۱۴۲۶
۰
۰

همه چیز در مورد تزریق زهر زنبور عسل

همه چیز در مورد تزریق زهر زنبور عسل

زهر درمانی با زهر زنبور عسل یکی از نوین ترین روش های درمانی است که در سال های اخیر با استقبال فوق العاده ای مواجه شده است. شما با استفاده از این روش درمانی می توانید زهر را به درون بدن خود وارد کرده و از خواص آن استفاده کنید. در حالی که در گذشته نچندان دور زهردرمانی تنها به وسیله زنبور عسل امکان پذیر بود، امروزه خوشبختانه با استفاده از روش های استحصال زهر از زنبور، امکان تزریق زهر بدون حضور زنبور نیز وجود دارد.

به همین علت، استفاده از زهر زنبور عسل برای درمان بیماری های مختلف بیشتر از گذشته شده است. امروزه می توان با کمک برخی روش های تزریق، بدون کمترین درد ممکن، دوز مشخصی از زهر را به بدن وارد کرد. این یعنی برای درمان برخی بیماری های خاص مثل ایدز، سرطان و... بدون کمترین درد می توانیم از زهر زنبور عسل استفاده کنیم.

زمان آشتی با زهر زنبور عسل فرا رسیده است

در این مطلب به صورت کوتاه به یکی از مهمترین روش های درمانی با زهر زنبور عسل می پردازیم که تزریق زهر است. در واقع سریعترین و موثرترین روش زهردرمانی نیز همین روش محسوب می شود که به نوعی شبیه سازی نیش زنبور عسل خواهد بود.

 

 

سابقه تزریق زهر زنبور عسل

برخی گمان می کنند که وقتی صحبت از تازه بودن زهردرمانی به وسیله تزریق به میان می آید، قدمت این کار به همین چند سال پیش باز می گردد. این در حالی است که اولین تزریق زهر زنبور عسل به سال 1960 مربوط است. در آن سال محققان برای درمان چند بیماری، از زهر زنبور عسل به صورت تزریقی استفاده کردند. برای اینکه مشکلی برای عمق اثر زهر نیز وجود نداشته باشد، سرنگ ها تنها چند میلی متر بلندتر از نیش زنبور طراحی شدند تا دقیقا در جای مناسب وارد بدن انسان شوند.

در سال 1966 یک محقق فعال در زمینه زهردرمانی با همکاران خود بر روی تزریق زهر به انسان ها به صورت گسترده تلاش کرد. او نیز از سرنگ هایی با سر بسیار نازک استفاده می کرد تا حجم آنی ورود زهر به بدن انسان کم و کنترل شده باشد. دوز مصرفی زهر زنبور در این زمان بسیار ناچیز بود؛ اما اثرگذاری فوق العاده آن باعث می شد تا افراد دیگری نیز برای درمان درخواست دهند.

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

یکی از مشکلات این روش درمانی در ان زمان، واکنش های آلرژیک برخی از افراد بود. برخی به زهر زنبور عسل واکنش نشان داده و مشکلات دیگری برایشان ایجاد می شد. به همین علت، در همان زمان هم تلاش شد تا به دوز مناسبی از زهر برای تزریق دست پیدا کنند.

در آن زمان، این گروه توانست 50 بیمار را با استفاده از تزریق زهر زنبور عسل درمان کند. بسیاری از این بیماران افرادی بودند که تحت درمان های قبلی نیز قرار گرفته و نتایج چشمگیری به دست نیاورده بودند. البته اکثر این افراد دچار آرتریت روماتوئید بودند. با این حال تعدادی از دیگر بیماری ها نیز در این گروه معالجه شده پیدا می شود. هرچند اکثر بهبودیافتگان زن بودند اما نتایج نشان داد که مردان نیز با استفاده از زهر درمان پیدا می کنند.

مطالعات از آن زمان به بعد به صورت گسترده تری ادامه پیدا کرد. امروزه استفاده از زهر زنبور عسل به صورت تزریقی یک روش درمانی مکمل شناخته شده است. خوشبختانه کلینیک های تخصصی در این زمینه ایجاد شده و با استفاده از تزریق زهر به درمان بیمار می پردازند.

آیا زهر زنبور عسل باید به طور کامل تزریق شود؟

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد زهر زنبور عسل وجود دارد، نوع ماده موثر است. برخی از محققان بر این باورند که می توانیم به جای تزریق کل زهر و وارد کردن تمامی ترکیباتی درونی زهر زنبور به بدن، از ترکیبات درونی آن استفاده کنیم. در این صورت می توان برخی مضرات زهر زنبور عسل را حذف کرده و بیشتر از خواص زهر بره مند شد.

چقدر در مورد ملیتین ماده اصلی تشکیل دهنده زهر زنبور اطلاعات دارید؟

یکی از تحقیقات گسترده ای که در مورد تزریق مجزا ترکیبات زهر انجام شده، جداسازی ملیتین از زهر زنبور عسل و تزریق آن به بدن انسان است. مطالعات زیادی در این زمینه ایجاد شده که نشان می دهد در بسیاری از افراد، ملیتین اگر چه درد وارد شدن زهر زنبور عسل را به همراه دارد، اما از حساسیت های ناشی از تزریق کل زهر کم می شود. ای یعنی بسیاری از حساسیت ها ناشی از دیگر مواد موجود در زهر زنبور عسل است.

هرچند این روش زهردرمانی نیاز به تحقیقات بیشتری بر روی ترکیبات زهر دارد؛ اما خوشبختانه نتایج خوبی تاکنون از آن گزارش شده است. بسیاری از محققان در تلاش هستند تا تزریق دیگر ترکیبات زهر که گمان انتقال خواص زهر زنبور عسل در آنها نیز وجود دارد را امتحان کنند.

به نظر می رسد تزریق ترکیبات مجزا زهر زنبور در آینده، دریچه ای برای زهردرمانی تخصصی به روی بشر باز کند. به گونه ای که برای هر نوع بیماری، دوز مشخصی از ترکیبات زهر با هم ترکیب و به بدن فرد منتقل گردد.

برای حساسیت به تزریق زهر چه باید کرد؟

یکی از بزرگترین مشکلات زهردرمانی به وسیله تزریق، حساسیت های ناشی از تزریق زهر زنبور است. این حساسیت ها به گونه ای است که حتی ممکن است برای فرد مشکلات حیاتی مثل نفس تنگی ایجاد کند. به طور کلی بهتر است قبل از تزریق کامل زهر زنبور عسل، تست هایی به صورت دوز پایین انجام شود.

برای کاهش حساسیت زهر می توان دوز مصرفی زهر را کاهش داد. همچنین از تزریق تدریجی زهر نیز می توان برای کاهش حساسیت استفاده کرد. در برخی روش های درمانی، دوره سه هفته ای برای تزریق زهر در نظر گرفته شده و هر هفته یک نوبت به نوبت تزریق اضافه می شود. یعنی هفته اول یک تزریق، هفته دوم دو تزریق و هفته سوم سه تزریق انجام می گردد. دوباره در هفته چهارم به یک تزریق در هفته بازگشته و این سیکل ادامه پیدا می کند. با این حال دوز هر بار تزریق باید توسط پزشک مشخص شود.

سخن آخر

زهردرمانی یکی از خاص ترین روش های درمانی در دنیا است. تزریق زهر زنبور عسل نیز یکی از بهترین روش هایی است که با استفاده از ان می توانیم به بهره مندی از خواص زهر زنبور عسل  بپردازیم. زهردرمانی از روش تزریق سابقه ای بیش از نیم قرن داشته و به همین علت امروزه با کمترین خطا در حال انجام است.

اگر شما هم تا به حال از تزریق زهر زنبور عسل برای درمان بیماری های خود استفاده کرده اید، حتما از طریق نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید