۲۳۶۸
۱
۰

چگونه علائم التهاب گلو را در خانه درمان کنیم؟

چگونه علائم التهاب گلو را در خانه درمان کنیم؟
التهاب گلو، التهاب حنجره یا تارهای صوتی است که در قسمت جلوی گلو اتفاق می افتد. افراد میتوانند فرایند درمان را با استفاده از برخی درمان های خانگی سرعت ببخشند.در اکثر موارد، بیماری کوتاه مدت است و با درمان های خانگی به سادگی قابل مدیریت است.

التهاب گلو، التهاب حنجره یا تارهای صوتی است که در قسمت جلوی گلو اتفاق می افتد. افراد میتوانند فرایند درمان را با استفاده از برخی درمان های خانگی سرعت ببخشند.زمانی که تارهای صورتی ورم کرده اند، میتواند سبب علائمی مانند اینها بشود:

  • قورت دادن دردناک
  • سرفه مزمن
  • آبریزش از عقب بینی
  • احساس اینکه انگار یک توده در گلو وجود دارد
  • گلوی خشک
  • گرفتگی یا از دست دادن صدا
  • احساس اینکه اغلب نیاز دارید گلوی خود را صاف کنید

گرچه التهاب حنجره معمولاً با گذشت زمان فروکش می کند، اما علائم می توانند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کنند. در این مقاله، ما به بهترین درمان های خانگی برای التهاب حنجره نگاهی می اندازیم.

استراحت دادن صدا

استراحت دادن صدا می تواند به کاهش التهاب و خش خش تارهای صوتی کمک کند. با وجود اینکه استراحت صدا بسیار ضروری است، افراد نباید پچ پچ کنند. پچ پچ کردن حتی منجر به گرفتگی بیشتر از آرام صحبت کردن میشود.

غرغره کردن آب نمک

آب نمک میتواند به کشتن باکتری های مضر کمک کند و ممکن است درد را کاهش دهد. سعی کنید نصف قاشق چایخوری نمک را با 8 اونس آب گرم مخلوط کنید و هم بزنید تا اجازه دهید نمک ناپدید شود.

 

 

آب شور را در انتهای گلو غرغره کنید، سپس آن را به بیرون تف کنید. مواظب باشید که آب را قورت ندهید. این روش برای کودکان کم سن و سال راحت نیست، از آنجایی که اگر آنها قادر به غرغره صحیح نباشند ممکن است تصادفا آب را قورت دهند.

استفاده از یک دستگاه بخور

افزودن رطوبت به هوا با استفاده از دستگاه بخور یا بخارساز شخصی میتواند به تسکین یک گلوی خشک و ملتهب کمک کند. افراد همچنین میتوانند روغن های خنک کننده ضروری مانند جوهر نعنا خشک یا اکالیپتوس را به دستگاه بخور اضافه کنند.

اگرچه شواهد با کیفیت بسیار کمی برای اثبات این تصور وجود دارد که این رایحه ها می توانند به کاهش علائم حنجره کمک کنند، اما برخی از افراد این علائم را مفید می دانند.

هشدار: مهم است که این روغن های ضروری را از کودکان دور نگه دارید. استفاده از روغن های ضروری در دستگاه بخور همچنین میتواند برای حیوانات خانگی شامل سگ ها و گربه ها مضر باشد، پس برای جستجوی روغن ها اطمینان حاصل کنید یا از یک دامپزشک سوال کنید.

خوردن سیر

بسایری از افراد از استفاده از سیر برای آسان کردن سرماخوردگی و علائم آنفلوآنزا حمایت میکنند. پژوهش ها نشان میدهد که سیر خواض آنتی باکتریال دارد، پس می تواند به فرد کمک کند از عفونت زودتر عبور کند.

ساده است که سیر را با وعده های غذایی پخته شده ترکیب کنید. با این حال، برای آنهایی که مزه ی سیر را دوست ندارند، مکمل هایی وجود دارد که فواید مشابه اما مزه کمتر دارند.

ریشه زنجبیل را امتحان کنید

ریشه زنجبیل یکی دیگر از غذاهایی است که افراد، نسل ها برای درمان بیماری ها، به ویژه گلودرد و عفونت های دستگاه تنفس فوقانی استفاده کرده اند.

پژوهش ها اثبات می کند که زنجبیل خواص آتی باکتریال دارد و میتواند به کاهش عفونت کمک کند. افراد میتوانند برای تخفیف دادن درد گلودرد یا التهاب، نوشیدن چای زنجبیل یا افزودن زنجبیل به آب داغ را امتحان کنند.

نوشیدن آب ولرم با عسل

نوشیدن آب گرم به آرام کردن درد و التهاب کمک میکند و عسل یک ماده آنتی باکتریال و ضد التهاب طبیعی است.

عسل با مبارزه با التهاب، ممکن است به کاهش درد و ناراحتی در گلو کمک کند. عسل همچنین می تواند به عنوان سرکوب کننده سرفه عمل کند. افرادی که عسل را خیلی شیرین میدانند میتوانند به آب داغ، آبلیمو اضافه کنند.

افزایش مصرف مایعات

گرچه اجتناب از خوردن و نوشیدن هر چیزی ممکن است وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر بلعیدن آن دردناک باشد، اما حفظ آب بدن بسیار حیاتی است.

نوشیدن مایعات گرم یا خنک می تواند به تسکین تارهای صوتی و آبرسانی گلوی خشک کمک کند. با این حال افراد باید از مایعاتی که گلو را تحریک میکند شامل سوداها و نوشیدنی های خیلی داغ اجتناب کنند.

شیر و محصولات لبنی نیز میتوانند تولید مخاط را افزایش دهند و علائم را تشدید کنند.

مدیریت کردن ریفلاکس معده

مدیریت اسید معده زمانی می تواند کمک کند که التهاب حنجره به دلیل بیماری ریفلاکس معده و مری باشد (GERD). برای درمان GERD، افراد میتوانند اینها را امتحان کنند:

  • استفاده کردن از داروی اسید معده بدون نسخه (OTC)
  • اجتناب از وعده های غذایی سنگین
  • منتظر ماندن حداقل سه ساعت بعد از غذا خوردن قبل از به خواب رفتن
  • خوابیدن با سر اندکی ارتفاع داده شده

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی نیز می تواند مفید باشد. افراد مبتلا به GERD و التهاب گلوی مرتبط با رفلاکس معده ممکن است مشتاق باشند که از اینها اجتناب کنند:

  • کافئین
  • شکلات
  • غذاهای تند
  • غذاهای چرب
  • قرص نعناع

اگر این توصیه ها رفلاکس معده را تسکین ندادند، برای ارزیابی بیشتر و مشاوره در مورد گزینه های درمان مراجعه به پزشک مهم است.

اجتناب کردن از سیگار کشیدن و مصرف الکل

التهاب گلو چه حاد باشد چه مزمن، اجتناب از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل می تواند به تسکین التهاب کمک کند.

این امر به ویژه هنگامی مهم است که استفاده طولانی مدت از سیگار یا الکل عامل ایجاد حنجره است. افراد میتوانند اگر لازم است درباره کمک برای ترک با یک دکتر صحبت کنند.

استفاده از مسکن های OTC

استفاده از مسکن های OTC می تواند تورم و گلودرد را تسکین دهد و باعث راحتی بیشتر فرد در طول روز شود.

علاوه بر استفاده از درمان خصوصا برای گلودرد، افراد همچنین میتوانند از مسکن های عمومی درد مانند استامینوفن یا ایبوبروفن استفاده کنند. اگرچه برخی افراد از آسپرین برای تسکین علائم حنجره استفاده می کنند، اما کودکان هرگز نباید از این دارو استفاده کنند. در کودکان، آسپرین میتواند یک عارضه بالقوه تهدید کننده زندگی به نام سندرم Reye ایجاد کند.

علل ایجاد التهاب گلو را بشناسیم

دو نوع متفاوت از التهاب گلو وجود دارد: حاد و مزمن. عفونت ها و بیماری ها، مغمولا یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، میتواند منجر به التهاب گلوی حاد شود. این احتمالا چند روز ادامه داشته باشد، تا زمانی که بیماری برطرف شود.

از طرف دیگر، حنجره مزمن زمانی رخ می دهد که بیش از 3 هفته طول بکشد. از علل التهاب حنجره مزمن می توان به سیگار کشیدن، ریفلاکس معده، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی تحریک کننده و استفاده بیش از حد یا ضایع کردن صدا (مانند فریاد زدن) اشاره کرد.

خلاصه

التهاب گلو زمانی اتفاق می افتد که حنجره یا جعبه صوتی ملتهب یا تحریک شود. در اکثر موارد، بیماری کوتاه مدت است و با درمان های خانگی به سادگی قابل مدیریت است.اگر درد گلودرد با این درمان ها در طول دو هفته رفع نشد، بهتر است یک پزشک را ملاقات کنید، زیرا التهاب گلوی حاد معمولاً طی این مدت برطرف می شود. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص داده شود آیا آزمایش های تشخیصی بیشتر یا داروهای تجویز شده ضروری است یا خیر.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326246

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید