۰
۰

به‌جای هزینه در درمان برای تولید پاک قانون‌گذاری شود

رئیس اتحادیه زنبورداران نجف‌آباد مطرح کرد
رئیس اتحادیه زنبورداران نجف‌آباد مطرح کرد
احمد رحیمی با بیان اینکه قانون‌گذاری برای مقابله با محصولات ناسالم و تقلبی، هزینه درمانی کشور را کاهش می‌دهد، گفت: دولت به‌جای هزینه کردن‌های گزاف برای کنترل و درمان بیماری‌ها، روی پیشگیری از آن و مقابله با محصولات ناسالم در صنعت غذایی و حمایت از عسل طبیعی که به‌عنوان «شفا» در قرآن از آن یادشده سرمایه‌گذاری کند.

اخبار زنبورداری اصفهان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه زنبورداران نجف‌آباد، گفت: به مسئولین پیشنهاد می‌کنیم به‌جای هزینه کردن‌های گزاف برای کنترل دیابت و دیگر بیماری‌ها، روی پیشگیری از آن و مقابله با محصولات ناسالم و حمایت از عسل طبیعی که به‌عنوان «شفا» در قرآن از آن یادشده سرمایه‌گذاری کنند.

احمد رحیمی تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های متولی، باید به‌جای هزینه برای درمان، روی ایجاد قانون برای سالم‌سازی مواد غذایی کار کند.

وی در بیان مشکلات زنبورداران، ابراز کرد: متأسفانه هنوز دفترچه‌های زنبورداری، اعتبار خود را کامل به دست نیاورده و حتی ما برای تردد زنبورداران در این ایام که باید برای سرکشی به گرمسیر بروند، مشکل‌داریم و فرمانداری هنوز در خصوص ضرورت تردد زنبورداران و اینکه عدم تردد به‌موقع سبب مرگ زنبورها و زیان هنگفت زنبوردارهاست، توجیه نیست.

وی افزود: متأسفانه در این روزهای کرونایی، با وضع قوانین ممنوعیت ترددی، علی‌رغم مجوزها و نامه‌هایی که اتحادیه سوای دفترچه زنبورداری در اختیار زنبورداران گذاشته، بازهم در تردد مشکل‌دارند؛ که اینجا باید قوانین کارشناسی مجدد شده و مشاغل این‌چنینی مثتثنی شوند.

 

 

رحیمی در خصوص دیگر مشکلات، بابیان اینکه، مشکل نهاده زمستانی هم هنوز وجود دارد و سهمیه جزئی ارائه‌شده، کفاف مصرف کلنی‌ها را نمی‌دهد، اضافه کرد: زنبورداری که 200 کلنی زنبور داشته باشد، در هر مرحله تغذیه به 2 کیسه شکر نیاز دارد که یک‌میلیون و 200 هزار تومان باید برای هر وعده تغذیه زنبورها هزینه کند و این هزینه‌ها با توجه به قیمت عسل، منصفانه نیست و زنبوردار نمی‌تواند جوابگو باشد.

این مسئول صنفی، ادامه داد: الآن فصل زنبورسازی است و باوجود زمستان در مراتع و نبود شهد طبیعی، تغذیه دستی زنبورها برای فصل زنبورسازی و افزایش جمعیت واجب است و زنبوردار به این نهاده نیاز داشته و چاره دیگری ندارد.

رحیمی، خاطرنشان کرد: اگر زنبوردار الآن در جنوب و گرمسیر نتواند زنبورسازی کند و زنبورها را سالم به استان اصفهان برساند، نمی‌تواند تولید عسل، گرده و ژل رویال خوبی داشته باشد

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید