۶۷۵
۱
۰

تولید 324 کیلو ژل رویال در استان کردستان

تولید 324 کیلو ژل رویال در استان کردستان
به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ژل رویال به‌عنوان یک فرآورده دارویی کمیاب زنبورعسل، در این استان با رشد ۴۳ درصدی تولید همراه بوده است که میزان تولید امسال این محصول به 324 کیا لو در استان رسیده است.

اخبار زنبورداری کردستان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید احمد ذکریایی‌نژاد، می‌گوید: امسال ۳۲۴ کیلو ژل رویال از زنبوردار‌های استان استحصال شد

وی گفت: بر اساس آخرین نتایج آمارگیری ۵ هزار و ۷۱۲ نفر در استان در زنبورستان ‌های استان فعالیت می‌کنند که امسال ۱۸۵۷ تن عسل را تولید کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بابیان اینکه درزمینه تعداد زنبورستان‌ها در کشور رتبه دوم را دارد، گفت: بیش از ۷ هزار کندوی زنبورعسل در استان وجود دارد.

ذکریایی‌نژاد، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار تعداد زنبورستان‌های کردستان نسبت به سال گذشته ۷ درصد و تعداد کلنی‌ها نیز ۱۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

 

وی گفت: عسل کردستان اکنون یکی از برند‌های مشهور و باکیفیت در سطح کشور است که علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور ودر بعضی ایام سال هم به خارج از کشور صادر میشود.

به گزارش عسلنا، خورشیدی یکی از بهره برداران روستای دولاب است، او درباره کیفیت عسل کردستان میگوید: به دلیل وجود گیاهان پرشهد نیازی به تغذیه دستی یا مصنوعی به زنبورعسل نیست، چون به اندازه کافی برای زنبور عسل در منطقه شهد طبیعی، درختچه‌ها و گیاهانی، چون پونه وحشی و گون و آویشن و سماق و تیسو وجود دارد و این تنوع زیاد گیاهان باعث افزایش کیفیت عسل کردستان می‌شود.

این بهره بردارگفت: متاسفانه درزمینه بسته بندی، بازار فروش و صادارت مشکلات فراوانی وجود دارد که حمایت همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.

او می‌گوید بیمه‌ی زنبورداران باید مد نظرمسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، موسی شریفی یکی دیگر از زنبورداران درشهرستان قروه که با همسرش چندین سال است در زمینه تولید عسل و فرآورده‌های زنبور عسل فعالیت دارد.

آقای شریفی میگوید: من بیش از ۱۵ سال است که در کار پرورش زنبور عسل هستم، اما با گذراندن دوره‌های تخصصی و شرکت در کنگره‌های بین المللی رونق بیشتری به کسب و کار خود داده ام.

این بهره بردار گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های استانی و شهرستانی با هدف آشنایی و اطلاع از کیفیت و مرغوب عسل طبیعی استان کردستان باید به یک مهم در استان تبدیل شود.

هم اکنون هرکیلوعسل مرغوب در کردستان به صورت میانگین کیلویی ۱۰۰ هزار تومان است.

۱
۰
منبع https://www.iribnews.ir/00B8pZ
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید