۹۵۹
۰
۰

تولید ملکه زنبورعسل در مازندران به 62 هزار فروند رسید

تولید ملکه زنبورعسل در مازندران به 62 هزار فروند رسید
مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته ۶۲ هزار و ۵۰۶ فروند ملکه زنبور عسل در استان مازندران تولید شد که ۱۸ هزار و ۸۵۰ فروند به صورت خود مصرفی برای زنبورداران و ۴۳ هزار و ۶۵۰ فروند برای سایر زنبورداران مورد استفاده قرار گرفت.

اخبار زنبورداری مازندران - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران محمدعلی یدالهی درباره تولید عسل در استان مازندران گفت: با توجه به اینکه مازندران دارای سه منطقه پایین دست، میان‌بند و بالادست است و گیاهان خوبی در این مناطق برای تولید عسل وجود دارد، صنعت زنبورداری و تولید عسل و سایر فرآورده‌های جانبی به عنوان یک صنعت اشتغالزا و سودآور قابل توجه و سرمایه گذاری است. 

وی ادامه داد: مازندران با توجه به شرایط خوب تولید عسل توانسته از لحاظ تعداد زنبوردار رتبه سوم و تعداد کلنی و تولید عسل رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سال گذشته ۶۲ هزار و ۵۰۶ فروند ملکه زنبور عسل در استان مازندران تولید شد که ۱۸ هزار و ۸۵۰ فروند به صورت خود مصرفی برای زنبورداران و ۴۳ هزار و ۶۵۰ فروند برای سایر زنبورداران مورد استفاده قرار گرفت.

یدالهی عدم تامین شکر را از مشکلات مهم زنبورداران در استان اعلام کرد و گفت: مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی و اداره کل صمت اقداماتی برای تامین شکر زنبورداران انجام دادند و مردادماه امسال ۵۶۵ هزار کیلوگرم و شهریورماه ۴۳۳ هزار کیلوگرم شکر برای زنبورداران استان تامین شد.

 

 

به گزارش عسلنا وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۹۷۱ زنبوردار در مازندران فعالیت داشتند که دو هزار و ۲۱۰ نفر به صورت شغل اصلی و مستقیم در این رشته فعالیت داشتند، ادامه داد: سال گذشته ۱۳۲ کیلوگرم با میانگین عملکرد ۲.۱ کیلوگرم تولید عسل در کلنی‌های بومی داشتیم.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۶ هزار و ۳۶۵ تن با متوسط عملکرد ۹.۴ کیلوگرم عسل در کلنی‌های مدرن استان مازندران تولید شد.

این مسئول بیان کرد: ژل رویال، گرده گل، موم و بره‌موم از محصولاتی بود که در صنعت زنبورداری استان تولید شد و سیاست‌های وزارتخانه بر این است در این صنعت علاوه بر تولید عسل، نگاه‌ها بر روی فرآورده‌های جانبی آن متمرکز شود که مازندران در این فعالیت پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری زنبورداری ایران و به نقل از  پایگاه خبری جهاد کشاورزی مازندران،یدالهی اظهارکرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای سال ۹۹ آمارگیری زنبورعسل نداریم و در صورتیکه درخواست مجوز از سوی زنبورداران جدید داشته باشیم، بازدید کارشناسی از سوی امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود و مجوزهای جدید صادر می‌شود.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99080100313/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید