۱۳۵۱۳
۱۹
۳

درمان ورم معده با عسل طبیعی

درمان ورم معده با عسل طبیعی

ورم معده یکی از مشکلات حاد در دنیای امروز است. متاسفانه این بیماری خود عاملی برای بروز مشکلات متعدد در بدن انسان است. رسیدگی به ورم معده می تواند از بروز بیماری های جانبی پیشگیری کند. همچنین این بیماری خود به خود آزاردهنده است و فرد را به شدت اذیت می کند. یکی از روش های درمان ورم معده، مصرف منظم و اصولی عسل طبیعی است.

منشا بسیاری از بیماری ها از جمله ورم معده، متاسفانه نبود رژیم غذایی سالم است. برخورداری از غذای سالم و مفید می تواند فرد را از انواع زیادی از بیماری ها مصون نگه دارد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی استفاده افراد از غذاهای مضر چون گوشت قرمز، نوشیدنی های گاز دار، غذاهای آماده و فست فود و پرچرب باعث مبتلا شدن به بیماری ها چون ورم معده شده است. از اینجاست که به اهمیت غذای مصرفی خود پی می بریم. طبق گفته بقراط باید کاری کنید که غذای تو تنها داروی تو باشد و داروی تو غذای مخصوص تو گردد.

بیشتر در مورد روش های درمان بیماری های معده بخوانید:

 

 

سوزش معده؛ چرا اتفاق می افتد و چه کاری برای درمان آن باید انجام شود

ژل رویال بهبود زخم معده ناشی از استات را تسریع می کند

چرا عسل برای درمان معده درد عصبی مفید است؟

معجزه عسل برای درمان نفخ معده

خواص گرده گل برای معده را دست کم نگیرید

آیا می توانید از عسل برای درمان رفلکس اسید معده استفاده کنید؟

یکی از بهترین مواد غذایی عسل طبیعی است. عسل نه تنها ماده غذایی مفید است؛ بلکه یک داروی شگفت انگیز برای درمان بسیاری از بیماری ها به حساب می آید. عسل حاوی ۸۰ نوع ماده مفید برای انسان است و در دنیا هیچ ماده غذایی به اندازه عسل سرشار از مواد غذایی نبوده است. این ماده ارزشمند، تمام احتیاجات بدن را تامین می کند و به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی تاثیر بسزایی بر سلامت انسان دارد.

عسل ماده ای ی گرانبهاست و محصول غذایی بسیار عالی که در وضع فعلی نیز خواص پیشگیری پزشکی آن به وسیله پژوهش های علمی و نتایج بالینی تایید شده است. یکی از خواص بی نظیر عسل طبیعی، درمان ورم معده است. با عسل می توانید به رفع مشکلات معده به ویژه ورم امیدوار باشید. از گذشته های دور از عسل طبیعی به عنوان یک ماده مفید برای درمان بیماری های معده استفاده شده است و همین موضوع اصالت این ماده برای رفع چنین مشکلاتی را نشان می دهد.

در این مطلب به صورت خلاصه به علت اثرگذاری عسل طبیعی بر روی ورم معده اشاره می کنیم. اگر به این بیماری آزاردهنده دچار هستید، این مطلب می تواند به شما این دیدگاه را بدهد که چرا عسل درمانی برای رفع مشکل ورم معده می تواند گزینه خوبی باشد. توصیه ای که طب سنتی ایرانی، شرقی و حتی اروپایی به ان توصیه کرده است و علم نوین نیز در حال اثبات خاصیت عسل طبیعی برای ورم معده است.

عسل؛ دارویی برای معده

زمانی که از عسل استفاده می کنید نه تنها غذا می خورید بلکه دارو جهت بیماری ورم معده استفاده می کنید. علاوه بر آن عسل ناسازگاری غذا را از بین می برد و غذای ناسازگار را گوارا می سازد. تمامی این ویژگی های مثبت عسل باعث می شود که فرد با استفاده از عسل نه تنها معده خود را از ورم محافظت می کند، بلکه به درمان ورم معده خود کمک کرده است.

هضم سریعتر خوراکی ها

عسل هضم سریع

عسل به علت داشتن گلوکز و فروکتوز زود هضم و سریع جذب می شود. هر دارویی که با آن خورده شود به سرعت اثر خواهد کرد؛ زیرا بلافاصله بعد استفاده وارد خون شده و جذب بدن می گردد.

به همین علت است که توصیه می شود برای جذب داروهای گیاهی چون بره موم که برای ورم معده پیشنهاد می شود، از یک کاتالیزگر برای جذب بیشتر چون عسل استفاده کنید. زمانی که عسل به صورت شربت تهیه می شود جنبه دارویی پیدا کرده و باعث جذب و اثر پذیری دارویی می شود که با آن همراه شده است

البته عسل کربوهیدراتی است که خیلی زود جذب و حل شده و مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن قند خون می شود. بنابراین استفاده میزان عسل برای افراد متفاوت است.

کاهش استرس و اضطراب به کمک عسل

استرس از دیگر عواملی است که باعث فعالیت هلیکوباکتر پیلوری در معده شده و نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند بلکه باعث ترشح بیشتر اسد معده می شود. این مشکل، فرد را مستعد ابتلا به ورم معده خواهد کرد.

ویتامین D موجود در عسل اعمال بین فسفر و کلسیم را تنظیم می کند. در نتیجه با مصرف عسل اعصاب به حداکثر کارایی خود می رسد. برخورداری از سیستم ایمنی قوی بدن را در مقابله با انواع میکروب ها، عفونت ها و باکتری ها مقاوم می کند. عسل علاوه بر تقویت اعصاب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد

درمان اضطراب با کمک عسل طبیعی؛ یک خاصیت فراموش شده از عسل

کنترل اسید معده

یکی از راهکارهایی که به درمان ورم معده کمک می کند، کنترل اسید معده است. از ترکیب عسل با جوشانده پودر شنبلیله معجونی بدست خواهد آمد که می تواند میزان اسید معده را کنترل و بهبود بیماری ورم معده کمک بسزایی کند.

عسل، آنتی بیوتیک طبیعی

عسل ماده ای فاسد نشدنی است به این علت که باکتری ها و میکروب ها نمی توانند در عسل رشد کنند. از این خاصیت عسل به عنوان آنتی بیوتیک نام می بریم. از آنجایی که برای درمان ورم معده از انواع داروهای آنتی بیوتیک شیمیایی با عوارض زیاد استفاده می شود، می توان از عسل با این نوع خاصیت با عفونت های ناشی از هلیکو باکتر مقابله کنیم.

عسل، سرشار از ویتامین C

همچنین عسل به دلیل دارا بودن جزئی از ویتامین C.دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از ابتلا افراد به سرطان معده جلوگیری می کند. البته برخی عسل ها مثل عسل بهارنارنج یا انواع عسل مرکبات حاوی ویتامین سی بیشتری هستند که می توانند برای درمان ورم معده مفید باشند.

سخن آخر

به طور کلی عسل دوست معده نام دارد و نقش شفا بخشی برای انواع بیماریهای معده را برعهده دارد .درمان ورم معده با عسل موضوعی قدیمی است و از سال ها پیش مورد بحث توسط دانشمندان بوده است. حکمای طب سنتی از قرن ها پیش در کشورهای مختلف از شرق آسیا گرفته تا آمریکا، از عسل برای درمان ورم معده استفاده کرده اند. به نظر می رسد مصرف عسل اگر به صورت هوشمندانه و مداوم باشد، رفع این مشکل امکان پذیر خواهد بود.

شما برای رفع ورم معده از چه روشی استفاده می کنید؟

۱۹
۲
۳ دیدگاه
 
ir
مینا ناصری | ۳ سال پیش
ورم معده خیلی آزار دهندست حتی داروهای شیمیایی هم خیلی اثری ندارد ولی خدا راشکر عسل گزانگبین خوردم خیلی بهتر شدم
۰
۰
 
 
ir
راضیه مرادی | ۳ سال پیش
برای ورم معدم از دمنوش بابونه با عسل استفاده کردم خیلی تاثیر خوبی داره فقط خواب آور و ارامبخشم هست بهتره شب استفاده بشه
۰
۰
 
 
ir
طیبه کریمی | ۳ سال پیش
من هر وقت مشکل معده پیدا میکنم سریع یه قاشق عسل استفاده میکنم سریع خوب میشم بالاخص ناشتا
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید