روش دیگری که اثرات فوق العاده ای هم برای رفع گرفتگی صدا و هم برای تقویت سیستم ایمنی و درمان آنفولانزا دارد، ریختن عسل درون حوضچه ایجاد شده درون شلغم و گذاشتن آن درون قابلمه ای است که تا وسط شلغم آب دارد. بعد از اینکه سلغم به آرامی پخت، هم شلغم و هم عسل آب شده درون شلغم مثل یک معجون و شربت ضد گرفتگی صدا عمل می کند.

چرا ترکیب عسل و شلغم شفابخش است؟

برطرف گرفتگی ایجاد شده صدا با عسل و عرق آویشن

آویشن نیز یکی از مواد طبیعی است که در درمان گرفتگی صدا و سرماخوردگی مفید است. عرق آویشن را با عسل ترکیب نموده و محلول به دست آمده را غرغره نمایید. می توانید به شربت عسل خود نیز پودر آویشن باکیفیت اضافه کنید.

درمان ضخیم شدن صدا با عسل و گل محمدی

درمان سرلفه و گرفتگی صدا با عسل

در برخی منابع آمده است که یکی از راه‌های درمان ضخیم شدن و گرفتگی صدا استفاده از پودر گل محمدی است. ‏25 گرم از پودر گل محمدی را به‌ همراه 100 گرم عسل ترکیب کرده و سه بار در طول روز مصرف نمایید.

گرفتگی صدا را با عسل و سیاه دانه یا دوسین درمان کنید

برای برطرف کردن گرفتگی صدا می‌توان از سیاه دانه کمک گرفت. 30 گرم سیاه دانه را بکوبید و با 100 گرم عسل و مقداری آب گرم مخلوط کرده و در طی روز چندین بار استفاده شود. این ترکیب که نسبت عسل به سیاه دانه 3 به 1 است را دوسین می نامند. با این حال حتی ترکیب مساوی عسل و سیاه دانه نیز می تواند برای رفع گرفتگی صدا معجزه کند.

بیشتر در مورد خواص سیاهدانه و عسل بخوانید:

عسل و دارچین معجونی برای رفع گرفتگی صدا

دارچین از بوجود آمدن عفونت جلوگیری می‌کند. زیرا خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی و ضد عفونی کننده دارد و در درمان گلو درد مفید است.  از ترکیب عسل و دارچین سه تا چهار بار در طول روز استفاده گردد.حتی می‌توان به این ترکیب کشمش و آب جوش اضافه نمود و دمنوش حاصله را بنوشید. عسل و دارچین خواص بی نظیری دارند که برطرف کردن مشکلات حنجره ای و گلو تنها یکی از این خواص است.

درمان گرفتگی صدا با عسل و آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز دارای خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان گرفتگی صدا موثر است. برای این منظور ژل آلوئه ورا را با عسل مخلوط کرده و روزی یکبار مصرف کنید.

سخن آخر

برای درمان گرفتگی صدا عسل معجزه می کند؛ اما اضافه کردن برخی مواد طبیعی دیگر به عسل نیز می تواند روند بهبود را سرعت بخشد. با این حال بهتر است با رعایت برخی دستورات از بروز گرفتگی صدا جلوگیری کنید.

بهترین راه برای آنکه دچار گرفتگی صدا نشویم استفاده از رژیم غذایی مناسب است. از خوردن غذاهای چرب، شور و تند بپرهیزید زیرا به حنجره آسیب می‌رساند. همچنین از خوردن چای پر رنگ و آب یخ جددا خودداری نمایید زیرا تارهای صوتی را تحریک می‌کند. مصرف سیگار و استعمال دخانیات بر روی دستگاه تنفس و صدا تاثیر منفی می‌گذارد. بهترین و ساده‌ترین روش برای سلامت تارهای صوتی نوشیدن آب فراوان است. خوردن میوه‌های شیرین مانند گلابی، سیب، هندوانه و مصرف سبزی‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد برای تقویت تارهای صوتی موثر است.

۲۶
۵
۲ دیدگاه
 
fr
امین | ۳ سال پیش
سیاه دانه و عسل فوق العاده ست

ببخشید منع مصرف هم داره این معجون ها؟
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید