۷۰۵
۱
۰

تولید بیش از 3 هزار تن عسل در مراغه طی سال 98

تولید بیش از 3 هزار تن عسل در مراغه طی سال 98
مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: زنبورداران مراغه در سال ٩٨ با برداشت سه هزار و 131 تن عسل از کندوهای این شهرستان نزدیک به 24 درصد عسل استان را تولید کرده‌اند.

اخبار زنبورداری آذربایجان شرقی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران ، به نقل از ایسنا، اسماعیل کریمی افزود: این مقدار عسل از 171 هزار کندوی مدرن و 74 هزار کندوی بومی در مراتع و دامنه‌های کوه سهند تولید شده است.

وی ادامه داد: میانگین تولید عسل در کندوهای مدرن این شهرستان 15 کیلو گرم و در کندوهای بومی شش کیلوگرم است.

وی گفت: زنبورداران مراغه سال گذشته علاوه بر عسل بیش از پنج هزار تن زهر، موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال تولید کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، زنبور داری و تولید عسل در شهرستان مراغه برای بیش از یک هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده و این شهرستان از نظر تعداد کندو و میانگین تولید در سطح استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

 

طبیعت وحشی و دست نخورده دامنه سهند با گلهای خوش عطر و گوناگون, زنبور عسل ها را به سوی خود می خواند و بهترین عسل ها را رایگان به آنها تقدیم می کند که از بهترین عسل های دنیا می توان به عسل دامنه های سهند را نام برد. عسل دامنه سهند به وفور در مراغه تهیه می شود و تامین کننده عسل بازارهای داخلی و خارجی است و در سایه همین کیفیت و مرغوبیت, عسل مراغه مورد تایید استاندارد مواد غذایی کشور بوده و بخشی صادر می شود.

چندی پیش نیز،جواد کاظمی در جمع خبرنگاران از کوچ زنبورداران مراغه به مناظق ییلاقی آذربایجان شرقی و غربی خبر داده بود.

وی تصریح کرد: شهرستان مراغه با تولید سالانه یک‌ هزار و 947 تن عسل مقام اول استانی را به خود اختصاص داده است و این عنوان چند سال است که با همت زنبورداران در حال تکرار است.

به گزارش عسلنا، این مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه در ادامه اظهار داشت: زنبورداری با این حجم و میزان تولید در استان توانسته به طور متوسط در سال برای یک‌هزار جویای کار، شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه زنبورداران شهرستان مراغه سالانه به 597 زنبورستان دامنه‌های سهند و استان آذربایجان غربی کوچ می‌کنند، تاکید کرد: در همین راستا مجوز کوچ توسط مدیریت جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه بیمه محصولات کشاورزی را ضروری خواند و اظهار داشت: با توجه به مشکلات خشکسالی لازم است زنبورداران نیز برای جلوگیری از خسارت وارده اقدام به این امر کنند تا در مواقع لزوم دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه همکاری زنبورداران با جهاد کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این همکاری در کوچ و در تولید لازم است چرا که تعامل و همکاری دو طرفه منجر به افزایش تولید نیز خواهد شد.

۱
۰
منبع http://newbeekeeping.blogfa.com/post/21,https://www.isna.ir/news/99010502331/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید