۲۰۶۰۳
۲۴
۳

خواص دمنوش بابونه و عسل

خواص دمنوش بابونه و عسل
دمنوش بابونه و عسل یکی از بهترین دمنوش های گیاهی است که خوشبختانه در ایران نیز با استقبال زیادی مواجه شده است. اگر می خواهید از علاوه بر لذت نوشیدن یک نوشیدنی گرم، از خواص آن نیز بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم حتما از دمنوش بابونه و عسل طبیعی استفاده کنید.

گیاه بابونه یکی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی است که طب سنتی ایرانی و طب اسلامی، از آن برای رفع بیماری های مختلف بهره می جوید. از گذشته تا امروز از بابونه به صورت های مختلفی استفاده شده است. این گیاه دارویی هم به صورت موضعی مصرف می شود و هم پودر بابونه در انواع خوراکی ها به کار می رود. یکی از بهترین روش های مصرف بابونه، درست کردن دمنوش بابونه است. دمنوش بابونه به عنوان یکی از بهترین دمنوش های شناخته شده در طب سنتی به شمار می رود که در کنار خواص درمانی، می تواند گزینه خوبی به عنوان نوشیدنی عصرانه باشد. البته قطعا طعم دمنوش بابنه ممکن است کمی آزاد دهنده باشد؛ در نتیجه باید از شیرین کننده در کنار ان استفاده کنید و چه شیرین کننده ای بهتر از عسل؟

عسل شهد شفا بخش طبیعت است که هر چقدر بشر نسبت به این داروی طبیعی علم و آگاهی بیشتری پیدا کند از اثرات شفا بخشی و درمان آن شگفت زده می شود. به نظر می رسد این شهد شیرین همانطور که ساختار پیچیده ای دارد، کشف راز و رمزهای آن نیز بی پایان است و کام علم هنوز با مطالعه درباره این ماده شفابخش، شیرین می شود. حالا اگر این شهر شیرین و پرخاصیت را درون دمنوش بابونه بریزید و میل کنید، قطعا خواص بی نظیری نصیبتان خواهد شد.

بیشتر در مورد عسل طبیعی بخوانیم:

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

 

 

شما هنوز هم با خواص شگفت انگیز عسل آشنا نیستید؟

عسل تک گل چیست؟ آنچه باید در مورد انواع عسل بدانید

خواص شربت عسل را جدی بگیرید

لطفا عسل طبیعی نخرید!

در این مطلب قصد داریم با خواص دمنوش بابونه و عسل آشنا شویم و از این نوشیدنی طبیعی برای درمان بیماری های مختلف استفاده کنیم. البته طبیعی است که دمنوش بابونه عسل زمانی می تواند مفید باشد که در کنار پرهیزات غذایی و مصرف منظم آن صورت گیرد.

چرا دمنوش بابونه پرطرفدار است؟

دمنوش بابونه چای بابونه

در این روزگار که زندگی ماشینی جای زندگی آرام گذشته را گرفته است و بسیاری از ما روزانه متحمل استرس ها و تنش های مختلف کاری، شخصی و اجتماعی می شویم. شاید بهتر باشد ساعاتی در روز را حتی دقایقی در روز به سلامتی خود بیاندیشم و از طبیعت برای حفظ آرامش خود بهره ببریم تا بتوانیم توان روحی و جسمانی خود را برای ادامه حرکت در این چرخه روزگار بالا ببریم.

بدون شک یکی از تسکین دهنده ترین و لذت بخش ترین چیزهایی که می توان در طول روز با گذاشتن اندکی وقت برای ریلکس کردن روح و جسم خود انجام داد، نوشیدن دمنوش های گیاهی و طبیعی است که  اثر بخشی بی نظیری در بالا بردن توان سیستمی بدن دارد. در بین دمنوش های مختلف، دمنوش بابونه یکی از بهترین دمنوش هایی است که می تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

بابونه داروی گیاهی شناخته شده ای است که جزء قدیم ترین گیاهان در جهان به شمار می رود که از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته شده است. از گذشته تا امروز از دمنوش بابونه به صورت دم کرده و یا خود گیاه به تنهایی استفاده شده است.

خواص گیاه بابونه بسیار متنوع و زیاد است. در این مطلب قصد نداریم به صورت کامل در مورد تمامی خواص بابونه صحبت کنیم. تنها سعی شده به صورت خلاصه به برخی نکات در مورد خواص دمنوش بابونه به همراه عسل طبیعی اشاره شود.

خواص دمنوش بابونه و عسل طبیعی

اگر به دنبال یک دمنوش پرخاصیت برای سپری کردن پاییز و زمستان هستید که هم عصر و شب های طولانی این دو فصل را طی کنید و هم بدن خود  را در برابر انواع بیماری ها بیمه نمایید، قطعا دمنوش بابونه و عسل یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. درست کردن این دمنوش هم ساده است و کافی است که لیوان مخصوص دم آوری دمنوش داشته باشید تا به راحتی این دمنوش خوشمزه را تهیه کنید.

اینکه دمنوش بابونه چه خواصی دارد و چه خواصی با اضافه شدن عسل طبیعی به آن افزوده می شود، موضوع مهمی است تا در لیست انواع دمنوش های خوش عطر و طعم، این دمنوش را نیز قرار دهید.

گیاه بابونه از جمله گیاهانی است که علاوه بر خاصیت آرامش بخشی و ضد استرس، خواص آنتی اسپاسم، ضد التهاب و ضد باکتری نیز دارد و ترکیب آن با عسل بدون شک تاثیر گذاری بیشتری بر سلامت سیستم ایمنی بدن خواهد داشت و علاوه بر آن وجود عسل در این ترکیب به شیرینی و خوش طعم شدن بابونه کمک می کند.

در ادامه برخی از خواص دمنوش بابونه و عسل را در ادامه با هم مرور می کنیم

بابونه، یک دمنوش آرامبخش و ضد استرس

خواص دمنوش بابونه مخصوص پاییز با عسل

مصرف روزانه عسل و بابونه برای افرادی که روزهای پر استرس و تنش زایی را پشت سر می گذارند بسیار توصیه می شود؛ زیرا این دمنوش خاصیت آرامش بخشی فراوانی دارد و در بهبود خواب شبانه نیز کمک کننده است. گیاه بابونه خاصیت آرامش بخشی دارد و مصرف آن همراه عسل در طول روز یا پیش از خواب موجب تعادل در گردش خون می شود. این دمنوش به ویژه برای کسانی که در خواب افت فشار دارند بسیار مفید و ضروری است. البته می توانید در این زمینه با پزشک خود نیز مشورت کنید

بهبود زخم معده

از آنجایی که عسل یک التیام بخش طبیعی برای درمان زخم ها است، ترکیب عسل با دمنوش بابونه می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل می کند و فرایند بهبود زخم های درونی را تسریع بخشد. یکی از مهمترین خواص این دمنوش خوشمزه و پرخاصیت، التیام و درمان زخم معده است.

زخم معده که یک بیماری آزار دهنده محسوب می شود و این روزها بسیاری افراد به دلیل مصرف فست فودها و رژیم های غذایی ناسالم گرفتار آن هستند. اگر مصرف روزانه این دمنوش شفا بخش در دستور کار افراد مبتلا به زخم معده قرار گیرد، به مرور زمان بهبود پیدا می کنند. مصرف روزانه این دمنوش عملکرد ترشح اسید معده را تنظیم می کند و به روده ها برای هضم و تجزیه مواد غذایی کمک می کند.

درمان لک و جوش

شاید عجیب به نظر برسد اما مصرف دمنوش بابونه عسل یک معجزه شفا بخش و قدرتمند برای از بین بردن آکنه و لکه های پوستی است. هر دو این مواد طبیعی آنتی اکسیدان قدرتمند هستند که مصرف این ترکیب برای درمان بیماری های پوستی حیرت انگیز عمل می کند.

راهکارهایی دقیق و عملی برای درمان جوش صورت:

عسل درمانی برای برطرف کردن جوش صورت

درمان جوش صورت با ژل رویال + کدام روش مصرف بهتر است؟

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش بابونه و عسل

پاییز و زمستان همواره با انواع بیماری های ویروسی و میکروبی همراه است. به ویژه در شرایط کنونی که احتمال خطر ابتلا به برخی بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کرونا بیشتر شده و هر لحظه ممکن است جان ما یا عزیزانمان را تهدید کند. اگرچه واکسن گزینه خوبی برای مقابله با ویروس است اما نباید از اثرگذاری مواد خوراکی نیز غافل شد.

دمنوش بابونه و عسل از جمله بهترین نوشیدنی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. هم بابونه و هم عسل طبیعی به این موضوع کمک می کنند و در کنار هم می توانند به معجونی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل شوند. قطعا مصرف دمنوش بابونه و عسل در فصل سرد بسیار بهتر از نوشیدن چای است که خاصیت چندانی برای مقابله با ویروس ندارد. پس بهتر است دمنوش هایی شبیه به دمنوش بابونه را جایگزین چای کنیم.

سیستم ایمنی تان را به زنبور بسپارید:

ژل رویال ماده ای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چرا از گرده گل برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنیم؟

تقویت سیستم ایمنی بدن؛ راهکارهای قطعی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری با افزایش قدرت ایمنی

تقویت سیستم ایمنی بدن؛ بره موم را در کنار چه مواد طبیعی مصرف کنیم؟

 

پیشگیری از سرطان

سطح بالای آنتی اکسیدانی در بابونه باعث شده تا از این گیاه به عنوان ماده ای ضد سرطان یاد شود. دمنوش بابونه و عسل می تواند بهترین گزینه برای پیشگیری از سرطان باشد. اگرچه هنوز شواهد مشخصی برای درمان سرطان با گیاه بابونه وجود ندارد؛ اما می توانیم از این دمنوش برای پیشگیری از این بیماری استفاده کنیم. اگر در معرض سرطان هستید و خطر ابتلا به آن را به دلایل مختلف دارید، مصرف دمنوش بابونه را در برنامه خود قرار دهید.

دیگر خواص دمنوش بابونه و عسل طبیعی

خواص دمنوش بابونه و عسل

صحبت کردن از خواص دمنوش بابونه و عسل نیاز به مطلبی جامع دارد تا بیشتر در مورد خواص ان به صورت مجزا صحبت شود. در این مطلب به صورت خلاصه به تعدادی دیگر از خواص این دمنوش فوق العاده پرخاصیت اشاره می کنیم تا در مطالبی مجزا به تک تک این خواص بپردازیم

  • رفع گرفتگی عضلات و جلوگیری از التهاب و تسکین آن
  • تسکین دردهای عادات ماهیانه و درمان اختلالات ترشحی رحم
  • تسکین سردردهایی میگرنی
  • کاهش تب
  • درمان التهاب های ناشی از تب خال
  • مفید برای دفع سنگ کلیه و مثانه
  • و...

هشدار در مورد مصرف دمنوش بابونه و عسل

از شگفتی ها و خواص درمانی دمنوش شفا بخش بابونه و عسل طبیعی هرچه بگوییم کم است. البته به یاد داشتیم باشیم که افراط در مصرف هر چیز ممکن است پیامدهایی را داشته باشد.

علاوه بر این، مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی در صورتی که همزمان با مصرف داروهای صنعتی باشد مانند داروهای رقیق کننده خون ممکن است علائمی داشته باشد که بهتر است در صورت داشتن بیماری خاص با مشورت پزشک مصرف شود. همینطور در دوران بارداری نیز ممکن است همراه با آلرژی در برخی افراد باشد.

نوشیدن این دمنوش با طبع گرم و خشک که از دل طبیعت گرفته می شود برای افراد سرد مزاج مناسب است و موجب از بین رفتن سردی بدن می شود و در فصول سرد بدن را گرم نگه می دارد. افراد گرم مزاج نیز بهتر است این دمنوش را با مصلح های آن مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند.

منع مصرف دمنوش بابونه

توجه داشته باشید که کیفیت عسل طبیعی و کیفیت بابونه اهمیت زیادی دارد. به ویژه در هنگام خرید عسل طبیعی به نکات مختلف توجه داشته باشید تا بهترین عسل را خریداری کنید. مطمئن باشید هرچه کیفیت عسل طبیعی و کیفیت بابونه بهتر باشد، اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

دمنوش بابونه و عسل یکی از بهترین دمنوش های گیاهی است که خوشبختانه در ایران نیز با استقبال زیادی مواجه شده است. اگر می خواهید از علاوه بر لذت نوشیدن یک نوشیدنی گرم، از خواص آن نیز بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم حتما از دمنوش بابونه و عسل طبیعی استفاده کنید. البته بد نیست در کنار این دمنوش با دیگر دمنوش های دیگر نیز آشنا شوید و این دمنوش ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. حتی به جای یک لیوان چای سیاه هم یکی از انواع دمنوش ها را مصرف کنید، قطعا سلامتی بیشتری خواهید داشت.

۲۴
۲
۳ دیدگاه
 
ir
سروش | ۳ سال پیش
دمنوش بابونه حرف نداره
۰
۰
 
 
ir
ندا | ۳ سال پیش
سلام من با عسل بهارنارنج برای آرامش اعصاب و استرسم استفاده کردم قبل خواب شبانه موثر بوده
۰
۰
 
 
ir
babak | ۳ سال پیش
من عاشق دمنوش بابونه هستم چه با عسل چه بی عسل عالیه. با نبات هم می چسبه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید