۲۳۴۲
۲
۰

پیشگیری و درمان آلزایمر با گرده گل

پیشگیری و درمان آلزایمر با گرده گل

آلزایمر یکی از بیماری هایی است که در سال های اخیر بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده است. با توجه به اینکه این بیماری نه تنها فرد بلکه کل خانواده را درگیر می کند؛ در نتیجه می توان گفت جمعیت بالایی از مردم درگیر این بیماری و عوارض ناشی از آن هستند. متاسفانه نه دلیل مشخصی برای ابتلا به آلزایمر وجود دارد و نه راهکار دقیق و قطعی برای درمان آلزایمر ارائه شده است.

روش های شیمیایی و داروهایی که طب نوین برای درمانآلزایمر ارائه می دهد، اگرچه اثراتی دارند؛ اما نه برای درمان بلکه بیشتر برای کاهش عوارض بیماری هستند. با این حال، همین داروهای آلزایمر عوارض جانبی زیادی برای بدن فرد به همراه دارند.

در طب سنتی اما روش هایی برای کنترل بیماری که گاها می تواند به درمان نیز منجر شود، وجود دارد. این روش ها به این دلیل که عمدتا از طبیعت هستند، کمترین عوارض جانبی را با خود به همراه دارند. این یک موضوع مهم است که باعث می شود از این روش به عنوان یک روش مهم و تاثیرگذار استفاده شود

یکی از مهمترین مواد طبیعی برای درمان یا کنترل روند رشد بیماری آلزایمر که هم در طب سنتی مورد توجه است و هم دانشمندان دنیا در حال تحقیق بر روی آن هستند، گرده گل نام دارد. گرده گل یک محصول تولید شده توسط زنبور عسل است که خواص بی نظیری برای بدن به همراه دارد.

 

 

دانشمندان در حال تحقیق بر روی این ماده شگفت انگیز و اثرات آن بر روی آلزایمر هستندو اگرچه هنوز این تحقیقات به نتایج نهایی نرسیده است؛ اما به نظر می رسد این دانه های طلایی بتوانند نقش مهمی در کنترل بیماری آلزایمر داشته باشند.

چرا گرده گل به درمان آلزایمر کمک می کند؟

گرده گل در واقع اسپرم گیاهی است و به علت دارا بودن انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد آلی غذایی کامل و دارویی بسیار ارزشمند شناخته شده است. این ماده طبیعی می تواند به عنوان یک سوپرفود یا یک مولتی ویتامین طبیعی شناخته شود. برخی آن را نوشابه انرژی زا طبیعی نیز می نامند که به علت انرژی بخشی مناسب آن به بدن است.

برخوردار بودن از تغذیه مناسب جهت جلوگیری از آلزایمر خیلی اهمیت دارد و گرده گل تنها ماده ای در طبیعت است که هر نوع ویتامینی را درون خود جای داده است. به همین علت است که این ماده که به آن پولن نیز می گویند، غذای کامل محسوب می شود.

نقش ویتامین دی گرده گه در مبارزه با آلزایمر

گرده گل غنی از ویتامین D است. کمبود این نوع ویتامین خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد. با مصرف روزانه و منظم گرده گل می توانید بخش قابل توجهی از ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کنید. البته قطعا استفاده از آفتاب برای تامین ویتامین دی و در برخی موارد مکمل های ویتامین دی نیز ضروری است.

تقابل با بیماری های قلبی

گرده گل با افزایش لیپوپروتئین های پرچگال مفید بدن را در مقابله کلسترول و بیماری های قلبی که یکی از علت های مهم بیماری آلزایمر است محافظت می کند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده وجود گرده گل در رژیم غذایی میزان کلسترول و تری گلسیرید خون را کنترل می کند.

مصرف اصولی و بر اساس قاعده و قانون گرده گل می تواند با پیشگیری از بیماری های قلبی، از بروز آلزایمر و تشدید آن جلوگیری نماید. این موضوع بسیار مهمی است و نباید به سادگی از آن گذشت.

گرده گل و اثرات آن بر روی دیابت

گرده گل با کاهش سطح گلوکز خون به رفع بیماری دیابت که از علت های آلزایمر هست کمک می کند. داشتن دیابت می تواند باعث تشدید بیماری آلزایمر نیز شود و کنترل دیابت به روند بهبودی کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که اگر به دیابت مبتلا هستید، یعنی احتمال اینکه به آلزایمر نسبت به دیگر افراد بالاست. پس باید از همین حالا روند پیشگیری از آلزایمر را شروع کنید. نگذارید قندخونتان مدام در نوسان باشد. پرهیزات غذایی را رعایت کنید. گرده گل نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

اثرات گرده گل بر آرامش روان

گرده گل دارای اسید آمینه فنیل آنالین است که خاصیت ضد افسردگی و آرامبخش به این محصول بخشیده بدون اینکه عوارضی داشته باشد با افسردگی و استرس مقابله می کند. همانطور که می دانید استرس و افسردگی نقش مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. گرده گل با پیشگیری از این بیماری ها و رفع آن ها، می تواند به درمان یا پیشگیری از آلزایمر کمک کند.

در طب سنتی آلزایمر را ناشی از سردی مغز می دانند. استفاده از مواد غذایی گرم چون گرده گل می تواند منجر به رفع سردی مغز شده و از آلزایمر جلوگیری کند. یکی از دلایلی که گرده گل بر روی افسردگی و استرس نیز اثر می گذارد، همین گرما بخشیدن به مغز است. در نتیجه مصرف گرده گل از چند جهت می تواند به پیشگیری و درمان این بیماری کمک کند.

کاهش التهابات به کمک گرده گل

آلزایمر با التهابات در مغز رابطه مستقیمی دارد. گرده گل با خواص ضد التهابی خود باعث جلوگیری از این بیماری می شود. همچنین افرادی که به آلزایمر دچار شده اند، می توانند با مصرف گرده گل و جلوگیری از التهابات بیشتر، به سمت درمان بیماری پیش بروند.

سخن آخر

گرده گل یک ماده طبیعی است که اثرات شگرفی برای درمان بیماری هایی مثل آلزایمر دارد. حتی اگر گرده گل نتواند آلزایمر را درمان کند، می تواند از روند رو به رشد آن جلوگیری به عمل آورد. ویژگی مهم گرده گل نیز این است که عوارض جانبی خاصی ندارد.

البته که بهتر است در کنار گرده گل از دیگر مواد طبیعی برای درمان آلزایمر استفاده شودو. برای مثال مصرف همزمان ژل رویال برای درمان آلزایمر در کنار گرده گل، گزینه ای فوق العاده است. البته برای این منظور حتما باید با مشاورین طب سنتی به صورت دقیق مشورت کنید.

نکته مهم دیگر این است که مصرف گرده گل اگر به صورت روزانه، منظم و ادامه دار باشد می تواند منجر به پیشگیری و درمان آلزایمر شود. مصرف گاه و بیگاه گرده گا اثرات خاصی برای درمان بیماری آلزایمر ندارد.

۲
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید